• EMND

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Nej Lycka vi har aldrig gått på stimulering då jag kunde bli gravid-lätt! JAg vet inte vad har hänt efter senaste mf och det plågar mig. Alla mina värde (FSH, LH Ostradiol, Progestern, Prolaktin) är bra och jag har ÄL. Vi har testat manen i september sist. Han var sjuk denna månad så om det inte tagit sig nu så det kan berå på det. Ärligt talat vet jag inte ens till vilken klinik vi ska vända oss. Blir upprörd av själva tanken att gå tillbaka til RMC men det lutar åt det hållet. Falun är rätt långt från oss men jag sklle nog satsa på Falun. Det käns dock inte att min man tycker att det är ett racionellt beslut. Vad gäller adoption, nej jag känner ff att vi kan få bio -barn, fast jag vill gärna även adoptera. Men tanken om åtminståne 1 bio.barn kan jag inte ge upp.

Jag trodde inte att jag skulle ge mig så mycket i denna månads väntan men otroligt nog så har rädslan och oro smyggit in sig så att jag går hela tiden med tårar i öggonen. Jag känner mig inte gravid, alltså uppblös med puttande mage och spända tuttar men som sagt förut  jag gjorde det sista 3 månader men det blev inte av. Därmot har jag vaknat med yrsel och illamående och lite högre temp idag. Det kanske är graviditet, eller så håller jag på och blir sjuk eller svag pga. bantning. Har gått ner 2,5- 3 kilo på 2 veckor.

• EMND

God kväll tjejer! Har någon av er kontakt eller tel nr till dr B. Jag har skickat mejl med prover han ville att jag tar för 2 cekor sedan, men jag har inte fått svar än.

Kram på alla...

mom2006, det viktigaste är att inta folsyra, om du inte har B-vitamin brist kan du strunta i dem andra. Ät i stället grönsaker som innehåller B 6 och B12. Ät mycket Lever , lax, Ägg, Renkött, Makrill, Nötter...

• EMND

Tack MArre! Det är precis så som jag känner. Det värmer om hjärtat att man inte är ensam.

• EMND

Den blev inga glädjetårar idag. Testade minus imorse igen. 4 månader har gått nu och jag är snart knäkt. Varför går det så förbaskat trögt nu? . Är det behandlingar, akupunktur, min mans feber (denna månad)? Har någon varit med om att det gick lätt först och sedan försvann miraklet? Jag är på ÄL+14 idag. Pga proggisar och strull med föra cykel har jag ingen anning när min BIM egentligen är. Tempen har gått upp 0,5 C i två dagar nu och jag var jätte yr igår och idag.  Finns det något hopp kvar?

• EMND

Tack Cia. Så om jag har förstått det tog 4-5 månader även fär dig under graviditeterna 2 och 4. Jag hade mf (ma) i slutet av juni men jag räknar att i mitten av augusti det var över. Efter hysteroskopi (och skrapning) väntade vi en normal mens (2 cykel) innan vi försökte igen i oktober. Mins du vad ni gjorde när det gick vägen?

BP, jag är sjukskriven och väldig lugn. Går i promenader och är hemma mest. Ingen stress verkligen.

• EMND

Bling, jag förstår fullständigt din inställning till Landstinget men det är inget fel på svenska spermiedonatorer. Igår läste jag någonstans att "svenska spermie" är väldigt eftertraktade i USA tror jag.

Bra jobbat Poppy! Tack för uppmuntran.

BP. hur menar du:"problem att bli gravid men när jag väl blev det så blev jag det lätt sen,..." Ursäkta mig, jag är lite vimsig och fattar långsamt idag. Hur lång tid tog det för er sist (med T alltså)?

Tack, Ginko. Hur fick du ihop någon BIM? Jag studerade mina papper idag och såg att sist jag plussade det var på dag 18 efter LH+. Lutealfas de gångarna jag har testat med ÄL stickorna var allt fr 14- 17 dagar.  Idag är det dag 14 sedan första utslaget (jag fick utslag båda den 8 och den 9 januari) på ÄL-stickan. Troligen är det kört men yrsel och tempökningen ger mig hopp fortfarande. Testar nog igen på söndag.

Cia, ja det kan jag tänka mig men sedan min kropp är något helt nytt med alla behandlingar   Undrar om inte det påvärkar också?

Ah det här så frustrerande!

Pratade just med en av bäste väninnorna som väntar nr 2 om några veckor. Vi pratade mest om mig hela tiden då jag orkade inte prata om hennes barn. Hon är så jordnära och även om hon ger mig stöd så känns det så tungt när hon säger att det kan vara så grymt att jag får leva utan ett barn. Och det är min värsta mardröm. Ah tårarna rinner, och jag vet att först när jag kan se den sanningen i ögon kan mirakel ske. Men jag kan inte, själva tanken bryter ner mig.

• EMND

O Idun och Poppy, tack så mycket. Som tiden går käns detta mer och mer smärtsamt. Pratade med mama nyss och i stället att bli lugnare blev bara mer upprörd. Ångrar att jag sa något till henne. Jag ger inte upp, det bara käns som om att jag aldrig kommer att hålla om mitt barn.

Lilleskuttan, hoppas bebisen kommer snart. Kram och tack för dina ord.

• EMND

Tusen enorma tack att ni finns - mina osynliga vänner. Man säger att vänner är änglar som ger dig vingar när dina egna glömer att flyga. Och det gjorde ni igår, Idun, mamarazzi, Poppy, Franka, Babblar på, Finesssan, Iske, Bettan B, Malinen, LillaD, Lycka 77...

Jag pratade med min mor, syster och bäste väninna igår men var bara irriterad. Allting gick ut på: "Du är spänd, du måste slappna av!" Jag fick sådan skuldkänsla och ångest efteråt.

Minus-dagen är den värsta och jag var glad att jag inte jobbade igår eller idag.

Jag ursäktar mig för mina ego inlägg de senaste dagarna. Snart tar jag mig i krage och är på goda vänners bänk igen.

Tusen varma krammar till alla i tråden.

• EMND

magis läste din presentation igen och kan bara säga: FANTASTISK uppmuntande och villken styrka det är i dig vännen.

Jag behöver er råd. Jag är på CD 25 idag. Mina ÄL har börjat komma tidigare sedan jag börjat med behandlingen och våra försök att vara gravid. Igår testade jag minus som ni vet  . Vanligtvis har jag 27-30-dagars cykel men sist blev det bara 23 dagar (utan progesteron).
    Idag känner jag mensvärk och som att det svider i livmodern. Jag kör med progesteron fortfarande men undrar om ni har känt så här med proggisarna. Det känns igen som om jag plågar min egen kropp ch det naturliga processen. Det käns inte bra.

Dessutom min temp har gått upp för 0,5 C sedan tre dagar och håller sig uppe ff. Ingen aning varför. Hade det varit för progesteron, skulle inte tempen vara så hög redan efter första prog-dagar?

Dr B sa att man kan få mens trots proggen, men det hände inte mig någon av gångarna. När ska jag sluta med progesteron? Jag hade ÄL utslag den 8:e och den 9:e. Från vilken dag ska jag räkna DrB´s 19 dagar? från den 8:e, 9:e; 10:e eller från den dag jag började med prog?

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8