• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Cia o krabaten skrev 2009-02-16 07:18:52 följande:
    Finesssan: Förstår inte ALLS vad du pratar om Dessutom har jag turen (oturen kanske man ska säga i detta fall) att känna 2st irl sedan innan så detta känns verkligen som min kompistråd!

Malinen, trist med mens. Ledsen

Jessika, har nog inte önskat dig välkommen hit. Jag har haft all sjöns olika mf - tidiga, ma och ofostrig. Hos mig var det immunologiska problem + att jag har ett par avvikande koagulationsprover.

• Finessan
    xxJessikaxx skrev 2009-02-16 12:50:11 följande:
    Krusbär, är ju ingen läkare men det som kom ut såg onekligen ut som en hel eller en del av en hinnsäck, är mkt bättre nu och det som kommer är sparsamt och åt det bruna hållet. Lite förvånad är jag då läkaren sa att han fick bort allt när han gjorde skrapningen men det kanske inte är lätt för dem att se till 100% heller.Jag väntar nu på mitt provsvar om druvbörd / molan och om den visar nåt blir det återbesök, annars har jag faktiskt inte hört annat än att jag kan få börja med pergotime igen efter en mensperiods uppehåll så för mig är det minst 10 veckor och som längst 6 månaders väntetid innan jag kan börja verkstan igen. Hoppas på det tidigare!Finessan, tack för välkomnandet, ok du verkar ha haft lite olika varianter som jag. Får man svar på b la de problem du har vid en missfallsutredning eller måste man påpeka särskilt att få vissa tester är utförda? Hörde nån där de bara tagit TSH, T3 och T4 vid en sån utredning till exempel!
    Du får inte dessa svar vid en vanlig mf-utredning. Det kan jag lova. Om du kikar in på min sida och bland mina bloggar så finns där en som handlar om prover vid mf-utredning. Den listan är värd att kallas för lista i motsats till vad som oftast "erbjuds" vid en mf-utredning.

Jag har bara gått privat.
  • Finessan
    xxJessikaxx skrev 2009-02-16 13:34:10 följande:
    Finessan, otroligt starka och berörande historier inne på din sida, vilka turer ni/du haft och graviditeten med Vida verkar också ha varit en berg- och dalbana utan dess like.Där fick jag även en bra lista att skriva ut och ta med till läkaren med lite relevanta prover Ringde till kk nu men tidigast fre få jag svar på min PAD så jag får hålla mig helt enkelt.

Att vara gravid var inte riktigt min favoritsysselsättning. Flört

Det är fler än en som har skrivit ut min lista och tagit med till läkaren. Man ska dock ha en stor portion tur om läkaren går med på det. MEN har man en läkare som går med på Progesteron, Fragmin, Trombyl och ev. Prednisolon ändå så behövs knappast alla prover i vilket fall. Jag tror dock att det kan vara bara att ha med listan för att markera lite och visa att man är påläst och har önskemål.

• Finessan

Rasmusnalle, välkommen att landa här i vår fantastiska tråd. Har vi stött på varandra förut? Tycker att jag känner igen ditt nick och din bild.

Det är inte över förrän det är över. HCG har ändå stigit och det tror jag inte att sprutorna kan orsaka. Håller tummarna!

Vi har några som tagit kortison (Prednisolon) med positivt resultat.

• Finessan

Grattis Odd! Så underbart att få ha ett av dina barn hos dig nu.

Emmis, köp! Det är vad jag har att säga om angelsounds. När jag gjorde mina efterforskningar så visade det sig att alla de som avrådde och uttalade sig negativt var de som inte hade en själva. Alla som hade en älskade den. Enligt det jag har läst så är riskerna minimala och det handlar inte om att lyssna i timmar varje dag.

Så skönt att ta till när oron var ohållbar och innan jag kände sparkar.

Köp om du känner att det kommer att lugna dig. Storkhjälp tror jag man kan beställa från.

Jessika, vad tråkigt. Fy.

MB, grattis!

Nu måste jag läsa lite bakåt, har inte varit inne och läst på länge.

• Finessan

Nu såg jag att du redan beställt. Tänk på att det kan vara svårt att hitta hjärtat i början. Stort lycka till med lyssnandet!

Jag gick förresten hos kurator.

• Finessan
    mamarazzi skrev 2009-03-02 17:25:58 följande:
    babblar på skrev 2009-03-02 09:06:47 följande: Har vi INTE gröt i hjärnan? Då undrar vad det är jag har i hjärnan för inte är det min gamla vanliga hjärna här inte. Är HELT förvirrad! BP: jag gillar vissa bitar men vissa bitar kommer ta tid att vänja sig vid antar jag. Speciellt med min gröt...eller inte i hjärnan. LillaD: jag hytter med näven åt gräddfilare och gräddyoghurtar med för den delen. Jessika och Cia: tack för grattis! Tänk att allt är Finesssans förtjänst! Det är ju henns lyckoprog som gjort det!
    {#lang_emotions_kiss}

Grattis gumman! Helt underbart.

Välkommen tillbaka, SötD. Du har varit saknad av många i tråden.
  • Finessan

Hej alla, hinner inte läsa igenom allt, men skriver ett inlägg om Omega.

Det är grönt! Det är dessutom bra! Både innan och under graviditet. Det påverkar så pass lite att det inte gör ngt. Jag har det från fyra olika läkare. Det var inte ens prat om att sluta innan förlossning. Betänk också att jag tog groteskt höga doser med Fragmin + Trombyl. Skuklle det ha varit fara på taket så hade inte dessa läkare godkänt Omega.

Jag hänvisar återigen till en superbra tråd som jag startade när jag hade frågor om Omega. Läs gärna igenom alla kloka svar som jag fick.

www.familjeliv.se/Forum-7-128/m25099463.html

• Finessan

Bettan, inte illa att gå igenom SIS alla inlägg.  Fast det är en riktig guldgruva. Det jag tyckte var skönt när jag plöjde SIS var att jag verkligen fick klart för mig att det finns så mycket att göra. Det är inte kört, det är långt till kört.

Idun, busbebis att skrämmas så. Skönt att allt var bra. {#lang_emotions_heart}

• Finessan
    Svar på #2702
    StoraD skrev 2009-03-09 20:24:39 följande:
    hej på er! Tack till er som tänkt på mig, det gick bra idag! jag har sån huvudvärk och illamående att jag inte orkat skriva tidigare bara. Så nu är jag i v. 13+0 ungefär trodde han, 13+ iaf. Mamarazzi: bra tänkt! och SKÖNT att det inte kommit ngt sedan i lördags raring!Bettan: härligt med en läkare som du känner förtroende för gumman! nu måste jag vila lite till, jag skriver till er andra senare! många kramar
    Och där gav hon sig äntligen till känna!

Underbart, sötD. Nu är det raka spåret till bebis ska du se. {#lang_emotions_baby}
  • Finessan
    Svar på #2709
    Hej gumman! Vi har det bra här hemma. Det är full rulle på lilla V så tiden att sitta vid datorn finns inte riktigt längre. Jag får springa upp stup i kvarten. Bra vardagsträning dock. Lägenheten vet vi inte än, ska höra mer i veckan. Det tar tid, det tar tid... Vi får ses snart igen, det börjar bli dags!

LillD, precis som för Idun så var 3D-ul:et mycket betydande för mig. Det var först då som Vida blev någon. Sen dröjde det tyvärr ändå ett gäng veckor innan jag kunde glädja mig ordentligt. Det är tyvärr så här det blir för många av oss och det är inte så konstigt, även om det är synd. Tänk vad alla missfall har förstört.

a80, helt underbart att det snart är dags för dig.
  • Finessan

Speransa, beklagar så mkt. Det finns medicin som tjockar slemhinnan.. IVF:arna har nog kolla på detta. Det finns även ngt naturmedel som kan hjälpa. Ska se om jag kan googla fram.

• Finessan
    Svar på #2796
    stella skrev 2009-03-15 08:23:15 följande:
    Hej!Tittar in lite snabbt för att se vad som händer... Fastnade för inlägget om brist på protein C. I följande tidning så fann jag detta reportagegd.se/nyheter/babyboom/1.826837Hon har också haft brist på protein C. Hur kan det koma sig att vi "initierade" missat detta? Kan provet heta något annat på "fackspråk"?EGO: Jag är nu i vecka 31 - helt makalöst egentligen. Oron finns där men är inte lika påtaglig som förr. Längtar till i maj då pyret ska komma ut;O) Önskar alla lycka till i jakten och längtan efter en liten bäbis.
    Jag har tagit Protein C, det finns på min lista över prover. Det finns även protein S som också har med koagulering att göra.

Faktum är att det finns MASSOR av prover som skulle kunna hjälpa, men som man inte låter oss ta. SKAMLIGT!
  • Finessan
    Svar på #2797
    Fröken Joper skrev 2009-03-15 09:31:53 följande:
    Tack för era lyckönskningar!Hoppas jag hjälpt någon av er!Krusbär: Man behandlar bristen genom att ta blodförtunnande i sprutform. Så fort man blir gravid sätts denna medicinering in.Min läkare förklarade det enkelt med att blodet består av + och - ,där + arbetar för att göra blodet tunnare och - arbetar för att göra det tjockare. En balas krävs. När vi tjejer blir gravida får vi ökat - och minskat + ( alla tjejer får under graviditet en högre risk för blodpropp) men i mitt fall ligger jag redan på ökat - och får under en gravididtet enbart - och inga +. Medicineringen jobbar för att jämna ut denna obalans.Oj, vad rörigt det blev!!Hoppas ni ändå förstår!Blir nyfiken på om någon i denna tråden har denna brist och har genomgått en lyckad graviditet med hjälp av medicinering?Skulle vara intressant att höra hur ni upplevde det...Kramar till er alla!
    Jag hade inte brist på protein C, men två andra koagulationsprover var avvikande. Jag fick kraftig medicinering av blodförtunnande. Hur resultatet blev kan du se på min sida. {#lang_emotions_wink}
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8