• mirakulix83

Blivande pappor 09 Del 2

Hallo där ute på er blivande pappor. Nu tycker jag ni ska skriva till varandra och inte skämmas för det. Jag själv ska bli pappa i Mars 09. Det skulle vore kul om man hittar nån kille som ska bli pappa nån gång i 2009. Så kom ingen nu och skriv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-16 20:36
    I denna tråden följer vi varandra igenom graviditeten, pratar om allt från himmel och jord medans vi väntar på våra mirakel.

• Svar på tråden Blivande pappor 09 Del 2
  • NelsonXX

Staketpiss skrev 2009-02-13 23:59:23 följande:

NelsonXX och alla andra blivande pappor, häng med era respektive på MVC och va lite aktiva. Jag har inte missat ett besök, Man ärr ett skönt stöd och det är skitkul och "hänga" med i hennes graviditet och inte bara stå utanför. Vi är viktiga för dom så inga undanflykter med att ni skall arbeta etc. Planera om besök eller jobb. Det handlar om 1h var 3 vecka i början.
    Jag skall nog åka med den 24 mars på nästa UL. Tror också det är viktigt både för partnern och en själv.
  • mirakulix83

Pecado: Han får väntas till nästa år och dricka öl och sprit.
    Jaså där ser man det får ni göra. Ha en trevlig helg.

NelsonXX: Det är gott med öl. Jag drack oxså öl igår. Får hoppas att vi ska göra nått kul. Ni får ha en trevlig födelsedag med frugan

• Pecado

Staketpiss skrev 2009-02-13 23:59:23 följande:

NelsonXX och alla andra blivande pappor, häng med era respektive på MVC och va lite aktiva. Jag har inte missat ett besök, Man ärr ett skönt stöd och det är skitkul och "hänga" med i hennes graviditet och inte bara stå utanför. Vi är viktiga för dom så inga undanflykter med att ni skall arbeta etc. Planera om besök eller jobb. Det handlar om 1h var 3 vecka i början.
    Jag har faktiskt inte missat ett enda besök på MVC eller KK vare sig det varit UL eller vanlig undersökning.
    Helt fantastiskt att se det lilla livet RÖRA på sig istället för att bara titta på en bild som frugan har med sig hem.
    Och första gången man får se det lilla hjärtat pumpa på i 180.
    Går inte att beskriva, måste upplevas.
    Så jag håller med.
    Häng på under hela graviditeten farsor.
    Det är inget ni får ångra, däremot kanske ni gör det om ni inte går.
  • TeddyRobert

CarlQ: Ett jätte stort GRATTIS!

Vi hittade en Emmaljunga på Blocket, den var 11 år gammal, men i jättefint skick. Hon som sålde den skulle bara ha 100 spänn för den, och det kan man ju inte säga nej till.

• TARANTINO

Eller hur, hur ballt är det inte att se den lille röra sig där inne i sin tjejs mage. Och att sen se hjärtat slå är ju hur grymt som helst!
    Kom på mig själv med att bara sitta och gapa stort med ett jätteleende på läpparna. Nästan så att en tår pressades ur ena ögonvrån med.

• NelsonXX

Här va de inte livat idag. Vad sysslar alla pappor/blivande pappor med ikväll då? Vi har nyss firat klart frugan födelsedag. Kollade även Watford-Chelsea matchen nyss. Imorrn kommer frugans syster med familj på besök. en 7 åring en 6 åring och en lillkille på 9mån. Full fart alltså. Ha de bra alla !

• Morgard82

Loggade in här på FL för första gången på länge och hittade den här tråden direkt. Jag kände att jag passade in här. Vi testade plus i januari och väntar vårt första barn i september. Men jag har nog inte riktigt fattat det än...Nån mer som har lite samma känsla??

• NelsonXX
    Morgard82 skrev 2009-02-14 22:40:43 följande:
    Loggade in här på FL för första gången på länge och hittade den här tråden direkt. Jag kände att jag passade in här. Vi testade plus i januari och väntar vårt första barn i september. Men jag har nog inte riktigt fattat det än...Nån mer som har lite samma känsla??
    Hej JoRy82. Vi är i vecka 16 och har inte fattat det än :D Välkommen och grattis!
  • Sammi

Pappan Blå: Det är nog bara vanlig graviditetsillamående som tur är.

JoRy82: Vi är i vecka 16, jag har inte fattat det än trots ultraljud i vecka 12! :)

För mig känns det självklart att vara med till MVC och det tror jag att många håller med om. Höll på att bli så att jag skulle missa det stora ultraljudet som man brukar ha runt vecka 18 men det löste sig bra!! Vi kommer att vara i vecka 21, så det är ett tag kvar! Det ska bli roligt att få en bild på bebisen!

• mirakulix83

JoRy82: Välkommen in i stugan och Grattis.
    Det har alla. Vi ska ha 4 Mars jag kan inte fatta det i nu att jag ska bli pappa.
    Snart börjar det roliga när dom små liven kommer ut det kommer bli mycket roligt. Dom första foton man får se på bebisen vill man ta ut bebisen och gosa och vissa sin kärlek för den lilla livet.
    Man får sån konstig känsla hela koppen nu en tid framåt det går inte beskriva känslan.

Svar på tråden Blivande pappor 09 Del 2