Flakey skrev 2009-01-15 22:09:56 följande:
Tror inte det handlar inte om tillräcklig eller otillräcklig. Det handlar om trygghet. Trygghet i form av kärlek kan komma från pappan, medan trygghet i form av någon som varit med om det förut och som kanske känner en bättre än någon annan kanske kan komma från systern.
Precis, för mig handlar det int eom att otilläcklig eller tillräcklig. Snarare att komplettera varandra. Kärleken och tryggheten från min man som känner mig bäst kan ingen någonsin ersätta. Men han är kanske inte personen som visar sin styrka starkast när det stormar. Och jag hade iaf uppskattat att ha någon där som hade kunnat säga till på skarpen vissa stunder. Och som också kunde avlöst när det blev jobbigt för honom och han behövde vila lite. För tro mig, det behövs om det blir utdraget. Mamman kan ju inte det på samma sätt, det går ju inte att sätta på pausför att vila liksom...
Men självklart är det viktigaste att ni tillsammans känneratt det blir en bra lösning för er båda. Även om han också går igenom något stort så är din upplevelse i din kropp det som ska ta er igenom hela förlossningen.
Hoppas ni kommer fram till något bra och att han med tiden kan förstå hur du tänker.
Har ni gåt någon profylaxkurs? Kanske skulle vara bra.