Riskiflickan skrev 2009-04-21 23:26:43 följande:
Nej, självklart inte.... verkligen traumatiskt och en helt overklig situation.fick inte din sambo vara med uppe på neo med bebisen? Det fick min man... en liten stund
iaf, sen fick han sitta på mitt rum på spec.förlossningen å jag på ivas uppvak. Som tur var så var min mamma där å höll honom sällskap så han hade nån att prata med. Det mest traumatiska för min man förutom själva den tidiga födelsen, var när vi fördes över till BB några timmar efter att jag kommit tillbaka från iva (trots att jag skulle legat på iva i minst två dagar med HELLP å eclampsi såklart) och jag började krampa å han fick springa ut i korridoren å ropa på hjälp, för på BB är det ju ingen som kollar en sjuk mamma inte, nej, där fokuseras på det friska... det var väldigt traumatiskt, men efter det blev det magnesiumdropp och privatsköterska tills faran var över... helt klart anmälan på detta, då de fattade ett mkt dåligt beslut som kunde kostat mig mitt liv.
Oj, idioti! Detta med att alla är så friska och man bara ser till de friska på BB. Det finns en anledning till att man blir inlagd innan födseln och är kvar längre efter. Mammor kan vara sjuka. Bra att anmälan gjordes och skönt att det gick bra iaf.
Maken fick vara med uppe på neo men direkt när S var flyttad dit skulle de sätta alla katetrar mm och då bad de honom gå ut. Han hade iof inte vågat se för han var så skräckslagen. När han fick se S första gången så vågade han inte ta på henne utan sa att han skulle röra henne när hon vägde iaf 2 kg (hon vägde 930 g)
Efter 4 timmar hade han både tagit på henne och sondmatat. Han hade behövt så mycket mer stöd och allt gick så fort så min mamma hade inte möjlighet att komma upp. Vi fick snittbesked 13:40, 14:00 var jag på operation och 14:41 är hon ute.
Casiopeja skrev 2009-04-22 08:20:19 följande:
Det fungerar ungefär likadant tror jag men de första timmarna gör man ju så mycket med barnet och de ber de föräldrrarna gå ut. Sedan satt maken på en stol bredvid kuvösen. Här i Gbg finns ingen möjlighet att ligga på en säng utan man sitter på en kontorsstol bredvid kuvösen. När man tar ut bebisen sitter man i en fåtölj.
Sedan ska jag ärligt säga att jag är mycket missnöjd med BB. jag bad om hjälp att få åka upp till Siri (dag 2) men de skulle äta julfika så de hade inte tid. Ingen informerade mig om att jag kunde åka i säng upp till henne första dagen och jag orkade inte komma upp i rullstol bara 5 timmar efter snittet så jag missade det första dygnet.