• sirre

30+ med första barnet 1-3 år

Välkommen till 30+tråden för oss som fått första barnet!

Här samlas vi vars barn passerat ettårsstrecket,
    några barn har till och med firat sin tvåårsdag.
    Från ÄL-stickor och Clearbluetestande till graviditetsillamående och förlossningsfunderingar. Och här är vi nu - med våra underbara barn som inte är bebisar längre!

VÅRA SYSTERTRÅDAR:

30+ med första barnet under 1 år:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m33502850.html
     30+ som väntar syskon:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m33870106.html
     30+ samlingstråd för alla aktiva "gamlingar":
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m34461275.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-28 23:10
    Ny tråd för de som väntar syskon: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m39590157.html
  • Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år
  • Milla C
    Mandra: Jo, jag svarade lite surt att "Tack, jag har en tvååring, så jag vet". Ska ringa dit på måndag igen och kräva att de antingen sjukskriver mig via telefon eller låter mig träffa en läkare om det här fortsätter.

Föresten så hostar jag inte lika "hårt" längre. Jag köpte Bisolvon brustabletter och drack en för 1 1/2 timme sedan. Lika mycket hostatacker, men lite mildare tack och lov.
    Mamma till världens finaste Gabriel, och Knytet i magen BF 14/4-09
  • Siggan

Jättegrattis Aggis! Det var en rejäl tjej!

Milla C: Maken till fräckhet! :-0 Krya på dig!

M73: Hoppas blödningen inte betyder något.

• gbg30plus

Massa Massa grattis till Aggis!!

Vem står näs på tur?

Jag är helt sjukt bebissugen. Är väl syrrans fina v.16-mage som gör mig nostalgisk. Suck. Tids nog kanske det blir dags igen, men nu får det faktiskt räcka ett tag. Kan dock inte riktigt sluta tänka på att om motsvarande 1.5 månad blev jag gravid med Bianca, alltså när Elliot var 10.5 månad....men nej, vi skulle ju ha lite längre åldersskillnad. Jag vill ju jobba. Eller? Hm.

• LångaLinda

Stort grattis till lilla Selma, Aggis! Jättefint namn!

• Mandra

m73 > Men nejje, jag hoppas som ngn sa att det kan vara en liten där ändå.

gbg30+ > Haha, du.. jag blir också bebissjuk hela tiden och drömmer om en 3a. Fast för oss blir det nog inte fler. Men smygdrömmer gör jag allt.

• Kusin Knase

Kikar in som hastigast fran Florida medan busungen leker pa golvet... Ser att man far gratulera! GRATTIS till Vi 4 och Aggis!!! Haller med om att Aggis valt ett jattefint namn, det heter var alskade katt.

Vi har det underbart har, nastan battre an vi fortjanar, Lillknasan SOVER pa natterna for forsta gangen under sina 18 manader (!!!!!!!!!!!!!) och hon sover dessuom i ovasen (!!!!!!!) och tar anda TVA lurar pa dagarna!!!!!!!!!!!! WOW liksom, minst sagt. Och hon ar givetvis pa ett stralande humor, eftersom hon sover och eftersom hon har bade mamma och pappa, och vi dessutom just nu bor hos slaktingar som avgudar henne. Sa drutten, och ni andra med barn som inte sover som de ska, ni kanske ocksa skulle testa en annan tidszon?! *s*

• Kusin Knase

Just ja, haller tummarna for M73 ocksa!!

Och sa hoppas jag att alla mar bra, hinner inte lasa tabx, mest beroende pa seg dator.

• Kentfan

Hej tjejer!

Vill börja med att gratuelera VI4 och Aggis till sina små småttingar!!!!!

MillaC: Jag är ju också förkyld och fruktansvärt tät, men jag fick rinexin utskrivet på vårdcentralen. Har hjälpt faktiskt, även om man inte blir helt av med svullnaden så länge man är gravid.

Vi påbörjade sömnutredning för S, men vid läkarbesöket visade det sig att hon haft öroninlammation som vi missat (för att hon varit glad på dagarna), så det hade sin förklaring till en del av den tid hon inte sovit. Efter att utredningen påbörjades har hon varit konstant sjuk i magsjuka, dubbelsidig öroninflammation, feber, fruktansvärd hosta samt snuva, så vi har fortfarande inte sovit. Men nu har vi i alla fall en förklaring.

• Milla C

Hej Kentfan! Det var ett tag sedan man "såg" dig. Så jobbigt med att fortfarande inte få sova, men hoppas att utredningen kan ge något så småningom i alla fall.
    Hmm, ser att vi plussade ungefär samtidigt du och jag, men du verkar ligga ett par veckor före mig ändå. Du finns inte med på "30+ som väntar andra barnet" www.familjeliv.se/Forum-11-238/m36556524.html, är det medvetet, eller har du bara missat det?

Lyckan över mildare hostatacker kom av sig i natt . Jag hostar värre än någonsin, och nässprayen fungerar inte heller. Gabriel vaknade dessutom halv sex, och det var min tur att ta morgonen. Gissa om det är lätt att ta det lugnt och inte prata så mycket när man har världens goaste och aktivaste 2-åring omkring sig? (Gud, vad jag klagar, men det ÄR faktiskt synd om mig).

Mamma till världens finaste Gabriel, och Knytet i magen BF 14/4-09
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år