Inlägg från: NelsonXX |Visa alla inlägg
  • NelsonXX

Blivande pappor 09 Del 2

Hejsan allihopa!

Skriver in mig i tråden fastän vi har en lååång väg kvar. BF i början av augusti! Vår väg har inte varit en dans på rosor så att säga så nu hoppas vi på att allt går vägen. Detta är vårt första barn och jag hoppas att man kan hitta lite tips i tråden om det är något man funderar på.

• NelsonXX

Hejsan och tack för att man är välkommen :)

Låter kul frkarl eftersom vi också har bf i början av augusti!
    Också första barnet för oss.

• NelsonXX

Grattis CarlQ! Bra att allt e ok!
    Sammi: Såg att vi har nästan samma datum för bf. VI har den 10 aug :)

• NelsonXX

Sammi: Hon mår bra. Under första veckorna lite illamående men det försvann kring v12. Hon var till bm i måndags och fick höra hjärtljud för första gången. Jag kunde själv inte närvara pga arbete :(
    Hon gnäller lite på att byxorna inte går att knäppa :)

mirakulix: Njuta av en iskall bärs ikväll och imorrn firar vi frugans födelsedag. Själv då?

• NelsonXX

Sammi skrev 2009-02-13 20:38:40 följande:

NelsonXX: Min fru blev illamående för några veckor sedan. Hon är känslig mot lukter och kräks av lukten från min hemmagjorde ärtsoppa och schampoo. Vi får hitta ett oparfymerat schampoo innan hon börjar lukta illa! :) På söndag går vi in i v. 16, hoppas att det går över snart! Man känner sig lite maktlös, det är inte så mycket som man kan göra för att det ska kännas bättre.
    Hoppas illamåendet går över för din fru! Det där med lukter känner jag också igen. Vi fick byta tvättmedel efter att ha använt samma i flera år! Även kebeb som tidigare var toppen är big No-No! :|
  • NelsonXX

Staketpiss skrev 2009-02-13 23:59:23 följande:

NelsonXX och alla andra blivande pappor, häng med era respektive på MVC och va lite aktiva. Jag har inte missat ett besök, Man ärr ett skönt stöd och det är skitkul och "hänga" med i hennes graviditet och inte bara stå utanför. Vi är viktiga för dom så inga undanflykter med att ni skall arbeta etc. Planera om besök eller jobb. Det handlar om 1h var 3 vecka i början.
    Jag skall nog åka med den 24 mars på nästa UL. Tror också det är viktigt både för partnern och en själv.
  • NelsonXX

Här va de inte livat idag. Vad sysslar alla pappor/blivande pappor med ikväll då? Vi har nyss firat klart frugan födelsedag. Kollade även Watford-Chelsea matchen nyss. Imorrn kommer frugans syster med familj på besök. en 7 åring en 6 åring och en lillkille på 9mån. Full fart alltså. Ha de bra alla !

• NelsonXX
    Morgard82 skrev 2009-02-14 22:40:43 följande:
    Loggade in här på FL för första gången på länge och hittade den här tråden direkt. Jag kände att jag passade in här. Vi testade plus i januari och väntar vårt första barn i september. Men jag har nog inte riktigt fattat det än...Nån mer som har lite samma känsla??
    Hej JoRy82. Vi är i vecka 16 och har inte fattat det än :D Välkommen och grattis!
  • NelsonXX

Gokväll allihopa
    Och stort grattis till El Maco och Glenn också!
    Idag har vi har varit på vårt fadderbarns två års kalas. Häftig ålder!
    Vad händer ikväll då? Själv sitter jag här med en kall öl och njuter av lugnet efter kalaset. Där fans också flera kids... 7,6,5 och en 3 åring.
    Frugan har gått och lagt sig redan. Iofs behöver hon all vila hon kan få :)
    Ha en bra kväll allihopa!

Svar på tråden Blivande pappor 09 Del 2