Inlägg från: Billabong |Visa alla inlägg
  • Billabong

30+ med första barnet 1-3 år

Pyttis: Grattis till pengabeslutet!

Gustie: Krya på dig!

Björnes/Oyra/Ego: Här är det också inskolning på gång, startar 12 januari. Bääääävar. J kommer säkert älska dagis - det gjorde hon iaf när hon var där och hälsade på härom veckan - men jag kommer att gråta mååååååånga tårar över att min lilla flicka nu är en stor dagis-tjej.

Hope: Vi har inte börjat tänka på julkortet än... misstänker att vi kommer få ngt liknande, dvs en väldigt söt men ouppmärksam liten tomtenisse.

Nej, nu är det sängen som gäller innan jag ska upp om ett par timmar för att resa iväg på utbildningen. Vi synes mot slutet av helgen!

• Billabong

Aggis: Det låter sååååååå mysigt!

Hörrni vänner, jag skrev detta i väntar nr 2-tråden men lägger in det här med för jag minns inte vilka det var som jag delade denna erfarenheten med:
    Min bröstknöl (se min blogg från förra grav.) är tillbaka igen så jag ska ringa Bröstmottagningen för en kontroll igen. Även om jag och BM båda tänker oss att det är samma mjölkkörtlar som svullnat upp som förra gången så vill varken hon eller jag ens tänka tanken på konsekvenserna IFALL det är ett felaktigt (dock rimligt) antagande... Visst var vi fler som hade knölar som kollades upp första grav? Råkade ni ut för samma sak även andra graviditeten?

• Billabong

LLinda: Vad oerhört lägligt att du fick knölen åtgärdad innan syskonplusset var ett faktum.
    Tack för lyckönskningen!
    Förra gången var det palpation (heter det väl när läkaren känner och klämmer? ), ultraljudsundersökning och en ytterst smärtsam biopsi (vävnadsprov).
    Får se vad det blir denna gången... Får ringa senare idag när det är telefontid igen.

• Billabong

Grattis till julklappen Milla!

Och jag hoppas alla sjukligar blir friska och krya snabbt som attans så att julledigheten blir skön och avkopplande!

Och att ni hinner NJUTA av julen och inte stressa för mkt med alla "måsten". Hm... säger jag samtidigt som jag ska städa, stryka tvätt, slå in julklappar och pyssla med mina julblomsterarrangemang innan det är läggdags. Fast blompysslet ser jag som belöning, upptäckte härom året hur jätteroligt jag tyckte det var att pyssla med sådant.

Kram till er, alla underbara mammor!

• Billabong

Krya på er, från mig också!

Liten rapport från julfirandet här:
    J fick en specialtryckt "Storasyster"-tröja i julklapp som mormor fick hjälpa henne att öppna igår på julafton. Stor succé!
    Sedan blev den inslagen igen för att få öppnas med morfars hjälp idag...

• Billabong

Knase: Vill höra mer om er resa, när du vill och hinner berätta mer! Är jättenyfiken!

• Billabong

* Läser Knases blogg, ska kolla inboxen sen... Härligt att få resabstinensen tillfredställd - iaf tillfälligtvis! *

• Billabong

LLina: Stackars lille M! Har inga bra tips alls, vet inte om det är bra/kan hjälpa att prata med sådana små och försöka förklara när han är vaken och pigg? Och sedan påminna om att det inte är farligt en stund innan nattningen?
    Hoppas ngn annan har konkreta och pålitligare råd till dig.

Här är allt fint. Stökiga läggningar f.n. men tror det beror på att dagarna varit fulla av gäster och aktiviteter. Öppna julklappar var poppis och nästan roligare var det att lägga snören och julklappspapper i en papperskasse. Så däri hamnade även julklapparna om vi inte höll ögonen öppna! Bl.a. en julklappspeng - ituriven! Knasunge.
    Jultomten var pappa på julafton och då blev hon varken lurad eller rädd. Tomten fick t o m pussar av J.
    På juldagen var jag tomte och försökte komma ihåg att göra rösten ite mörkare, vilket gjorde henne lite konfunderad. Det kom ett tveksamt "Mamma?" först med lika delar avvaktande och nyfikenhet. Efter en stund var jag nog avslöjad för då fick jag också pussar och hon ville gärna sitta i tomtens knä och öppna sina paket.

• Billabong

Milla: Så skönt att magen är bra på G igen, iaf nästan helt!
    J pruttar också makalöst mycket sedan julmatens inträde. De luktar hemskt illa men hon skrattar mest åt dem, liksom vi...

• Billabong

Förresten: Ny tråd för de som väntar andra barnet: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m39590157.html
    Lägg gärna länken som tillägg i TS.

Och vi vill gärna få in fler 2-barnsmammor där! Ffa jag som ältar syskonvagnsfrågan - igen!

MEN, ännu hellre vill jag ha in fler blivande tvåbarns-mammor där! Hoppas att några/någon fick ett fint plus av tomten i julklapp!

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år