Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
Vinet är slut så jag får väl gå och lägga mig.
Go'natt trådisar! Party on!
Vinet är slut så jag får väl gå och lägga mig.
Go'natt trådisar! Party on!
*viftar*
Nu går jag och lägger mig...
Sissela, jag ska iväg nu, men ska leta upp en gammal tråd senare som handlar om Omega och där det finns fin-fina svar.
Sissela, jag hade samma tankar som dig när det gällde Omega och skapade en tråd om det. Fick många och bra svar! Läs igenom hela tråden.
www.familjeliv.se/Forum-7-128/m25099463.html
Jag hade inte sex en endaste gång under graviditeten, men då drogs jag med både blödningar och senare även sammandragningar.
Här är en till som tog prog i rumpan på morgonen.
Jag håller på att rota igenom min lilla "faktabank" som jag har samlat på mig och hittade intressant om TNF-alfa och tomatjuice (!).
HK, detta kan kanske vara något för dig och ditt höga värde. Jag drack själv innan jag blev gravid.
https://www.ast-ss.se/html/article.asp?ArticleID=792
Orgasm kan absolut ge sammandragningar. Jag hade problemet att jag fick dem när jag sov och jag kunde inte göra ett skit åt det. Hatade det! Det är tydligen vanligt att få det när man är gravid och sover. Dras man inte med en massa problem och rädsla så kan det säkert vara trevligt, men fy säger jag.
Sissela, jag har hunnit samla på mig en del info. Finkammade nätet i jakt på "bot" mot mina missfall. Det är bara bra att jag kan dela med mig och jag hoppas att jag iaf har hjälp någon med något. Och det tror jag faktiskt att jag har.
Magis, underbart med dop! Vi har inte kommit så långt än.
Annars är det visst i slutet av graviditeten som Omegan är speciellt bra för bebisens hjärna. Jag tror inte att Omegan påverkar blödningen särskilt mycket. Jag fick grönt av både Dr B och min läkare på specen. Då får man tänka att jag gick på väldigt höga doser blodförtunnande OCH hade blödningskomplikationer. Du gör dock det som känns bäst för dig.
Nä fy, jag vågade mig inte på något heller. Jag gick på gravidyoga och det var alles. Det var mycket som var big NO-NO.
MB, fy fan vad trist och så otroligt dåligt de har skött de hela! Blir mållös. Bra att du kan se positivt på allt ändå, och som en klok kvinna här uppe skriver - det behövs bara en bra äggledare. Underbart med Goa!
Idun, jag knaprade Omega hela grav. Behövde inte ens sluta vid förlossning så jag antar att det inte kan göra sååååå stor skillnad på blodet. Det är bra för bebisen också, smarta barn blir det av det. Jag tog en sort som heter Mumomega, gjord för gravida och ammande.
Kakagumman, rekommenderar en titt i vår behandlingstråd. Finns i TS.
Mama, har du fått paketet idag? Inte föra att du behöver längre, men jag är nyfiken på postens hantering.
Mama, bra att de kom tillslut. Då slipper jag skälla efter posten.
Mumomega finns på hälsokosten. Det är dyrt som satan. Förmodligen funkar det lika bra med vanlig Omega, men ingen får rekommendera det till gravida kvinnor. Varken på hälsokost eller apotek.
Laban, fy fan. Jag beklagar så hemskt mycket. Vad gjorde du den här gången, vilken behandling?