• mirakulix83

Blivande pappor 09 Del 2

Hallo där ute på er blivande pappor. Nu tycker jag ni ska skriva till varandra och inte skämmas för det. Jag själv ska bli pappa i Mars 09. Det skulle vore kul om man hittar nån kille som ska bli pappa nån gång i 2009. Så kom ingen nu och skriv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-16 20:36
    I denna tråden följer vi varandra igenom graviditeten, pratar om allt från himmel och jord medans vi väntar på våra mirakel.

• Svar på tråden Blivande pappor 09 Del 2
  • Sammi

Hej.
    Här är en som ska bli pappa -09 också! Det är första gången för mig och det är beräknat till den 8e augusti. 6 månader kvar med andra ord. Det känns ibland väldigt långt och ibland väldigt kort!! Vi har börjat kolla vagnar och sånt redan (lite tidigt kanske? Vad tycker ni?), det är en riktig djungel minst sagt. Grattis till er andra som också ska bli fäder!

• mirakulix83

Sammi: Grattis och välkommen.
    Vi köpte en barn vagn typ samma som er.
    Det är upp till er när ni vill köpa saker till bebisen.
    Jag tycker inte är tidigt att köpa saker.
    Vi ska ha den 4 Mars.

• Israeli2000

Sammi: Grattis, Vi hittade en vagn som vi ville ha, fast det skulle bli ganska dyrt med allt. Sen var frugan på babyland en dag och hittade en där som de sålde ut för att göra plats för nya sortimentet, lite tur. Så vi fick både vagn, sittdel, samt liggdel för några tusen billigare. Nu är det bara barnstolen och en carbofix(fäster man barnstolen i) kvar att köpa.

• htailog

Sammi skrev 2009-02-10 11:11:00 följande:

Hej.Här är en som ska bli pappa -09 också! Det är första gången för mig och det är beräknat till den 8e augusti. 6 månader kvar med andra ord. Det känns ibland väldigt långt och ibland väldigt kort!! Vi har börjat kolla vagnar och sånt redan (lite tidigt kanske? Vad tycker ni?), det är en riktig djungel minst sagt. Grattis till er andra som också ska bli fäder!
    GRATTIS.. hoppas ni båda har det bra..

precis som du sa, det är en stor barnvagnsdjungel där ute.. därför är det bra att börja titta runt lite nu innan, bättre ha gjort det mesta innan det är dags än att göra allt på en gång precis när ni kommit hem från BB.. glöm ej titta på tradera och blocket (om ni inte har nåt emot något använda saker.. det finns iofs ny barnsaker på dem sidorna också..)

Lycka till!
  • Sammi

Tack alla!

htailog: Vi har nog tänkt att köpa en ny vagn. Är inte så hemskt emot begagnat men känns skönt med nytt när det gäller vagn iallafall. Vi har sett Brio Sing -08 för ca 3500:- med både ligg- och sittdel. Har ni några kommentarer om just den vagnen? Med tanke på att de rear ut -08 just nu så är det kanske bra att köpa redan nu?!

• Israeli2000

Vet inget speciellt om den vagnen, men Brio ska ju vara ett bra märke.

• htailog

Sammi: Okej. Jo det är klart, och speciellt när ni hittade en så pass ny vagn till det billiga priset. Har faktiskt aldrig haft en Brio, men Brio är ju relativt känt och bra märke så det verkar kanon.
    Spanade in den vagnen på google.se och den verkade helt okej.. vi har en liknande (Firstwheels City Elite) och det är såna vagnar jag tycker mycket om.
    Ett tips bara, dem två mindre framhjulen kan lätt knäckas så försök att "lyfta" framhjulen över t.ex snödrivor och sånt..

Om ni är som mig, så kommer ni säkert trivas med vagnen.

Ha det bra.. och ta hand om dig och tjejen (och erat blivande barn)

• Pappan Blå

I finanskrisens spår så shoppar vi svenskt och har beställt en Emmaljunga City Cross med City korg. Var inne på en Mondial Duo Combi men det blir nog lite för otymplig om man ska kliva på en av bussarna har inne i Stockholm. Hade nästan bestämt oss för Cresent Classic eftersom den fått så bra testresultat men... den var för trång. Vill ju inte ett barnet ska bli för stort för liggdelen innan den vill/ska använda enbart sittdelen. Det är iofs vanligt med just kombivagnar.

• Sammi

Pappan Blå: Smidighet är ett kriterium för oss också eftersom vi kommer åka mkt spårvagn här i Göteborg. Det sämsta är att det nästan är omöjligt att komma ombord på de äldsta vagnarna på egen hand. Då behöver man ha sin partner med sig eller hoppas på att någon någon vänlig själ hjälper till. Fast å andra sidan, i gamla goa göteborg finns det väl en del sådana! ;)

• mirakulix83

Sammi: Det finns många olika vagnar men en del som ser lätta ut att använda som kostar mallan 5000 -10,000 kr. Babyproffsen har olika vagnar, men var har råd till en sån vagn? Man får åka till affären för dom har inget på deras hemsida. Lycka till att hitta en bra vagn.

Svar på tråden Blivande pappor 09 Del 2