• EMND

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

mamarzzi så tokigt va, att vi tar så mycket på oss vad vi borde och inte borde göra. Återigen tänk om vi hade duktiga läkare som tänkte och brydde sig i stället och vi bara njöt av våra graviditet. Du kanske har mensvärk av provtagningen. Jag förstår att du är orolig inför vulet. Själv funderar jag att inte göra något förrän v 7-8. För vad hjälper om man går på så tidiga, antigen ser man ingenting och då ska man återkomma om 1-2 veckor. Hemska veckor men så mycket frustration och ångest. Är det OK så är det ju, är det inte måste man återkomma ändå. Försök att distrahera tankarna och lägga fokus på annat. Du behöver ork och kraft.

Själv försöker jag att inte analysera mina symptom. Jag har inte såååååååå mycket biverkningar av proggarna den gången. Brösten är inte jätte spända och jag är inte uppblåst. Och det tror jag är för att LHCF fungerar så att kroppen rensas att onådig vatten och skräp. Tarmarna fungerar som de skulle. Jag känner mig mycket lättare fast är lite trött och yr. Illamående har jag från och till men idag (12 dagar efter ÄL) har jag lite mensvärk också. Är det OK? (hm jag som inte skulle analysera). Sedan förra cykeln har jag haft ont på vänster sida men nu käns det mer ganska lågt nere en bit ifrån ljumsken. Det känns mer nu när livmoder är troligen större av proggen och det lycksom drar i tjemage på båda sidorna. BIM närmar sig och jag börjar bli så nervös. Blir det plus äntligen?

• EMND

Så bra Laban, snart analyserar vi dina symptom igen ! Vilka går du hos som tar TNF-alfa? Det är första gången nu som jag hör att någon tar TNF-alfa utom dr B. JAg var också orolig för kromosomfel men det är liten risk att det blir det. Sedan alla kromosomfel är inte livsavgörande. Men väntan är jobbig.
    Jag hade mf i juni (middsommar) men eftersom allting inte kom ut så i mitten av augusti gjordes en hysteroskopi med skrapning så för mig var det i princip i augusti. Vi började med nya försök i oktober.

tack mamarazzi, jag hoppas att din VUL nästa vecka blir glädjande först för dig och sedan för oss andra!

• EMND
    mamarazzi skrev 2009-01-20 11:27:50 följande:
    Laban: Låter ju ändå bra efter omständigheterna. verkligen skönt att du får ta de där proven!DND: Sötis där! Då hoppas jag att vi först får ett plus från dig och sedan glödjande vul från mig.
    Jooo och så får jag darra inför första VUL-et.  Ugh. Lovar du att påminna mig om vad jag skrev till dig?
  • EMND

Du är bara rädd mamarazzi. Du får en  från mig nu så du kanske sover bättre... kram

• EMND

Så trevliga läkare blev många, just när Sissela satte i gång klagobrevet. .  
    Så bra Idun, trodde din läkare att det var bra att gå över på Heparin ändå. Nu är Linköping på tur att testa "heparin" för att underlätta förlossnigar. Sa din läkare något om detta? (menar inte om Linköping utan om sambandet heparin-förlossning?)

• EMND
    babblar på skrev 2009-01-20 15:15:32 följande:
    Idun: det var drb som sa det där om bäbishjärtat och T till mej. Gissar att det är jag som dragit upp det i tråden Mama: lycka till på vulet. Vad jag hört så har endel väldigt mycket mensvärk som gravida så det är nog ingen fara med det
    Och mensvärk innan pluset? bra eller dåligt? Ush nu analyserar jag igen. bäst jag går ut - föräldrarutbildning part 2 idag!
  • EMND

är super-nojig efter utbildningen. Önskar eget barn!!!! Det känns inget i bröst men var yr och kände illamående idag. Orolig för ännu ett minus. Smrc!
    FAt massa symptom förut gav inte ett plus. Varför är det så att jag ibland hara biverkningar och ibland inte?

Lillaskuttan kram på dig

Iske grattis, hoppas allting rättar till sig den 2/2.

• EMND
    Idun 78 skrev 2009-01-20 22:44:37 följande:
    Skickar en kram till DND.
    tack det värmer.
  • EMND

Lycka det är tufft att köra parallellt. Samtidigt är jag inte på bra humör och allting gör mig ledsen och uppgiven. (kankse grav. symptom ) Idag pratade vi mycket om känslor och barnlöshet så det gjorde ont. Båda maken och jag var tista på vägen hem.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8