• Neyobi

FörlossningsKRIS, vem ska bestämma?

när våran dotter föddes så hade jag med mig min sambo och min mamma. inte för att min sambo inte räckte utan för att jag ville ha med nån som kände mig utan å innan och som oxå fött barn själv innan.
    min mamma höll sig i bakgrunden å avlöste min sambo lite då förlossningen tog 13 timmar. jag hade blivit djupt sårad om min sambo inte hade förstått mig i den situationen som var helt ny för både honom och mig. visst vi är 2 som får ett barn, men de är jag som ligger med smärtor, med oro å en viss liten rädsla

nästa barn kommer jag bara ha med min sambo, men första barnet var de väldigt tryggt att även min mamma var med.

förstår inte varför de är så självklart att kvinnan ska vika sig för att mannen känner sig otillräcklig eller bekväm i situationen
    så om han inte är bekväm med hur hon föder eller att hon tar smärtlindring ska kvinnan rätta sig efter honom då oxå???

jag tycker man är så utsatt när man föder barn att de minska man som kvinna kan kräva är att få föda under de permisserna man vill själv vill, inte vad andra vill

Svar på tråden FörlossningsKRIS, vem ska bestämma?