Inlägg från: Minimalla |Visa alla inlägg
  • Minimalla

30+ med första barnet 1-3 år

Tack Sirre!

Vår nya dator har gått sönder så jag är så sur! Vi köpte den genom ett företag som gått i konkurs pga finanskrisen. Synd om dem - och om oss! Nu hoppas vi att det inte blir alltför kostsamt att laga den. Jag försöker kika in till er från mobilen, men det går ju så trögt. Ha det bra!

• Minimalla

Vi4 & Agronom: Jag håller tummarna för att ni snart får snusa bebis. Och att ni får varsin sån där drömförlossning som vi alla drömmer om.
    Lycka till!!

• Minimalla

Åh vilka härliga nyheter! En lillebror till Albin. Grattis Vi4!!! Det låter verkligen som en drömförlossning. Och tack Pyttis för uppdateringen.

• Minimalla

Jag är mer sugen än någonsin på syskon. Självklart vill jag ju att det ska hända nu på en gång och kan inte tänka på något annat. Varför är man så sjukt kontrollskadad? Kan inte låta bli att tänka på alla som säger att det gick sååå mycket fortare än vad de räknat med. Just därför räknar jag med att det ska gå raketfort
    *otålig*

Har varit hemma och vab:at en vecka och själv haft influensa. Nu kör vi med kåvepenin så jag hoppas lillskruttan äntligen blir frisk snart. Jag lider med er andra sjuklingar och hoppas att det betyder vi alla är friska till julhelgen.

• Minimalla

Siggan: Ja eller hur! Extra störande är det ju när man velar fram och tillbaka om man överhuvudtaget vill ha syskon och när man väl bestämt sig så går det inte på första försöket .

• Minimalla

Agronom: Grattis till Selma! Jättefint namn ni har valt! Hoppas ni mår bra hela familjen. Kram!

M73: Åh, jag hoppas verkligen att det är din tur nu. Håller tummarna för att du får ett starkare streck inom några dagar och att blödningen är falskt alarm. Kram vännen!

Idag har jag jobbat första dagen efter en veckas vab:ande (och influensa). Det känns ganska lagom att ta fredag på en gång. Jag jobbar ju i Linköping och J och Stella kom och hämtade upp mig vid 15 och så tog vi en tur till IKEA och köpte en ny fin jätteröd vardagsrumsmatta. Nu är det jättejuligt här hemma.... hoppas den funkar till våren också

• Minimalla

Jag och stella var på familjegympa på friskis o svettis häromveckan och det var en hit. Nu är det juluppehåll men sen kommer vi nog gå varje vecka. Jag tänkte att jag ska försöka få in nåt träningspass i veckan utöver det, det är ju flera år sen jag rörde på mig ordentligt. Stella var så rolig när hon fick se träningsmaskinerna genom fönstret. "Wooow vad gör han?" frågade hon och när jag svarade att han tränade sa hon "åh vad cooooooolt!"

LL: Vilken fin tårta! Förvånad

Nu ska vi ge oss ut i regnet och se om vi hittar nån tomte nånstans .

• Minimalla

Vi4: Vad kul att höra från dig! Klart att du har fullt upp nu, inte ska du tänka på oss. Det ska bli jättespännande att få veta vad lillebror ska heta och kanske få se nån bild när du får tid över. Men nu får du koncentrera dig på lilleman och bara njuta. Kram!

• Minimalla

Milla: Vi gav upp Stellas penicillinkur efter 5-6 dagar (hon skulle äta i 10 dagar). Det är helt omöjligt att få i henne trots att vi är två stycken och ger med spruta. Hon bitar ihop tänderna så det inte ens går att få in sprutan och så spottar hon ut varenda liten droppe. Igår hade hon lite feber igen efter att ha varit feberfri en vecka så om det inte går över måste jag väl försöka hitta nåt sätt att få läkaren att skriva ut något annat än kåvepenin.

Vi hade också lussefirande på dagis idag. Stella ville inte alls vara med i luciatåget, hon tokvägrade och satt i mitt knä istället. Hälften av alla barnen grät, det var mer gråt än sång... väldigt stämningsfullt

• Minimalla

Serendipity: Jo vi pratade just om det idag, att föräldrarna borde säga hejdå som vanligt och sen "gömma sig", det var många som inte ville skiljas från mamma och pappa när de satt i rummet brevid. Tack för tipset om tabletter!

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år