Inlägg från: Morgard82 |Visa alla inlägg
  • Morgard82

Blivande pappor 09 Del 2

Loggade in här på FL för första gången på länge och hittade den här tråden direkt. Jag kände att jag passade in här. Vi testade plus i januari och väntar vårt första barn i september. Men jag har nog inte riktigt fattat det än...Nån mer som har lite samma känsla??

• Morgard82

Det är skönt att känna sig välkommen in i gänget =)
    På tisdag ska vi till BM på inskrivning. Vi är i vecka 11+5 (tror jag det är).
    Det är så overkligt, samtidigt så dyker det hela tiden upp nya saker i huvudet som måste köpas/göras/fixas...*pust*

• Morgard82

mirakulix83 skrev 2009-02-15 14:22:37 följande:

JoRy82: Vsg ta det lugnt i början med att handla saker. Man kan göra det mitten av graviditeten allt kan hända bebisen under tiden. Jag säger inte detta till dig för skrämma er.
    Min kära hustru jobbar som sjuksyrra och hon är extremt nojjig över att ngt ska hända. Men vi har inte köpt något än, men däremot har vi tittat lite på diverse saker och dessutom har svärföräldrarna massa barn-prylar såsom stol, säng och skötbord...
  • Morgard82

När tycker ni att man ska berätta för nära & kära om den kommande tillökningen? Ska man göra det efter inskrivningen hos BM, eller ska man vänta tills första UL?? Vi har berättat för mina svärföräldrar just för att få ett stöd om det skulle hända något. Men när ska man berätta för alla andra?

• Morgard82

Pappan Blå: Jag förstår ditt problem. Själv är jag ängel, men frugan och majoriteten av hennes familj är bajen-fans.
    Jag la fram ett förslag om att vi inte köper några bebis-prylar alls med fotbolls-anknytning. Men jag är tveksam till att svärföräldrarna låter bli...men då är det krig =)

• Morgard82

Jag vill bara säga att jag kommer att försvinna ett tag från FL.
    Vi var på UL idag och vårt pyre levde inte längre. Jag önskar er alla lycka till och hoppas att vi "ses" här inne igen nån gång snart.

Svar på tråden Blivande pappor 09 Del 2