• Mandra

30+ med första barnet 1-3 år

Nu hittade jag också hit... eller snarare nu han jag hit in för o vända strax igen..

Kalaset i lördags för sambons om fyllt jämt blev av. Det vart super trevligt och vi hade folk här från 14 till 23 Så skönt att sambon blev firad eftersom släktkalaset blev inställd.
    På söndagen så kraschade han i samma förkylning som Vilya och Igår så drabbades även tyra så nu slemmas och hostas det här dygnet runt från alla.
    Jag har suttit hela natten med Tyra som hostar och har hög feber så sömn kommer det inte bli nåt av de närmaste dygnen.

Pyttis > Först och främst, usch för mykoplasma och krya på dig. sen.. *släpper ut ett frustrerat vrål över försäkringskassan*. Dom är omöjliga att ha att göra med, överklaga! Jag håller tummarna att du får rätt. Deras regelr är märkliga och stört omöjliga att hålla reda på.

Agronom > Ojoj, nu väntar jag med spänning Så bra att du tar det lugnt medans du kan, snart börjar ju karusellen igen

Vi 4 > Ååh, vad mysigt med nomineringen igen! Inte för att jag är förvånad
    SDs.. ja då förstår man hur nära du är. Hur var hurtigdamen på vatten gympan denna gång då? något mer 'roligt' att berätta? eller försöker du ivrigt förtränga alla pinsamma stön?

Drutten > Så fina så fina tomtar!! Väldans fina bilder! och en varm kram för de tuffa läggningarna.

• Mandra

Sara 75 > Hehe, förstår hans känsla. Även om man hinner med saker hemma så finns det alltid saker kvar att göra numer och med två så är känslan konstant. Att sitta ner när man får chansen är ännu svårare för allt som borde göras. Kvällstimmarna när barnen sover är fullspeckade med 'att-göran' minst en vecka framåt nu inför jul. Så ja.. stda får man nog göra när barnen är stora nog att gå på dagis och man själv är hemma sjuk..ensam. Om man då orkar
    Oj, en dam som löser sina problem. Coolt att hon kan klättra sådär

Vi 4 > TAck för julklappstipset. Ska se om det är något vi kan bidra med.

Olimpia > Vilken fin julklapp ni ger honom.

Pyttis > Är det samma förkylning än?

Lia > Åhh, vad duktig hon är. Jag kan se framför mig hur stålt du blev när hon berömde er. Så mysigt att höra bra saker om sitt barn. Jag kan säga att Vilya satt inte själv förens, om det var runt 10 månader, hon gick mellan saker men hon kunde inte sitta utan att ramla åt sidan Men hon var bra på annat såklart.

Igår bakade vi lussekatter här hemma och Vilya var så duktig och tycker att det är så kul nu. Gjorde hur många fina bullar som hällst. Hon rullade sniglar sa hon.. hehe. Såg ungefär ut som kanelsnäckor.
    Tyra är efter 5 dygn äntligen feberfri men jag sitter fortfarande med henne hela nätterna för att hon hostar så mycket och är så snorig/slemmig. Hostar så hon kräks flera gånger om dagen stackars liten. Men allmäntillståndet käns helt ok nu *phu* Själv snittar jag 3 timmar natten och tror att jag snart kommer att ramla sönder i små delar. Värker i kroppen av både sömnbrist och allt sittande.

Jag var mest inne för att se om det dimpt ner några små nya godingar i tråden *kikar lite extra åt Agronoms håll*

Nu ska vi göra en nejlikaprydd apelsin och baka saffransskorpor och koka knäck inför vår årliga andra adventsglögg med vänner.
    Sukta varning.. på menyn till söndag står det.. Saffransbullar, saffransskorpor, kardemummaskorpor, chokladfudge, knäck, pepparkakor, polkachoklad (julgodis med polkagriskross+vit choklad+cocos)..sjuuukt goda och massa glögg såklart.
    Lät dåligt va?
    Och jag undrar varför jag ligger 15 kilo plus?? hehe

• Mandra

Ååh, grattis Milton!! han ser verkligen nöjd ut

Wilma > Ånej, vad obehagligt. Hoppas det blir bättre nu då. *varma krya på kramar*

• Mandra

Vi4 > Oj, här händer det saker. Jag hoppas verkligen att du inte heller behöver vänta längre nu. *krama om*

• Mandra

Kaz och juni > Cocospolkachokladen: per 100gram vit choklad så har man 50gram polkagrisar som man krossar till små flagor.. ca lika små som cocosflingorna eller lite större och 25gram cocos. Smält chokladen i vattenbad och rör i polkan och cocosen. Dutta i med två teskedar i fina knäckformar, var generösa och råga dem,  toppa med lite av den överblivna polkakrosset. På 100g choklad blir det ca 12-14 st när jag gör så ni får en hum.

Vad mer ville du ha receptet på juni? chokladfudgen är gudomlig. När vi har bjudit in folket i år på glöggen så frågar alla efter den och i förrgår ringde syrran för att påminna mig om att göra dubbel  sats av den till jul.

ingen Vi 4 och ingen Agronom i sikte..*håller tummarna om bebissnusning*

• Mandra

Agronom >> STORT grattis till tösen !! Det låter som förlossningen har gått bra. Så underbart. kramkram

• Mandra

Milla C > Va f*n ! Du måste skämta. Vadå träning inför bebisen.. vilket sk*tsnack. Det är väl en sak att inte kunna ta emot men att vara fräck, sånt går jag igång på (som du kanske märker ). Jag har inga bra tips alls. Jag brukar dricka varmt vatten med honung och citron för det lenar skönt i halsen men framförallt så dricker jag mitt vatten varmt och i massor så slemmet inte blir för tjockt. Vad säger din BM om svullna slemhinnor? Kan hon hjälpa dig? Ring dit och var deseprat? Du måste ju sova vännen. Blä för dagens vårdcentraler som man inte får komma till.

Den vårdcentral vi tillhör har inte ens EN ordinarie läkare. Bara stafettläkare på en vecka hit och dit. Helt sjukt. Och vi har nog 5 st sånna om dagen plus att de köper tjänster från ett privat ställe som man får åka buss till minst 10min eller bil i 5min.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år