• mirakulix83

Blivande pappor 09 Del 2

Hallo där ute på er blivande pappor. Nu tycker jag ni ska skriva till varandra och inte skämmas för det. Jag själv ska bli pappa i Mars 09. Det skulle vore kul om man hittar nån kille som ska bli pappa nån gång i 2009. Så kom ingen nu och skriv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-16 20:36
    I denna tråden följer vi varandra igenom graviditeten, pratar om allt från himmel och jord medans vi väntar på våra mirakel.

• Svar på tråden Blivande pappor 09 Del 2
  • niklash

oj nu vart det lite fel, vår dotter är 20 månader, inte 2!! :)

• Pertan

Jag och min sambo ska ha en liten knodd i Juni (den 24:e)
    Förhoppningsvis komer den lite tidigare så vi inte behöver åka 9 mil till närmaste BB...(De stänger det vi har på orten pga semester i 10 v...)

• mirakulix83

Ragge24: Jaså blev det för mkt? Jag hade min mamma och pappa och mina syskon här igår. Själv då?

nilspetter: Grattis och välkommen in.

niklash: Grattis och välkommen till er med. Ni är dem första som har skrivit här som väntar tvillingar.

Pertan: Grattis och välkommen till dig med.
    Det får vi inte hoppas på att dom har stängt när det är dax för er.

• Staketpiss

Okej pappor och blivande. Nu har jag och min dotter varit hemma 1 vecka och jag älskar detta livet. Att känna värmen från sitt lilla barn som grymtar och gnyr på mitt bröst slår alla känslor. denna vecka har varit den bästa i mitt liv. Steget bort från krogliv och vilt festande är hur enkelt som helst! Ni som väntar barn, ta hand om er fru och jag lovar er, den bästa tiden kommer snart!

• mirakulix83

Staketpiss: Det är helt rätt lyssna på Staketpiss. Det är mycket fin känsla som man aldrig upplever någon annanstans i livet.
    Lev livet med ditt barn och följ med barnets liv. Ni kommer bara ångra er om det händer nått ert förhållade med flickvännen och barnet.

• MurranBoy

Torsdags den 19/3 kom våran Dennis till världen!
    3735g, 51cm lång, 10 fingrar o 10 tår fördelat på 2 fötter o 2 händer :)

//Johan

• abraxe
    MurranBoy skrev 2009-03-22 14:37:44 följande:
    Torsdags den 19/3 kom våran Dennis till världen! 3735g, 51cm lång, 10 fingrar o 10 tår fördelat på 2 fötter o 2 händer :) //Johan
    Tårna på händerna då va? ;)
    Congratz, hoppas ni får många fina dagar ihopa :)
  • niklash

Mirakulix83: Tack så mycket! Får hoppas att det dyker upp några till snart då :)

Grattis till alla er som fått era små underverk!!!

• mirakulix83

niklash: Ja det får vi hoppas på.

Tjena Grabbar. Början i nästa vecka så startar jag upp en ny Blivande pappor 09 Del 3. Den här tråden håller bara i tre månader sen får man göra en ny.

• abraxe

Mirakulix83: Vad bra! Lägger du upp en länk här i dena tråden till den nya tråden?

• Sammi

Hej alla!!

Nu har jag och min fru varit på rutinultraljudet och allt så bra ut, vilket var väldigt skönt att höra såklart. Vi har en envis rackare som inte alls vill vara med på bild. Vi var på UL i onsdags och igår köpte vi en barnvagn. Vi hittade en ny Brio Happy till bra pris och det var bara exemplaret som stod i affären som hade det priset så vi tvekade inte. Brio Happy har varit vår favorit men vi har tyckt att den har varit lite dyr, fast det är ju alla vagnar! :)
    Vagnen kostade 3300 kr med kompaktchassi och hårdlift och sittdel. Sittdelen måste man köpa tyg till sedan men det är ju ett bra tag till dess eftersom bäbisen inte kommer förrän i augusti. Vi blev förövrigt framflyttade 6 dagar, från 8 till 14 augusti. Det var inte populärt hos frugan alls!
    Jag hoppas att allt är bra med er, era barn (födda eller väntade), och era repsektive! Ha det!

• mirakulix83

Sammi: Det var ju kul att höra att allt gick bra. Man ska aldrig lita på dem när bebisen är ut räknad till. Det är bättre att se vilken dag bebisen ska komma.

Jag har startat upp en ny tråden för den går ut nästa vecka.
    Blivande pappor 09 Del 3 heter den. Så välkommen in i den nya tråden.
    Mvh Mirakulix83

• épouse
    MurranBoy skrev 2009-03-22 14:37:44 följande:
    Torsdags den 19/3 kom våran Dennis till världen! 3735g, 51cm lång, 10 fingrar o 10 tår fördelat på 2 fötter o 2 händer :) //Johan
    Grattis och mycket bra val av namn
Svar på tråden Blivande pappor 09 Del 2