• EMND

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Grattis till lilla snälla Måns! Vilken duktig liten som kom ut snart. Kram

• EMND

Ha nu ställs jag inför ett val: partyn eller filmen. Det verkar som om alla ska titta på filmen. Då kan det väl var en filmparty. Hu många ska se Eternal Sunshine of the Spotless Mind?

• EMND

Franka jag håller med Iske och Idun. Bäst du säger hur du känner. Din mor vill säkert bäst och som du är mån om ditt barn i magen så känner hon väl också för sitt barn (dig) och därmed din mage. Hon agerar beskydande och med mors instikt och ser din kamp som sin egen.Inget illa med det och visst det kan kanske såra henne att hon får hålla tllbacks men värre är att låta frustrationen samlas och sedan explodera i en ordentlig bråk. Jag är säker att du kan lugnt och enkelt säga hur det känns och att din mamma kommer att förstå. Lycka till.

Jag udrar över en sak. Efter att du berättade om dr B och Prednisolon fick jag för mig att jag också ska testa den. I kväll ska jag träffa en vän som är läkare och kan ge mig recept men hur ska man ta den, vilken styrka? Jag ska få mens när som och antar att man börjar på dag 1. Är det smart att ta den på egen hand? Jag får inte tag på drB eller min doktor H. vad är biverkningar?

• EMND

Tack MW!
    Hm, jag tänkte köra på 5 också, fa fasan man har inget att förlora. Hur och villken läkare kommer att veta om det kommer jag att ta ställning senare.
    Så MW, du ska köra till v 12 alltså. Blir det någon upptrapning så att säga eller du tar 10 mg direkt?

Franka hur var det nu igen du gjorde?

• EMND

Fick recept! tjohooooo och dr B äntligen svarade utan att egentligen svara på mina frågor. De åker på 10 dagarsemester till Kanariöarna och jag fick inga svar på mina frågor. Irriterande, jag gillar att få skriftilliga svar. Blir så snurrig efter sådana viktiga samtal att jag ofta undrar om jag mins vad jag trodde höra eller det jag hörde. Väl, väl hoppas han inte motsäger sig prednisolonet när vi väl pratar om 10 dagar. Funderar om jag ska vänta 10 dagar, borde inte få ÄL tills dess. Får väl sova på saken?

Franka, MW och Lillskuttan hur gör ni med heparin/trombyl. Tar ni/ ska ni ta de också? 75 eler 150? Och Ca med Levaxin, mottverkar inte Ca Levaxin?

• EMND

Tack snälla rara Idun att du hejar på oss.

Sissela jag vet precis hur du mår. Jag grät ju hela minus-dagen men även det inte blir så mycket bättre efter hoppet kommer tillbaka dag efter dag.

Kajo hur går det med vikten? Min har avstannat (hm jag ligger nu inom normal BMI).

En kram till Malinen också.

• EMND

grattis BP.

Stakars Idun, hoppas du blir bättre snart. Jag har inget emot att du finns här med oss för du har så läkande effekt-på mig iaf. Krya på dig.

• EMND

Tack, mamarazzi, hoppas det blir en glädjande VUL idag.

Ja Idun jag är ledig denna vecka med. Gällande prednisolon så har jag en ungefärlig bild. Jag tänkte börja med 2,5 mg i ett par dagar och öka till 5. (10 vågar jag inte ta på egen bevåg).  Läste at DR C tyckte att man ska sluta med den efter plusset. Därmot vet jag inte hur jag ska göra med  Innohep. Jag har inte fått mens än så går och funderar ff. Jag har alla prover normala TNF-alfa 4,8, TSH anikroppat (normalt i LKP, men högre i ST) och Lupus bara lite förhöjda (tvärtom) så visst lite är jag på tankar att inte använda prednisolonet alls. Men om jag inte gör det och det blir minus igen då kommer jag att ångra. Typiskt att jag inte lyckades prata med dr B föra veckan. Jag vet inte om det är T som gör att det inte tar sig nu. Min läkare på KK ville inte att jag tog T. Hon varnade för det här. Jag försökte att inte ta T förrän efter ÄL. SÅ nu funderar jag om jag ska

1 ta prednisolon och T och lägga till Inohepp fom ÄL
    2 ta prednisolon och T och lägga till Inohepp efter +
    3 ta Inohepp efter ÄL och lägga til T efter +

Och så progesteron under alla dessa. Ångrar att jag började med prog för jag har inte brist på den. Men är jag rädd att jag har rubbat egen produktion så lika bra att köra på.

• EMND

Jag det är väl det, fast min läkare på KK ville att jag tar den efter ÄL. Dr M sa efter + först men han samtyckte sedan och sa att jag kunde lita på henne.
    Vad gäller T, dr B sa att jag skulle ta 2 T hela tiden till + och det började jag med trots min läkarens förbud. Sedan båda dr M och hon instämde att 1 T (aj aj aj för mer sa hon) är OK och hellre ta Inohepp fom ÄL.
    Därför tar jag bara 1 T.
    Jag funderar att skriva till dr M. I 4 månader nu har jag tagit sprutor men utan resultat. Ska jag verkligen ta dem i onödan? Jobbigt när man inte har en bra läkare som man kan få tag på. Men jag tror att det är T som gör att det inte tar sig nu. Alltså inte T men min imunitet som dessutom stärks av T. Därför är jag inne på P.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8