Inlägg från: Kentfan |Visa alla inlägg
  • Kentfan

30+ med första barnet 1-3 år

Hej tjejer!

Vill börja med att gratuelera VI4 och Aggis till sina små småttingar!!!!!

MillaC: Jag är ju också förkyld och fruktansvärt tät, men jag fick rinexin utskrivet på vårdcentralen. Har hjälpt faktiskt, även om man inte blir helt av med svullnaden så länge man är gravid.

Vi påbörjade sömnutredning för S, men vid läkarbesöket visade det sig att hon haft öroninlammation som vi missat (för att hon varit glad på dagarna), så det hade sin förklaring till en del av den tid hon inte sovit. Efter att utredningen påbörjades har hon varit konstant sjuk i magsjuka, dubbelsidig öroninflammation, feber, fruktansvärd hosta samt snuva, så vi har fortfarande inte sovit. Men nu har vi i alla fall en förklaring.

• Kentfan

God morgon! Just nu sitter jag och njuter av tystnaden. Vi har nämligen lämnat Svea över natten för första gången i hennes 20 månader långa liv. SKa snart ringa mamma och höra hur det gått.

Milla: Visste inte om BF-listan för nr 2, men nu har jag skrivit in mig, Tack för länken. Jag plussade den 6 aug, tror jag att det var. Jag hade gjort ett test dagen innan BIM, men det var negativt, så jag trodde inte att jag var gravid. Med Svea så var plusset superstarkt dagen innan BIM. Jag har en kompis som det var likadant för. Är det lägre hormonnivåer i kroppen när man blir gravid andra gångne?

LL: Vilken superavancerad tårta!!!! Jag blir verkligen imponerad! Och den lät jättegod!

• Kentfan

hejsan!

Vi4: jättefint namn!

Wilma: Kortet är ju jättebra!!!

GBG: att hon redan går! Hur gammal är hon? Kändes som att hon föddes typ för ett par månader sedan.

Vi hade en jättehärlig barnfri helg. Stumpan hade uppfört sig alldeles utomordentligt, varit jätteglad och samarbetsvillig. Och, hör och häpna, sovit i 11,5 timma isträck utan ett pip!!!!!!!! Det har ALDRIG hänt hemma. Och de tre efterföljande nätterna som varit nu har varit bedrövliga igen. Hur kan det vara så olika bara för att hon sover borta??? Jag FÖRSTÅR inte? Ngn som har en förklaring?

• Kentfan

Håller helt med i dagisdiskussionen. Hos oss får de bara vara 15 tim, vilket känns väldigt lite. Men det som gör mig allra mest irriterad är att man som höggravid inte får ha sitt barn där på heltid fram till förlossningen. Om jag kommer må den här gången som jag mådde förra så kommer det vara en omöjlighet att underhålla och bära omkring på henne hela dagarna. (hon vill bli buren mkt och har börjat vägra vagnen). När jag väntade stumpan kunde jag inte ens promenera runt kvarteret den sista veckan.

Vi 4: Sådär låg stumpan också de första månaderna. Det var som att ha ett frimärke på sig hela nätterna.

• Kentfan

Mirmis: Det är inte alls min upplevelse av dagis, alltså att det är stimmigt och hög ljudnivå. Tvärtom tycker jag alltid att det är så lugnt och stillsamt, vilken tid vi än kommer. Men det kanske kommer bli stimmigare på S:s dagis efter nyår, då ska de nämligen ta in fem barn till på varje avdelning. Känns inte så bra.

Min lilla stumpa är fortfarande vaken, fattar inte hur hon orkar vara varken till halv tio, tio på kvällarna när hon är på dagis hela dagarna. Men hon snittar på 11 tim sömn per dygn och har gjort så sedan i somras. I och med att hon sover till halv åtta och sedan en timma på dagis så får hon väl ändå den sömn hon behöver.

• Kentfan

Hej

efter ytterligare en FRUKTANSVÄRD natt har jag nu varit hos läkaren med stumpan igen. Och det visade sig att hon hade dubbelsidig öroninflammation IGEN. Hon har "hiskeligt ont", sa läkaren. Inte konstigt att hon inte sover!!! Nu äntligen har hon fått penicillin, så nu hoppas vi på en vändning en gång för alla.

Pyttis;grattis till att du vann kampen mot försäkringskassan. De är hopplösa, tycker jag.

• Kentfan

hejsan

Hoppas ni haft en bra jul och nyår allihop. Vi var hos svärisarna i en vecka över jul och slappade rejält. Vi blev ordentligt uppassade plus att de lekte med S hela tiden. Verkligen avkoppling och skönt för mig nu. S är också inne i en så underbar period. Från att ha varit en mardröm (som ju berodde på alla hennes öroninflammation som vi inte visste om) har hon blivit en gudagåva. Just nu älskar hon att läsa Karius och Baktus för sin docka. Och så brukar hon ge dockan nässpray och kolla om hon har bajs i blöjan   Enda som känns lite tråkigt är att hon är så EXTREMT pappig. Jag är inte vatten värd om pappa är i närheten (som han ju varit i stort sett konstant under den här långa ledigheten). Tänker att det snart går över, men lite ledsen blir jag av att aldrig få trösta henne om hon slagit sig eller natta henne.

MHE: Beklagar sorgen

VI4: Självklart ska du vara kvar!

• Kentfan

hej tjejer

GBG30 och Milla: Tack för peppningen, skönt att höra att fler är i samma situation. Jag trodde att det här med pappighet var typiskt för små tjejer, men ni har ju varsin kille. Hela första året var det ju bara jag som gällde, så jag får väl dela med mig lite till min man.

Vi4: Min tös var också ganska så svårtröstad innan hon fick napp. Den första tiden ville jag bara att hon skulle sova hela tiden för det var i stort sett bara då det var tyst. Men nappen löste faktiskt ganska mkt. Jag tycker inte du ska se det som ett nederlag om ni börjar med napp, utan se det som att sugbehovet är en naturlig del av bebisen. Och du eller din man kan ju inte agera napp hela tiden, varken med bröst eller lillfingrar.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år