• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Vinet är slut så jag får väl gå och lägga mig. Ledsen

Go'natt trådisar! Party on!

• Finessan

*viftar*

Nu går jag och lägger mig...

• Finessan

Sissela, jag ska iväg nu, men ska leta upp en gammal tråd senare som handlar om Omega och där det finns fin-fina svar.

• Finessan

Sissela, jag hade samma tankar som dig när det gällde Omega och skapade en tråd om det. Fick många och bra svar! Läs igenom hela tråden.

www.familjeliv.se/Forum-7-128/m25099463.html

Jag hade inte sex en endaste gång under graviditeten, men då drogs jag med både blödningar och senare även sammandragningar.

Här är en till som tog prog i rumpan på morgonen.

Jag håller på att rota igenom min lilla "faktabank" som jag har samlat på mig och hittade intressant om TNF-alfa och tomatjuice (!).

HK, detta kan kanske vara något för dig och ditt höga värde. Jag drack själv innan jag blev gravid.

https://www.ast-ss.se/html/article.asp?ArticleID=792

• Finessan
    mamarazzi skrev 2009-01-11 19:32:05 följande:
    Tack för alla era svar!Jag har ju bara haft tidiga mf i vecka 5-6 samt ma i vecka 9-12 men då har graviditeten avstannat i vecka 5-6. Därför känner jag mig (nog vi får se hur det blir) rätt säker efter vecka 12 och börjar nog ha sex och träna lite smått då. Jag har ju även haft en fullgången graviditet och då både tränade och sexade jag och allt gick bra då. Hum....men är det själva spermierna som är boven? Jaag trodde att det var att man var där och "härjade runt" Så att säga. Sedan har ajg fått för mig att kvinnans orgasm kan vara mindra bra för det blir ju typ massa sammandragningar. Eller?! För om det bara är spermierna som är problemet är ju det lätt att lösa!

Orgasm kan absolut ge sammandragningar. Jag hade problemet att jag fick dem när jag sov och jag kunde inte göra ett skit åt det. Hatade det! Det är tydligen vanligt att få det när man är gravid och sover. Dras man inte med en massa problem och rädsla så kan det säkert vara trevligt, men fy säger jag.

Sissela, jag har hunnit samla på mig en del info. Finkammade nätet i jakt på "bot" mot mina missfall. Det är bara bra att jag kan dela med mig och jag hoppas att jag iaf har hjälp någon med något. Och det tror jag faktiskt att jag har. Glad

Magis, underbart med dop! Vi har inte kommit så långt än. Fundersam

• Finessan
    Krusbär skrev 2009-01-11 12:01:58 följande:
    Grattis Linan! Finessan (och ni andra som gått i akupunktur): Tog ni örter under graviditeten? Jag undrar eftersom min aku vill ge mig örter och jag känner mig inte riktigt bekväm med det. Tog emot burken men har inte öppnat den... Hon menar att jag har för mycket hetta i kroppen, men jag tror att det beror på proggen som hon inte vet att jag tar.. (hon var emot prog när jag frågade). Hur "dåligt" kan det bara med hetta i kroppen?!En annan ego-fråga till gravida i Stockholm: Hur gjorde ni med inskrivning på mvc? Har inte velat boka förrän nu, och då är det så lång kö överallt att jag får nobben! Tidigast i v 15-16 kan jag få tid och det är för sent! När sjutton ska man ringa?! Helst vill jag gå på Barnmorskorna Västermalm eftersom jag bor nära, men varken där eller i Gamla stan ville de veta av mig. Känner mig inte så sugen på Serafen... Var går ni och när ringde ni?
    Jag tog örter precis i början av min graviditet. Jag litade blint på Dr Nie. Har ingen aning om vad det var jag fick. Konstigt såg det ut och i vanlig ordning fick man inte så mycket till svar när man frågade. Bara ett varmt leende och några oförståbara ord på kinasvenska. Glad
  • Finessan
    Idun 78 skrev 2009-01-11 23:07:28 följande:
    Svar på #958Finesssan, sjukt spännande länkar! Tror inte jag vågar börja ta Omega-3 nu, men kanske att jag kan ta det när jag slutar med T i v.37+0? Vad tror du? Tomatjuice däremot tänker jag köpa hem redan imorgon. Jag har inte heller sex, badar inte (varken i badkar eller badhus), och motionen begränsas till promenader och gravidyoga (som jag ska börja med på torsdag). Jag är helt enkelt för harig. Först vill jag ha en bebis innan jag vågar "gambla". Vid nästa graviditet (för det ska bli flera ropar hon bestämt!) kommer jag kanske bli lite tuffare. Vi får se...

Annars är det visst i slutet av graviditeten som Omegan är speciellt bra för bebisens hjärna. Jag tror inte att Omegan påverkar blödningen särskilt mycket. Jag fick grönt av både Dr B och min läkare på specen. Då får man tänka att jag gick på väldigt höga doser blodförtunnande OCH hade blödningskomplikationer. Du gör dock det som känns bäst för dig.

Nä fy, jag vågade mig inte på något heller. Jag gick på gravidyoga och det var alles. Det var mycket som var big NO-NO.

• Finessan

MB, fy fan vad trist och så otroligt dåligt de har skött de hela! Blir mållös. Bra att du kan se positivt på allt ändå, och som en klok kvinna här uppe skriver - det behövs bara en bra äggledare. Underbart med Goa!

Idun, jag knaprade Omega hela grav. Behövde inte ens sluta vid förlossning så jag antar att det inte kan göra sååååå stor skillnad på blodet. Det är bra för bebisen också, smarta barn blir det av det. Jag tog en sort som heter Mumomega, gjord för gravida och ammande.

Kakagumman, rekommenderar en titt i vår behandlingstråd. Finns i TS.

Mama, har du fått paketet idag? Inte föra att du behöver längre, men jag är nyfiken på postens hantering.

• Finessan

Mama, bra att de kom tillslut. Flört Då slipper jag skälla efter posten.

Mumomega finns på hälsokosten. Det är dyrt som satan. Förmodligen funkar det lika bra med vanlig Omega, men ingen får rekommendera det till gravida kvinnor. Varken på hälsokost eller apotek.

Laban, fy fan. Jag beklagar så hemskt mycket. Vad gjorde du den här gången, vilken behandling?

• Finessan
    Laban82 skrev 2009-01-12 15:06:13 följande:
    Finessan: Progesteron 400mg och ASA 50mg.Ska höra med gyn. om man kan göra titthåls operation. Misstänker att jag har endometrios, kan ju orsaka missall. Sen vill jag veta bara allmänt att det ser bra ut där inne.Ska ju börja med pergo. nu i februari. Men pergon gör ju bara att jag blir lättare gravid, vet inte om det hjälpet ägget att stanna. Jag får ju väldigt tidiga missfall. Det verkar liksom stanna av då det fäster, varför???Sitter bara och gråter hela tiden. Man känner sig så värdelös.Det ända som får mig att få hopp är nr jag läser om er gravida och er som fått era bebisar här inne trots en massa missfall.Önskar er alla lycka.Kram
    För lite ASA kanske? Vi är fler där 1 T (75) varit för lite. Tidiga mf är typiskt för immunologiska problem. Ägget fäster dåligt, det behövs blodförtunnande.
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8