Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
fortsätter våra diskussioner om ev. framfall
fortsätter våra diskussioner om ev. framfall
Ja, de ser verkligen hela ut igen!!!
Isa: Ja, jättefina (om fina är rätt uttryck
Bild nr 9 ser man ju tydligt en räfflig boll, det borde väl vara ngt form av framfall? Ser små bollar på några fler men på efterbilderna är det ju borta
Man får väl hoppas att de inte bara åtgärdar det rent utseendemässigt utan ordentligt så allt håller sig på plats!
ja det är väl typ nåt liknande man ser ut...det lustiga är att jag har mer som en klump/bulle utstickande vid urinröret mer än att rectocele klumpen sticker ut...(ja det är ju en klump där med men onte lika utstickande)och enl läkare har jag inte cystocele (men som sagt rectocelet har jag ju..
det är lite synd att dom inte "särar på blygdläpparna på efterbilderna så att man får se hur det verkligen ser ut efter där...
men hörni... haha... tänk om gubbarna våra vet vad vi kollar på..hahaha
Hella: på mig är det som om urinröret viker sig ut och framåt och jag har ju inte heller något cystocele. Men de här urinträngningarna tar snart kål på mig. Ligger bara i soffan...
Hella: ja, min sambo skulle väl bli smått tokig . Enligt honom är det ju precis som innan förlossningen. Snacka om att inte få något stöd hemifrån...
Hella: Ja, det är kanske lite knäppt Jag kände mig iaf lite störd när jag tittade första gången men vad sjutton... Man undrar ju hur det kan se ut och så och det är ju inte direkt ett ställe man har insyn i vanliga fall
Hella: Usch vilka besvär du har:( förstår att det känns tungt.
De där efterbilderna ser ju fantastiska ut. Jag känner igen mig i en el av före-bilderna. Undrar om de svenska läkarna använder samma kirurgi. Även intressant att veta om det endast är estetiskt eller även funktionellt eller hur man ska säga...
Mani79: Ja, det undrar jag oxå!
Tror att en hel del av bilderna var rent estetiska men några tycker iaf jag såg ut som framfall eller förslappade slidväggar... Men man e ju amatör så jag gissar bara...!
Huga- är så nervös inför morgondagens gynbesök... Tänk om hon bara skakar på axlarna och säger som så många- det här får man räkna med när man fött barn vaginalt
Usch, varit på gyn idag. Känns inget vidare faktiskt. Hon tyckte allt såg bättre ut och kan inte riktigt förklara varför jag har sådana besvär- min värsta mardröm alltså. Hon sa det inte rakt ut men jag såg det i hennes ögon- hon tror allt sitter i mitt huvud. Jag ska lämna prov till urinodling- igen... Sedan ska hon fråga klinikchefen om hon kan skicka remiss till Linköping på mig. Det hoppas jag alltså på nu. Så ville hon att jag skulle börja äta tryptizol för att se om det kan hjälpa mina nerver. Hon pratade om att de kan vara extra känsliga nu eller mindre känsliga. Och naturligtvis påverka min sinnesstämning så jag står ut med mina symtom... Jag måste bara avvakta med dem tills jag absolut inte ska amma mer. Jaha... Varför känns det så pissigt i underlivet när allt ser bra ut??? Förutom förslappad främre vägg och ett rectocele som inte borde ge dessa symtom. Eller muskler i mellangården som verkade lite sargade... Känner mig så uppgiven och ledsen... Om jag inte får komma till Linköping ska jag kontakta privatkliniker. Gör vad som helst bara jag blir symtomfri.