• EMND

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Laban säger som mamarzzi, du får vara ego så mycket som helst nu. Vi är här för att stödja varandra när vi behöver stöd.

• EMND

Finesssan, har heparin samma effekt som ASA, Jag vet att dessa två fungerar genom olika mekanism men är effekten densamma? Funderar att ta ett T till, men jag tar redan Innohep. Båda på morgonen. Hm. Jag ska kankse vända och ta Innohep på morgonen och T på kvällen.

• EMND

Ja eller hur Cia, hm...fast jag själmedicinerar inte utan kombinerar två behandlingar - med dr M och dr B i skuggan. Vem ska man lyssna på?

• EMND

tjohooo, ev vecka utan kolhydrater, väger 1,5 kilo mindre. dessutom tarmarna mår mycket bättre. Tack finesssan!

• EMND
    mamarazzi skrev 2009-01-13 08:54:40 följande:
    .... Finesssan: Igår kväll när jag skulle ta min prog så kände jag plötsligt. Nej det här är fel! Så sprang jag och bytte mina prog mot dina trollspösvingade. Ha ha ha! Jag har nog blivit lite knäpp men det känns som om jag behöver den där extra puffen av dina speciella prog nu i början av graviditeten.
  • EMND

BP det viktigaste är att lille mår bra. sedan tänk när man inte hade möjlighet att ta kamera till undersökning då hade man inte ens tänkt på det. Det blir flera rUL och snart är h*n ute så du kommer att kunna se rörelse allt vad du önskar.

Finesssan och Cia hoppas era små går upp i vikt!

Mizz Turko, ja det finns något i det folket säger, Nåväl hur är det då med era blodgrupper (försöker igen )

PS// Tack alla som hejar på mig och min viktminskning.

• EMND
    babblar på skrev 2009-01-13 11:21:20 följande:
    DND: ja man är ju för van vid att vilja dokumentera allt nuförtiden Vet inte min blodgrupp tyvärr
    Vet du inte din blodgrupp? Jag trodde att man alltid tar den vid en graviditet, även om det slutar i mf. Speciellt om man skrapas då är det viktigt att veta vilken Rh man är. Är det -  får man en spruta (immunoglobilin-D) efteråt.
  • EMND

Börjar föräldrarutbildning idag, är skitnervös. Om man ändå hade en vikarie. ...

Och immunoglobulin ska det stå ....nej,  går och dushar....

• EMND

Bling, till mig sa de sista gången att jag inte behövde spruta då jag fick cytotec men efter hysteroskopi fick jag en iaf pga. rester som togs bort då. Min man är Rh- så egentligen finns det ingen chans att vi ska få  + barn men man vet alldrig..

Här är det mer om Rh faktor:
    www.9manader.nu/gravid/gravid/gkomplikat/rh

Hm det är bara 15 % människor som har Rh- tänk att vi båda har den. Sedan är det mindre än 1 % som drabbas av RSA och tänk att det drabbade oss. Varför får vi inte vinst på Triss?

Mama det spelar inte roll vilken Rh har pappa om din är +.
    Det är så klart att det är graviditet som ger dig illamående.
    DU ÄR GRAVID! Man mår illa av prog. men jag tror att det är HcG som ger starkare reaktion. Jag får massa symptom av prog men när jag tänker tillbaka de är lika men ändå annorlunda än dessa jag hade vid graviditetrna.

• EMND
    Idun 78 skrev 2009-01-13 12:52:09 följande:
    Var hos BM idag och mätte magen och kollade blodtryck, järnvärde etc. Magen låg fint på kurvan, järnet var lite lågt (110) men inte katastrofalt lågt, men jag fick smisk på fingrarna för att jag äter för mycket socker. Skär ner på godis, juice, läsk och högst 1-2 frukter per dag var domen. Ja ja vi får väl se... BP, vad tråkigt att du inte hade en positiv upplevelse av rUL. Min BM på rUL var den mest sympatiska sjukhusperson som jag träffat under hela den här missfallssvängen (verkar ju ha en tendens att enbart dras till skitstövlar annars). Hon var så lugnande i sitt sätt, förstod ju att vi var dönervösa, men lyckades verkligen få oss att gå därifrån flygandes på moln (och det är inte ofta jag får den känslan efter ett sjukhusbesök). Tänk om alla BM var som hon.
    Hit med hennes namn Idun, om vi börjar hänga ut dem på nätet kanske blir det en skärpning!
    Räcka ut tungan
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8