Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder
Minnie7, kan symptomen på urinröret vara detta?
levamedinterstitiellcystit.blogg.se/2011/june/bakterier.html
Minnie7, kan symptomen på urinröret vara detta?
levamedinterstitiellcystit.blogg.se/2011/june/bakterier.html
Hej Minnie7, har du möjlighet att skicka pm till mig med ditt nummer? Skulle vilja få kontakt med någon som har samma symptom som jag. Förlöstes för 3 månader sedan.
Jag pratade med läkaren idag. Det har inte blivit bra trots att det är över 16 månader sedan förlossningen.
Prolapsringen togs ut i somras pga problem o ibland speciellt veckan före mens är det rätt ok. Men som nu veckan efter mens känns det som att något sitter där mitt i öppningen o skaver o ger obehag.
Har också problem efter perineumbristningen det liksom spricker där vid gynundersökning o har inte haft samlag på 4 månader nu pga besvären.
Sorgligt men sant.
Så jag ska få ny tid för undersökning av läkare.
Ser inte fram emot det. Känns som att de inte vill hjälpa mig. Jag hatar gyn undersökningar nuförtiden!
Jag opererade framfall av slidans bakvägg för drygt 2 v sedan. Vill oxå veta mer om hur D blir nu efteråt. Ja hade mest problem med att det var avföring på papperet efter ja kissat el bromsspår i trosorna ????
Första dagarna efter op hade ja riktig tyngdkänsla och stramande värk. Nu besväras ja mest av sveda vid ingången , även stygnen känns. Dom sticker mig då och då. Gjorde ont vid nysningar. Men D är bättre nu. Idag när ja var ute o gick kändes det som en liten boll var på väg ut ur snippsi... ???? blev fundersam och börja googla på att få framfall av framfallsoperation men såklart inga svar på den frågan. Ja har aldrig känt det tidigare så väldigt surt om D kommer nu. Men som sagt bara drygt 2 v sedan op. Är väl kanske ännu svullen. Sex blir det absolut att vänta med tills stygnen är borta, vilket ja hört kan ta 1-2 månader ???? läkaren sa att sexet blir som första gången igen, läskigt. Dom rättade även till ingången, sydde upp dom innre blygläpparna som tydligen hänge för långt ner så öppningen bestod av utspänd tunn hud endast, så jag hade mycket ont vid samlag innan denna op just i öppningen då huden sprack sönder, men det ska tydligen vara bättre nu sa dr. Så vi får väl se ???
Lite kort bakgrund.
Födde son -08, fick en sfinkterruptur total grad 4.
Inga symptom efter skadan.
-06 nytt barn med planerat snitt pga min tidigare skada.
Ett par år efter började symptom komma.
Nästan varje gång jag kissade var/är det avföring på papperet. Även bromsspår i trosorna kan förekomma. Blev värre med tiden så jag sökte hjälp.
I somras fick jag remiss till Eva Uustal i Linköping för kontroll.
Tryckmätning i ändtarm och undersökning visade att skadan är fint sydd och musklerna är inte dåliga.
Men musklerna i slidansbakvägg var svaga och mellangården endast 7mm.
Pga detta så har jag otillräcklig tarmtömning oh det samlas avföring i fickor som sedan kommer ut när jag kissar. Där av dessa avföringsinkontinens.
Minne 7!! Ja visst är Eva fantastisk! Älskade hennes bemötande!! Upplevde du att hon gjorde ett bra jobb??? Hur är det för dig efter? Länge sedan du opererade dig ?
Jag opererades april 2012 så det är 3,5 år sedan nu.
Minne hur är det nu så här långt efter? Hur var sexet? Är? Ja vågar knappt känna
Efter. Kände ju lite förut kände massa små stygn trådar där inne
Hoppas du kan få tillbaka den positiva känslan ?? ska säga att det är ju sjuk stor skillnad om förspelet är bra!! Pang bom på har ja svårt för. Jag är faktiskt nervös inför när vi ska återuppta samlivet