Inlägg från: Billabong |Visa alla inlägg
  • Billabong

30+ med första barnet 1-3 år

Tack sirre, för ny tråd och länken hit!
    Jag har skickat länken till Ela, Knase och Pess. Tänkte skicka den till lia, men kommer inte in hos henne.

Lalandia är badland i Danmark, väldigt poppis att åka till här i södra Sverige. Ser framemot att åka dit framöver med vår lilla badflicka. Ngn som vet om det finns bassänger där som är lite varmare...? J vill bada lääääääänge men blir ju lite nedkyld om det inte är varmare än vanligt bassängvatten.

• Billabong

Hoppas att ni får en toppenhelg på Lalandia, sirre! Ser fram emot att få läsa om er helg sen.

juni: Tufft med alla tentor och uppgifter... Energikramar till dig!

• Billabong
    Therese33 skrev 2008-11-25 12:09:25 följande:
    sirre: Här är samma tråd: ?www.familjeliv.se/Forum-11-269/m35542433.html
    Det är den förra tråden, som stängdes i förrgår.

Hej alla!

Olimpia: Försök lägga dåliga samvetet åt sidan!

Pyttis: Låter som ett jättebra firande på dagiset! Hoppas på liknande rutiner på Js kommande dagis.

Aggis: Så spännande! Idag är alltså dagen D!
  • Billabong

Hejsan!

Har läst allt ni skriver men är dålig på att kommentera f.n. tyvärr.

Aggis: Så spännande att det kanske är på gång nu!

Vi4: Grattis till nomineringen! Av det lilla jag känner dig så är jag inte förvånad, du verkar vara urtypen av en bra lärare!

juni: Så rolig hon är lilla H, som gladeligen shottar illasmakande hostmedicin! Kanske skulle lära J detsamma för kommande behov av flytande medicin...?

LLina: Otäckt med hjärnskakningen, men skönt att läsa att M är sitt vanliga pigga jag igen.

Helenas: Ett stort grattis till pickande litet hjärta! Vilken lättnad det måste vara efter mycket oro...

Drutten: Försöker överföra lite energikramar till dig... Låter sååååå tufft. Tycker råden du fått här är jättebra och hoppas att de kan ge dig värdefull hjälp så att det blir en positv förändring av nattningarna och sömnen.

Ego:
    Är konstant trött om kvällarna och mår lite tjuvtjockt denna gången jämfört med när jag väntade J. Jag tror det beror på att jag inte har möjlighet att sova lika mkt (och med samma kvalitet...) om nätterna och vila lika mkt om dagarna/kvällarna som innan. Ngn som tror att min teori kan stämma?
    Och är jag inte proppmätt så är jag hungrig, inga längre perioder med lagom mättnadskänsla här inte...

J är en superenergisk 15-månaders just nu. Hon hittar på saker varje sekund och hennes pappa är smått frustrerad över allt han inte hinner med att göra hemma om dagarna... Och jag påpekar försynt att han ju ändå är hemma för att ha hand om henne - inte dra igång inredningsprojekt och storstädning (som visserligen VERKLIGEN behövs).
    Hon härmar och upptäcker mest hela tiden. Det är inte så många ord hon kan men däremot kom det ett nytt djurläte imrose; grisgrymtningen.
    Klättra på allt är annars favoriten. Igår stod hon på tredje trappsteget på stegen och rattade på volymknappen på stereon när sambon vände ryggen till för att hämta gardinstången som skulle upp...

Sorry att det blev så långt när jag väl kom mig för att skriva här...

• Billabong

Först och främst: Ett stort och varmt grattis till Vi4! Så härligt att höra att lillebror är hos er nu! Hoppas ni har det jättemyyyyyysigt!
    Och tack för Unicef-länken!

Aggis: Hoppas att även du ligger och myser med en bebis...

LLina: Grattis i efterskott till Milton på 2-årsdagen! Så härligt glad han såg ut för sin morgonpresent.

Wilma: Usch så otäckt det låter... Hoppas att Trolla mår bättre och bättre. Förstår din ilska mot BVCs avrådan mot TBC-vaccinationen.

Björnes, Vi4, Pyttis och Hope: Tack för bekräftelserna av min teori om mindre sömn/vila = mer illamående. Igår morse mådde jag riktigt tjyvens. Trodde jag skulle slippa må illa denna gången också eftersom det var så med J...

Olimpia: Tack för medlidandet! Ja, i ärlighetens namn var jag också trött innan jag blev gravid och J oftast sov gott. Känns som att sömnkontot tyvärr alltid ligger lite på minus. Julklappen till maken låter toppenbra!

Mandra: Tack! Ja, jag förstår också sambons känsla av frustration och är så glad över att han också upplever den... Vågar inte riktigt föreställa mig tillvaron med TVÅ barn med tanke på hur eftersatt vårt hem ser ut redan nu... men det är nog läge att börja försöka göra det nu.
    Och MUMS vad oerhört gott allt lät som du beskrev ni skulle bjuda på på adventsfikat i helgen... Vill också gärna få fudge-receptet.

juni: Så sött det låter att hon demonstrerar Pippi med flätorna.

Storm: Hoppas det kommer plus istället för krösa - OM det är det du kommit fram till att du vill, så klart! Förstår PRECIS din ambivalens.

Pyttis: Tack för snabb vidarebefordrar av info från Vi4! Snopet att utvecklingssamtalet inte blev av... och stackars lilla A som blev så ledsen för att hon inte kom in på dagiset.

Minimalla: Håller tummarna för att plusset infinner sig snarast! KOntrollmänniska...? Du också?

Milla: Hoppas hostan går över fort så att du slipper hosta upp bebisen...

Och ett kollektivt beröm till alla som har lagt in så fina julkortsbilder i era gallerier! Jag har varit runt och kikat på allihopa. Och inser att jag bör komma igång och fixa med vårt eget så snart som möjligt!

Skippar ego-rapporteringen då jag redan tagit upp en halvmeter utrymme här... och ffa för att det inte är så mkt nytt att informera om.

• Billabong

Aggis: Grattis i denna tråden också!

Wilma: Hoppas permisionen blir lång och att ni/Trolla inte behöver läggas in igen.

• Billabong

M73: Hur har det gått, vännen? Kom mensen eller är det plus på gång? *hoppas* Som jag skrev för några veckor sedan fick jag ju spottings innan jag plussade denna gången och var därför övertygad om att mensen var på gång. För när jag plussade med J var enda gången sedan jag slutade med pillren som jag INTE fick spottings. Så det kan tydligen skilja sig åt från gång till gång.

Tittar in en kortis och upplyser Milla om att i fått-tråden har emmli nu på fm tipsat om att man skulle ha en luftfuktare i rummet när man har jobbig hosta. Läs själv exakt vad det var för ngt. Kanske inte alls funkar för dig, och eftersom du ny fått penicillin och hostmedicin är det kanske överflödigt alldeles... men ändå. Hellre för mkt tips och hjälp än inget alls.
    Skönt att du äntligen fick komma till läkaren och kan bli frisk! Krya på dig nu! Och stackars lilla Gabriel.

juni: Mentala styrkekramar att ta med till grupparbetet!

LLina: Vilken fantastiskt fin tårta! Och den andra du skulle bjuda på lät också VÄLDIGT mumsig.

Får ta resterande kommentarer en annan gång, nu kurrar magen högt efter lunch!

• Billabong

Åh... Jag blev alldeles rörd och fick tårar i ögonen när jag läste ditt inlägg, Vi4! Så fint beskrivet. Ha inte minsta dåligt samvete för att vi fick vänta på de goda nyheterna ett par dagar - sådant klarar vi! (Säger jag, eftersom jag lät alla i väntar-tråden våndas i tio dygn innan jag kom mig för att rapportera att J var född. Därefter infördes sms-kompisar i den tråden ) Grattis än en gång!

Storm: Så typiskt då.

M73: Skit också, rent ut sagt! Jag hoppas massor på att du får ett plus istället nästa månad!

Krya på er kramar till alla hostiga och er med andra sjukor.

• Billabong

juni: Lider med dig... Urtrist när det blir så - för att inte nämna hur heligt förb"#¤#d man blir! :-{ Ska ni berätta för kursansvarig hur läget ligger till eller låter ni det vara?

Almis: Härligt att se dig här inne nu, vännen! Välkommen över!

• Billabong

Wilma: Världens sötaste lilla studsande Tomtetroll! Precis som alla andra såg jag inget plåster utan en noggrann granskning av bilden. Ursöt!
    Jobbigt att ni måste ta ställning till op eller inte...

Siggan: Hade blivit tillfälligt skogstokig över sådan dålig framförhållning från dagis... Tur att du verkar vara så effektiv att lusselinnet redan är fixat!

juni: Förstår dig. Det är ju inte det att jag anser att man ska "skvallra", men visst känner man sig lockad i sådana situationer...
    Grattis till första julklappsinköpet. Får lite dåligt samvete för egen del bara...

gbg: Oj! Men, hur gammal är lilla B nu? 10 månader? Kul men som du nämner, jobbigt att behöva vaka över hennes framfart.

Kentfan: Rackarns unge som inte kunde gett er den sköna nattsömnen/sovmorgonen en natt hemma...

Ego: Ska iväg med jobbet på utbildning inkl övernattning fr o m imorgon bitti... Har aldrig varit ifrån J över natten förut och har först nu slagits av hur jobbigt det känns... Innan har jag bara tänkt på vad skönt det ska bli med en lugn natt på hotell utan uppvak... Och så ska det vara lite dåligt väder, vilket får mig att nojja igång över trafiken och helst vilja stanna hemma. Fånigt.
    Hamnade i en situation på jobbet som gjorde det tvunget (nästan) att berätta att jag är gravid. Känns alldeles för tidigt (vecka 10) och konstigt att mitt lilla team där vet men inte våra föräldrar och närmsta vänner... Nåväl, jag litar på mina kollegors möjlighet att knipa tyst och om två veckor släpps nyheten som årets julklapp.

Ha det gott alla! Tittar nog inte in förrän på söndag kväll igen (gäster hela helgen) och hoppas att ni som är krassliga nu är pigga igen då!

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år