• EMND

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Corneliana min läkare på KK menade att en ÄL liknar ett viss inflammationsprocess som T kan dämpa och därmod förhindra, men om den biten passerar iaf så vid nästa tidpunkt dvs. infästning, då det bildas ett litet sår på livmodersslämhinna T verkar på så vis att läka "såret" och på så vis inhibera infärstningen. Många får T iaf vid infästningen speciellt efter IVF. Så jag vet inte riktigt själv vad jag ska tro på. Faktun är ju att från att jag blev gravid nästan bara om min man så mycket som bara tittade på mig så har vi haft det svårt att bli grvida trots alla beräkningar och tajmningar, dieter och läkemedel. Många i tråden har blivit gravida trots T fast visa har märkt att det visst tar sig svårare. Att T "stärker" immunitet är min egen tolkning iom att den fungerar förebyggande som smärtstillande, inflammationsdämmpande och febernedsättande.

• EMND

Nja, innan sista mf-et tog jag T och progesteron efter + och Dr B sa att det var försent. Vad gäller kortisonet dvs prednisolon den snarare döljer inflammation. Därför säger man at medan man äter prednisolon ska man vara varsam om man upptäcker infektionssymptom då infektionerna kan utvecklas utan att man märker det. På sådan sätt hindrar kortisonet att kroppen reagerar på framförallt autoimmuna reaktioner i kroppen respektive andra inflammatoriska reaktioner. Den har alltså effekt tvärtom än T. Den angriper inte problemmet utan låter den vara genom att att i stället lyfta kroppens uttålighet.

• EMND

stakars lilla Kajo, Men vem vet med prednisolonet det koomer kankse en liten plutt snart, men inte från ögat då Krya på dig.

• EMND

Grattis vild i håret! Härligt, nu håller vi tummarna att det går hela vägen.

• EMND

Kom just från bio och såg Revolutionary Road. Kan inte säga att filmen är någon humörhöjare men tankeväckare. En scen på slutet gjorde att mina tårar rann-hon bestämde att ta bort barnet i vecka 12. . Någon mer som har sett filmen?

• EMND

Hej!

Jag har varit här fast som osynlig och följt utvecklingen på sidan. Så skönt at det verkar vara en bra period. Det verkar att det inte är några som inte blir mammor av oss som kämpar här. Det är fantastiskt!

Jag vill först beklaga Idun foch hoppas att smärtan släpper fort så du kan njuta av graviditeten. Grattis att bebisen mår bra. Det är det viktigaste trots allt. Trist bara att man inte kan njuta av att vara gravid när man så länge har kämpat och inte får många tillfälle i livet att avnjuta ett sådant tillstånd. Men det blir många njutningstunder senare med lille.

Saffran det blev en januaripojke iaf. Grattis. Så gulligt namn. Och så fin association. Så fullständigt.

Iske grattis till en blyg bebis. Det måste bli en tjej som inte vill sära på benen. Men hur är det med förkylningen? Hoppas du mår bättre. Nu är du nog på konserten och jag hoppas att du njuter och beben med så h*n visar sin identitet i morgon.

gingo, så tråkigt att du mår dåligt, men det vänder ju ska du se...

Vinkar även till blivande mammor: a80, Krus, Bp, Mamarazzi, Lycka, Franka, Mizz Turko (var är du nuförtiden?). Har jag glömt någon?

Mikes bride då, var är du?

MW hur är livet på andra sidan stan?

Finesssan och Cia jag beundrar er två så mycket för att ni är kvar och stödjer oss andra trots ni har era små i famnen. Ni är så otroligt viktiga och er spirit smittar av till nya barn i det här forumet. Tack för att ni finns.

• EMND

Får jag vara lite ego nu.

Pratade med dr B igår och vet ni vad: HAN ÄR SÅ UNDRBAR. Innan jag ens sa något började han prata om immunologi och nu har jag föjande ordination:
    Prednisolon 10 mg (skönt att jag redan äter P) , Trombyl 75 mg (som byts ut med Innohep/Fragmin vid plusset) , Progesteron ett par dagar efter ÄL, och Levaxin underliggande.

Dessutom vr jag hos min gyn i dag då jag hade molande värk på vänstersida av mage. Hon tyckte att allting såg normalt ut och att den högra äggstocken :-O (jag trodde det var den vänstra!) är på G men så skrämdes jag, som är så lätt skrämd, av en liten (och då väldigt liten) indikation att jag kanske har någon myom på utsidan av livmoder som vrider sig eller tarmmarna stötter emot och därifrån kommer ont. Hon pratade om det som om det var så normalt och ofarligt att jag inte kan annat än släppa det.
    Men sedan sa hon något så otroligt: att äggledarna rör sig inuti buken och att de inte är fixerade till den ena eller den andra äggstocken utan den vänstra kan flytta sig över till den högra äggstocken och plocka upp ägget och tvärtom. Dett atydligen kan gör att det käns i buken. Jag var så fårvånad. Va, stämmer det? Aldrig har jag hört talas om det? Ni då? jag hade trott att jag drömde om inte min man varit med och hört det också.

• EMND

vilka tjuvar va. Stakars simmare som luras åt villket hål de ska simma. Det är inte konstigt att det kan dröja innan ägget och simmare möts.

hm, mina cykel är hel skumma. Äggblåsan var idag knapp 12 mm men i kväll har jag fått utslag på ÄL sticka. Det är ju bara dag 9 idag. Kan det vara OK? ja, ja jag vet det är inget mer än att hoppa i sängen men det känns skumt. Iofs äter jag 1 grape varje dag...

• EMND

Hej Irma!
    Tist att säga välkommen hit, men med det som har drabbat även dig, det finns inte bättre ställe att söka tröst, kunskap och stöd på.

a80, men vad kansigt det där är, va? . Vem har programmerat oss så här fantastiska? Väl, väl ibland följer vi inte manualen men va fasan ... Så underbart att höra om din glädje. Du var så modig även innan, mins jag. Det var inte så länge sedan när du vågade handla en pyjamas-visst var det du? (ursäkta om jag har fel- du vet minne- och det där med manualen )

Ja, Idun det stämmer mina Äl har börjat komma allt tidigare. Lustigt va.

Idag dag 10 är jag LH poitiv fortfarande och så överliägger vi om vi ska ut i produktion i kväll igen eller i morgon bitti. (tack för uppmuntran Lycka och bp-min man är nog glad för era comments ). Helt ufattbart att prata om sex på det här visset. Från att det var något intimt och väldigt kärt kan man blöta sig idag och tala om samlag som om man pratar vilken färg är Kalles tröja.

Lilleskuttan och Linan kramis till er och era små. Lycka till Linan och  ta hand om er. Vi kanske ses i ett annat -typ barnforum framöver.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8