Inlägg från: Sammi |Visa alla inlägg
  • Sammi

Blivande pappor 09 Del 2

Hej.
    Här är en som ska bli pappa -09 också! Det är första gången för mig och det är beräknat till den 8e augusti. 6 månader kvar med andra ord. Det känns ibland väldigt långt och ibland väldigt kort!! Vi har börjat kolla vagnar och sånt redan (lite tidigt kanske? Vad tycker ni?), det är en riktig djungel minst sagt. Grattis till er andra som också ska bli fäder!

• Sammi

Tack alla!

htailog: Vi har nog tänkt att köpa en ny vagn. Är inte så hemskt emot begagnat men känns skönt med nytt när det gäller vagn iallafall. Vi har sett Brio Sing -08 för ca 3500:- med både ligg- och sittdel. Har ni några kommentarer om just den vagnen? Med tanke på att de rear ut -08 just nu så är det kanske bra att köpa redan nu?!

• Sammi

Pappan Blå: Smidighet är ett kriterium för oss också eftersom vi kommer åka mkt spårvagn här i Göteborg. Det sämsta är att det nästan är omöjligt att komma ombord på de äldsta vagnarna på egen hand. Då behöver man ha sin partner med sig eller hoppas på att någon någon vänlig själ hjälper till. Fast å andra sidan, i gamla goa göteborg finns det väl en del sådana! ;)

• Sammi

Pappan Blå: :)

Ettan: Låter bra! Känns dock tidigt att köpa än. v.16 snart.

• Sammi

CarlQ: Grattis!

NelsonXX: Va kul! Hur mår den blivande mamman?

• Sammi

NelsonXX: Min fru blev illamående för några veckor sedan. Hon är känslig mot lukter och kräks av lukten från min hemmagjorde ärtsoppa och schampoo. Vi får hitta ett oparfymerat schampoo innan hon börjar lukta illa! :) På söndag går vi in i v. 16, hoppas att det går över snart! Man känner sig lite maktlös, det är inte så mycket som man kan göra för att det ska kännas bättre.

• Sammi

Pappan Blå: Det är nog bara vanlig graviditetsillamående som tur är.

JoRy82: Vi är i vecka 16, jag har inte fattat det än trots ultraljud i vecka 12! :)

För mig känns det självklart att vara med till MVC och det tror jag att många håller med om. Höll på att bli så att jag skulle missa det stora ultraljudet som man brukar ha runt vecka 18 men det löste sig bra!! Vi kommer att vara i vecka 21, så det är ett tag kvar! Det ska bli roligt att få en bild på bebisen!

• Sammi

Hej. Jag ser att det är många som har fått sina små liv redan, grattis till er. Imorgon så kommer vi in i vecka 20 och just nu känns det som om veckorna flyger fram. På onsdag om två veckor ska vi på det stora ultraljudet vilket ska bli spännande. Efter det så ska vi kolla på vagn! =)

• Sammi

Hej alla!!

Nu har jag och min fru varit på rutinultraljudet och allt så bra ut, vilket var väldigt skönt att höra såklart. Vi har en envis rackare som inte alls vill vara med på bild. Vi var på UL i onsdags och igår köpte vi en barnvagn. Vi hittade en ny Brio Happy till bra pris och det var bara exemplaret som stod i affären som hade det priset så vi tvekade inte. Brio Happy har varit vår favorit men vi har tyckt att den har varit lite dyr, fast det är ju alla vagnar! :)
    Vagnen kostade 3300 kr med kompaktchassi och hårdlift och sittdel. Sittdelen måste man köpa tyg till sedan men det är ju ett bra tag till dess eftersom bäbisen inte kommer förrän i augusti. Vi blev förövrigt framflyttade 6 dagar, från 8 till 14 augusti. Det var inte populärt hos frugan alls!
    Jag hoppas att allt är bra med er, era barn (födda eller väntade), och era repsektive! Ha det!

Svar på tråden Blivande pappor 09 Del 2