• EMND

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Cia , jag funderar att inte använda progisarna nästa gång. Står inte ut med vare sig falska symptom eller uppskjuten mens eller nu utebliven/ uppskjuten ÄL. Är orolig dock att kroppen har vant sig och att det inte blir tillräckligt för bebisen.

• EMND

neej Idun, jag tog den fom ÄL. Har/hade regelbundna cykel och Äl. Det är första gången nu (av ca 8 under året) som det strular och jag misstänker att det kan vara pga. prog eller stress eller ....såååååå deprimerande!

Cia är det tidigt att ha LH-stegring dag 12-13? Jag trodde att det var mitt i pricken så att säga då jag har 26-30 dagars cykel (oftast 27-29)

Sov gott alla.

• EMND

vild i håret, jag tror att jag har klagat mest på biverkningarna här. De har varierat i styrkan och omfattning och förra cykeln hade jag alla och de var så starka att jag trodde att det måste bli av graviditeten. Men så blev det inte. Annars började biverkningarna 2-3 dagar efter att jag började med progesteron mic som jag tog 2 ggr/dag. Samtidigt visa här känner inte några besvär av progarna. Visa får irritation i slidan men inte grav. symptom. Jag är inte säker om progisarna och Crinone innehåller samma mängd progesteron.

Hjäp ingen Äl idag heller-dag 14. VA fasan vad jag är trött att testa minus hela tiden. Känner mig så misslyckad!

• EMND

Cia, jag missuppfattade vilket plus du syftade på. Sorry

Cia o krabaten skrev 2008-12-19 22:33:59 följande:

DND: jag har ju ingen erfarenhet direkt då det tog sig på första försöket för mig. Kände bara att jag inte orkade med strul med cykeln, precis som du nu fått... Men du brukar ju kunna få + tidigt va? Då kan du ju börja då... Fast jag vet ju som sagt inte...
  • EMND

Idun, pissigt är bara förord . Det käns som ett dåligt skämt allt det här. Varför ska ÄL utebli just denna månad när vi har laddat upp till tänderna och förberett oss för ett nytt försök. Hade ÄL kunnat inträffa tidigare? Tja, jag har testat fom dag 9. Jag hade känningar redan dag 7 och sekretion på dag 7-8 fast så tidig Äl har jag aldrig haft, men pga. dessa började jag testa så pass tidigt.

Ni med GBS, hoppas era besvär försvinner fort!

• EMND

Ja Bettan denna månad tempar jag också och fick en temp dipp dag 7-8. Sedan deaa har temp aldrig gått ner så lågt men den ligger som på dag 3-6-kanske 0,2 C högre. Det är första gång jag tempar så jag har ingen anning hur det skulle se ut .

• EMND

oh detta oroande! man vill så väl men det verkar finnas en högre makt som styr över oss. den leker med oss ibland och jag vet inte hur man bör vara för att få milda makter över ens tillvaro. Idun det är inte i din makt gumman, tänk positivt du tjänar mycket på det.

Poppy, jag gav upp tanke att bli klar i vår, det är för mycket att hinna med. beundrar dig att du har kraft att jobba. Jag tappade all min ork och funderar att sjukskriva mig under januari månad. Jag var hos dr B föra gången och tittade efter ÄL men det tog sig inte. Äl kan bli sen men frågan är hur länge ska jag hålla på och testa? Känner av aktivitet/stickningar i äggstockarna men testade minus i morse igen- dag 15. När brukar du få ÄL? Dag 24 låter väääääldigt sent.

• EMND

Idun, Krus, Poppy tack för uppmuntran!

Har just kommit från en låååååång promenad med manen (15 km- tjohoooo ) och kommit fram till det du sa KRUS. Komma bort från allting! Kroppen kanske ropar för en paus och ger sin signal genom ÄL-uppehåll. Vi letar efter en resa till mellandagarna. Egypten och Mallorca slingrade ur händerna på oss igår. Milda makter är ff arga på oss men, men...

ja just det Idun, jag har också halkat in i forsken sedan mååååånga år tillbaka. Har en känsla att i hela mitt liv har jag bara forskat . Och ämnet är medicinsk grundforskning.

En sak till har vi nog gemensamt- nämligen yoga. Jag hat tränat aktivt i ett par år men sedan min fantastiska ledare försvann har jag det svårt att hitta rätt form och grupp att träna med.
    Försöker göra hemma men efter all skit på jobbet (en sak till som stressar mig oerhört!) har jag ingen ro att ta min lilla matta och börja!

Var är vår MWB denna helg? Hon gick att köpa juklappar sist men sedan dess har jag inte "sett" henne. Jo, jo hon kanske handlar ff.

• EMND

Idun 78 skrev 2008-12-21 16:19:06 följande:

DND, härligt med en ordentlig promenad för att rensa tankarna!
    Ja, eller hur Idun!
    TAck at du tipsade om yoga, jag har faktiskt ett par CD-skivor och även 2 DVD hemma.

Ah Krus, jag vet att någonstans det finns kvar den gamla DND! Håller tummarna för dig. Det är bra att du mår dåligt. (fy, vilken vän jag är ). Men det betyder att HcG ökar!

MWB, du sköna hur går det för dig själv? Det är väl jobb beslut i morgon? tjohooo! Något bra i år iaf.

Kram till alla tjejer.

PS/Var är mamarazzi och MAT?
  • EMND

Grattis till JOBBET mwb! Jätte kul! Vilken bra avslutning på det j.... 2007! :-0

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8