• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Grattis BP! Raka spåret nu då.

• Finessan
    Finessan skrev 2009-01-12 15:11:12 följande:
    För lite ASA kanske? Vi är fler där 1 T (75) varit för lite. Tidiga mf är typiskt för immunologiska problem. Ägget fäster dåligt, det behövs blodförtunnande.
    Har du tagit ASA hela cykeln, även runt infästning?
  • Finessan
    Laban82 skrev 2009-01-12 15:44:22 följande:
    Jag började med ASA 3 dagara efter äl.
    Ok. Har du funderat på att öka dosen?

BP, gravidyoga är ganska så olik vanlig yoga. Iaf den jag gick på. Skönt som tusan var det iaf! Jag började sent, vågade inte innan.
  • Finessan

Laban, det är typiskt vid immunologiska problem att det blir tjall vid infästningen. Kroppen försöker stöta bort den lilla cellklumpen som desperat försöker få fäste. Det gör den genom att försöka läka det lilla sår som blir vid infästningen - blodet koagulerar. Det är därför som ASA kan behövas redan då och då ev den högre dosen.

• Finessan
    EMND skrev 2009-01-12 20:08:41 följande:
    Finesssan, har heparin samma effekt som ASA, Jag vet att dessa två fungerar genom olika mekanism men är effekten densamma? Funderar att ta ett T till, men jag tar redan Innohep. Båda på morgonen. Hm. Jag ska kankse vända och ta Innohep på morgonen och T på kvällen.
    Jag vet faktiskt inte, men skulle kunna tro att effekten är den samma. Det är ju många som enbart tar Heparin efter ÄL och varför skulle de göra det i så fall? Tror dock att du har en fin mix på Innohep och 1 T.
  • Finessan
    EMND skrev 2009-01-13 07:54:16 följande:
    tjohooo, ev vecka utan kolhydrater, väger 1,5 kilo mindre. dessutom tarmarna mår mycket bättre. Tack finesssan!
    Grattis! Jag gick ju ner 2,2 första veckan så den här verkar det inte hända allt för mycket. Vi får se på torsdag. Tar du måtten också? Det gör jag. Just magproblem kan bli väldigt mycket bättre med den här kosten har jag förstått.
    mamarazzi skrev 2009-01-13 08:54:40 följande:
    Tittar in och säger godmorgon (och Grattis till DNDs viktnedgång!). Jag är SUPERtrött idag. Kunde inte somna förren kl 3 fast jag la mig kl 23. Miljarder tankar snurrar runt i mitt lilla huvud. Suck!Finesssan: Igår kväll när jag skulle ta min prog så kände jag plötsligt. Nej det här är fel! Så sprang jag och bytte mina prog mot dina trollspösvingade. Ha ha ha! Jag har nog blivit lite knäpp men det känns som om jag behöver den där extra puffen av dina speciella prog nu i början av graviditeten.

Gravida kvinnor är knäppa kvinnor. Flört

BP, vad tråkigt att rul inte blev en fin upplevelse. Bebis var säkert lite trött.

Sissela, vad roligt att du orkar plöja igenom trådarna och bra att du hittar en massa info.

• Finessan

Tittut var fantastiskt!

Vida mår bra. Det är full rulle här hemma nu då hon far över golvet. Inte kryp, men hon hasar/ålar. Bäst går det bakåt. Idag ska vi på en lite försenad 6-månaderskontroll. Jag som alltid har nojat över hennes modesta vikt hoppas på en fin uppgång.

• Finessan

Tack BP! Ja, det händer lite mer nu än vad det gjorde för någon månad sedan. Det är kul. Jag var inte så mycket för den första tiden. Tyckte mest att det var stressande och jobbigt, men nu är det roligt!

• Finessan
    Cia o krabaten skrev 2009-01-13 11:06:06 följande:
    Finesssan: Jag ska också till BVC idag och hoppas på mindre viktuppgång Gissar på samma vikt som E hade vid 1år! Kul att Vida ålar!A är lite för tung men han kämpar på mage iaf, men orkar inte hålla upp sig på armarna så mycket.
    Det skiljer lite barnen emellan.
  • Finessan

Franka, fy för blödning! Jag hoppas verkligen att du slipper fler för man blir faktiskt lite galen på det. Och jag hoppas verkligen att du slipper sammandragningar och ffa den överjävliga klådan! Hua. Skönt att det gick bra. Kyss

Jag hade direktnr. till min BM. Teletid en timma varje dag, men man lämnade meddelande övriga tider så ringde hon upp. Kanonbra.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8