Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
fortsätter våra diskussioner om ev. framfall
fortsätter våra diskussioner om ev. framfall
Nu har jag fått tid till läkare i Lund, slutet på november. Blir intressant att höra vad hon har att säga. Barnmorskan tittade ju på mig vid efterkontrollen och sa att allt såg fint ut och att allt satt där det skulle för någon som fött två barn... vilket jag undrar med tanke på hur det känns och hur jag tycker det ser ut...
Härligt Mani!!! Hoppas de kan hjälpa dig!!!
en lite annurlunda fråga kanske- men hur sitter ni på toa när ni ska kissa? jag sitter lutad åt ena sidan- tycker att det är lättare att få ett bättre flöde- när jag sitter som man ska, känns det som att det kommer ut trögare, som att för mycket slemhinnor osv stoppar...lite småjobbigt..
Mammin: hur är allt nu efter op?
Hella: Jag sitter lite framåtlutad och det funkar bra. Dock kan jag inte kissa snabbt eller trycks på för då bränner det som eld inuti urinröret. Precis som ett sår därinne. Och så gör det ont en stund efteråt.
Hej tjejer!
Vet att jag pratat om träning innan men tror jag bara tog upp löpning då...
Är det någon som har koll på hur/vad man kan träna?
Det är ju helt sjukt vad dålig information det är runt detta...
Jag är ju en löpartjej egentligen men det har jag lagt på hyllan och kommer ta upp i vår istället (då har det ju gått ett år efter förlossningen).
Kör nu spinning ca 4 ggr/v och crawlar 2 ggr i v så jag kör hårt men det borde väl va ok?
Varken spinning eller crawling är ju stötträning/hoppträning.... Men det jag är orolig för är ju att man ändå belastar bäckenbotten i båda sporterna...
Vad tror ni? Någon som vet vad "de lärda" säger?
Det jag fått höra om träning är att man ska undvika allt som känns obehagligt men att övriga saker är ok!
Eva Fornell som verkar vara väldigt kunnig på eländet har jag läst menar att alla kvinnor som fött barn kanske bör undvika studsmattehopp, kronísk hosta, övervikt och tunga lyft som man vet påverkar bäckenbottenmuskulaturen.
Det är illa nu, blir så ledsen.. har verkligen blivit värre, rectum väggen verkar ha blivit mer uttänjd o avföringen lägger sig som en stor klump mot slidväggen som gör det omöjligt att få ut...ska ju till läkare på onsdag och hon måste lyssna och hjälpa mig- man blir ju så nervös att de inte ska ta en på allvar, men nu jag vet inte vad jag ska ta mig till...det är så illa att det faktiskt är värre än innan operationen för 1 år sedan..fattar inte vad som hänt..nej nu är jag så deppig