• sirre

30+ med första barnet 1-3 år

Välkommen till 30+tråden för oss som fått första barnet!

Här samlas vi vars barn passerat ettårsstrecket,
    några barn har till och med firat sin tvåårsdag.
    Från ÄL-stickor och Clearbluetestande till graviditetsillamående och förlossningsfunderingar. Och här är vi nu - med våra underbara barn som inte är bebisar längre!

VÅRA SYSTERTRÅDAR:

30+ med första barnet under 1 år:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m33502850.html
     30+ som väntar syskon:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m33870106.html
     30+ samlingstråd för alla aktiva "gamlingar":
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m34461275.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-28 23:10
    Ny tråd för de som väntar syskon: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m39590157.html
  • Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år
  • Agronom

Hej tjejer!

Den 3/12 kl 07.07 föddes Selma på HS (fullt på Södra bb och SÖS). Hon var 55 cm och vägde 4 425 g. Förlossningen gick fort (värkarna startade den 2:da kl 21.00 och vi kom in kl 04.30 till HS, var då öppen 7 cm och lustgasen var underbar...,vattnet gick 06.55...)

Ella är världens goaste och stoltaste syster! Selma är jättefin så klart Susar allt jag kan på henne.

Återkommer!

• Längtande Lina
    Agronom skrev 2008-12-05 11:53:18 följande:
    Hej tjejer!Den 3/12 kl 07.07 föddes Selma på HS (fullt på Södra bb och SÖS). Hon var 55 cm och vägde 4 425 g. Förlossningen gick fort (värkarna startade den 2:da kl 21.00 och vi kom in kl 04.30 till HS, var då öppen 7 cm och lustgasen var underbar...,vattnet gick 06.55...)Ella är världens goaste och stoltaste syster! Selma är jättefin så klart Susar allt jag kan på henne.Återkommer!
    GRATTIS här med
    Mamma till Milton (061203) och Malva (080816)
  • Willhellmina

Tittar in,  vi har fått gå hem på permis. Så skönt, legat i badkaret läääänge medan sambon och Trolla åkt och hämtat pizza/kebabrulle.

Tack alla ni underbara för alla kommentarer. Känns skönt i allt kaos!!

Grattis Vi4 och Aggis!! Så underbart!!   Gråter som en galning!!

• sirre

Kikar inom en snabbis innan barnkalaset... och nyheten jag sökte fanns

Grattis till Selma!! Låter som du oxå fick en snabb andra förlossning!! ska bli kul att läsa mer sen. Älskar ditt namnval Kraaaaam o njut med er lilla familj!!

• Billabong

Aggis: Grattis i denna tråden också!

Wilma: Hoppas permisionen blir lång och att ni/Trolla inte behöver läggas in igen.

• Milla C
    Grattis här också Aggis!

JJ: Nope, de vill inte skriva ut någon nässpray till mig. "Jaa, man blir ju svullen i näsan när man är gravid." Och när jag sa att jag inte sovit ordentligt på tre dygn svarade han "Men det är ju en bra träning tills när bebisen kommer och du inte får sova".

Annars har jag precis återkommit till de levandes värld efter att ha sovit i drygt en timme och funderat å att gå upp eller inte i en halvtimme.(Kräsmagade, sluta läsa nu) Jag kräktes vid halv tolv, och misstänker att det beror på Cosillanan. Har inte ringt VC - eftersom jag var så trött att jag gick och la mig istället. Funderar på om det är någon idé att ringa dem öht, eller om jag ska strunta i det.
    Mamma till världens finaste Gabriel, och Knytet i magen BF 14/4-09
  • Mandra

Agronom >> STORT grattis till tösen !! Det låter som förlossningen har gått bra. Så underbart. kramkram

• MHE i CH

Hoppar in lite snabbt (på nya jobbet) och säger JÄTTEGRATTIS till vi4 och aggis!
    Milla- hur länge har du varit sjuk? Jag tycker att du ska insistera på att komma till en läkare! Stå på dig!!!!! Vet inte riktigt vad man får och inte får som gravid men som ngn skrev vet jag att man i andra fall kan få kortison spray och avsvällande tabletter (Rinexin). krya på dig!!

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år