• Minnie7

Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder

Gladhannapanna skrev 2014-12-22 15:59:30 följande:
    Länken funkar inte tyvärr....
    Konstigt- jag får den att funka från mitt inlägg. Ska försöka igen.
  • Minnie7

Kolla in sfinkterrupturtråden del 5. Där finns en länk till en presentation i presentationen längst ner. Men jag ska försöka visa bilden också. Skriver på mobilen.

• Minnie7

Alla tre bilderna hör ihop. Den senaste efter rekonstruktionen. Jag hade exakt samma skåra ner mot ändtarmen och på samma sätt syntes två "bollar"

• Minnie7
    KlarSomDenVackraste skrev 2015-01-14 16:18:56 följande:
    Ja, jag skulle gissa (utan att ha pratat med min vän dock) att hon likagärna kunde ha fått detta på äldre dar - med eller utan graviditet i bagaget.
    Synd bara att hon genomgick ett snitt, som under läkningen medförde problem PLUS att hon fick framfall trots att detta var en av hennes starkaste anledningar till att hon ville ha snitt istället för vaginal.
    Ja, väldigt tråkigt för din väninna. Dock tror jag att hon varit än mer missnöjd om hon tvingats föda vaginalt och ha fått framfall. På något sätt kan man bättre hantera om man själv får vara med och bestämma lite.

Jag gjorde ett snitt med första barnet och helt komplikationsfritt. Med andra barnet blev jag igångsatt, stort barn, stora bristningar mm så jag fick förlossningsskador och framfall till en följd av det. Vet att jag inte skulle fått det om jag blivit snittad eftersom framfallet helt berodde på mina bristningar i underlivet.

Hoppas din väninna får bra hjälp!
  • Minnie7

Här är det förresten ganska bra för tillfället. Inte varje dag som jag känner av det så mkt utan det kan vara en stund och sedan blir det bättre. Finns iof fortfarande bättre och sämre dagar men överlag känns det ok nu.

• Minnie7
    born2011 skrev 2015-01-16 14:56:53 följande:

Hatar hatar hatar den första läkaren som nekade mig snitt denna graviditet. Hon har förstört mitt liv och jag väntar nu på att få en tid till henne ( hon är ledig just nu) , känns som att jag för min egen sinnesro måste få ett möte med henne och fråga varför varför hon tvingade mig till det här?? Varför hon gjorde det här mot mig och min familj? Det kommer inte förbättra något för min egen situation men jag vill bara att hon ska veta att jag har det så jävligt på grund av att hon ville antingen spara pengar eller inte öka kejsarnittsstatistiken. För henne var jag bara ett prsonnummer men för mina barn är jag mer än så.

Hon ska fan få ångest..aaahh jag önskar henne all otur här i livet och jag önskar att hennes fitta kommer hänga ut mellan hennes ben än vacker dag..

Heja dig! Lite feedback för doktorerna är aldrig fel. Hon tror ju säkert att allt gick bra vaginalt för dig.

Och om man läser din förlossningsjournal är den säkert också "normal". Starkt av dig!

Jag är fortfarande för skör för att gå upp till KK och prata med dem. Har iaf bestämt mig för att inte anmäla till patientskadenämnden. Men någongång ska jag samla mod och tala med dem. Jobbar på samma sjukhus och skulle i nuläget inte klara av att jobba med dem annars.
Svar på tråden Fortsättningstråd Framfall/slid eller livmoder