• sirre

30+ med första barnet 1-3 år

Välkommen till 30+tråden för oss som fått första barnet!

Här samlas vi vars barn passerat ettårsstrecket,
    några barn har till och med firat sin tvåårsdag.
    Från ÄL-stickor och Clearbluetestande till graviditetsillamående och förlossningsfunderingar. Och här är vi nu - med våra underbara barn som inte är bebisar längre!

VÅRA SYSTERTRÅDAR:

30+ med första barnet under 1 år:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m33502850.html
     30+ som väntar syskon:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m33870106.html
     30+ samlingstråd för alla aktiva "gamlingar":
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m34461275.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-28 23:10
    Ny tråd för de som väntar syskon: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m39590157.html
  • Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år
  • kaz

Milla: Stor kram gumman! Blir arg när jag läser om din VC

Kentfan: Hej gumman! Styackars liten som är sjuk så mycket!

Knase: Låter helt underbart

Jag kan ibland också bli sugen på en nr3 men i ärlighetens namn så vet jag inte... Undrar lite hur mitt liv skulle bli då med tanke på att det ofta är jag som tar hand om barnen. Nu till helgen är maken upptagen med ditt och datt så jag är ensam med barnen igen. Undrar lite vad vi ska hitta på. Kanske Aqvariet...

• kaz

Milla: Du som flög mycket innan. Saknar inte du det? Jag förstår det som att din make fortfarande flyger ganska  mycket. Vi hade ju klättring som gemensamt intresse innan barnen kom och här är det så att jag knappt klättrar längre medan maken kör på. Det har liksom bara blivit så, eller snarare tar sig maken den tiden medan jag inte riktigt "saknar" klättringen och tar mig den tiden... Att klättra med barn är möjligt men ett himla projekt... Tänker att det snart kommer en tid då det finns mer utrymme för mig igen. Det är en svår balansgång tycker jag...

• kaz

Simon: "Mamma, mamma, MAMMA... E som i Axel och O som i Vanja"

Hm, det är en del kvar att lära

• Milla C
    kaz: Jo, det har ju blivit ganska mycket mindre flygning för mig sedan Gabriel kom. Visst saknar jag det, men som du skrev så tar jag mig inte den tiden. Det blir mest att det är maken som får flyga när det finns tid, även om han faktiskt tar Gabriel så att jag får åka ut till flygfältet själv om jag vill.
    Mamma till världens finaste Gabriel, och Knytet i magen BF 14/4-09
  • sirre

kaz; Gullig han är men han säger ju i alla fall bokstäverna och det är väl jätteduktigt Jag har oxå jättesvårt med egentiden men har nästan bestämt mig för att börja träna fotboll igen efter jul för att få den träningen jag vill på bestämda dagar o tider Min man jobbar ju helg nu så vi har ganska mycket tid tillsammans i veckorna ändå. Dessutom när det är helg så hämtar min mamma o pappa Alma jättemycket... vi va hos dom o åt frukost sen stannade hon där. Så lite lyx har jag nu!

Även jag kan bli sugen på en trea eller att vara gravid igen... nu när jag ser min svägerska kan jag oxå bli väldigt avis och längtar men undrar om den tiden när man inte känner det kommer... som mamma som har fått 6 barn Min man däremot vill inte ha fler... man han har ju aldrig kännt den känslan med graviditet o amning som är så svår att slitas från.

• Längtande Lina

I våran tidning idag stod det om mamma-barngympa (fast passet hette afrikansk dans) det tyckte jag lär jätteintressant! Jag är ju absolut ingen träningsmänniska, men det skulle jag vilja testa på!!!

Håller nu på och förbereda inför ytterligare ett kalas för Milton. Idag kommer Fredriks släkt hit och firar Milton. Dagens tårta är nu klar, fylld med tobleronemousse och hallonmousse, hoppas den blir omtyckt! Milton lär bli överlycklig när han ser att det är "cars" på i alla fall

Mamma till Milton (061203) och Malva (080816)
  • sirre

LLina; Det lät superkul!! vi hade lite afro dans som uppvärmning på vår mamma-baby gympa och jag gillade det skarpt men jag älskar att dansa!!
    Wow, vilken fin tårta. Har du gjort den själv??? Den ser ju jätteavancerad ut... men har ju sett fler exempel på dina goda bakkunskaper 

• Längtande Lina
    sirre skrev 2008-12-06 12:27:08 följande:
    LLina; Det lät superkul!! vi hade lite afro dans som uppvärmning på vår mamma-baby gympa och jag gillade det skarpt men jag älskar att dansa!!Wow, vilken fin tårta. Har du gjort den själv??? Den ser ju jätteavancerad ut... men har ju sett fler exempel på dina goda bakkunskaper 
    Jodå jag har bakat själv

Ja, jag tycker också afrodans lät kul!!! Eftersom jag inte är så tränad så känns det som en lagom träningsform, jag älskar ju också att dansa!!!
    Mamma till Milton (061203) och Malva (080816)
  • Minimalla

Jag och stella var på familjegympa på friskis o svettis häromveckan och det var en hit. Nu är det juluppehåll men sen kommer vi nog gå varje vecka. Jag tänkte att jag ska försöka få in nåt träningspass i veckan utöver det, det är ju flera år sen jag rörde på mig ordentligt. Stella var så rolig när hon fick se träningsmaskinerna genom fönstret. "Wooow vad gör han?" frågade hon och när jag svarade att han tränade sa hon "åh vad cooooooolt!"

LL: Vilken fin tårta! Förvånad

Nu ska vi ge oss ut i regnet och se om vi hittar nån tomte nånstans .

• Siggan

LLina: Vilken fin tårta!

Ego: A har ju alltid sovit bra, men hon vaknar så tidigt. Hon går och lægger sig kl.7 och då ær hon trøtt och somnar utan problem. Men sen vaknar hon 05.15 och det tycker jag ær før tidigt. I perioder har hon sovit till kl 06 och det kallar vi før sovmorgon. Nær vi kommer in på morgonen ær hon pigg, men kan øvertalas att ligga i min sæng i ca 15 min. Sen drar hon i mit huvud och sæger "Mamma upp!" "Inte sova mer". Antar att det inte ær så mycket att gøra åt saken. Har inte lust att lægga henne senare, før det ær vældigt skønt att ha kvællarna "lediga", men lite måsta man ju få gnælla.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år