• sirre

30+ med första barnet 1-3 år

Välkommen till 30+tråden för oss som fått första barnet!

Här samlas vi vars barn passerat ettårsstrecket,
    några barn har till och med firat sin tvåårsdag.
    Från ÄL-stickor och Clearbluetestande till graviditetsillamående och förlossningsfunderingar. Och här är vi nu - med våra underbara barn som inte är bebisar längre!

VÅRA SYSTERTRÅDAR:

30+ med första barnet under 1 år:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m33502850.html
     30+ som väntar syskon:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m33870106.html
     30+ samlingstråd för alla aktiva "gamlingar":
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m34461275.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-28 23:10
    Ny tråd för de som väntar syskon: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m39590157.html
  • Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år
  • Gustie

Grattis Milton på tvåårsdagen!!
    Vad för fint har han fått i present, kanske kan få några tips inför Jacobs tvåårsdag?

Lia, tycker också ettan var finast!

Vi4, oj oj, då verkar det ju vara igång. Hoppas du får snusa på bebis snart så det inte blir en för lång väntan.....

Wilma, en arbetskamrat till mig verkar ha råkat ut för samma sak, de är också inlagda för att hon hade en knuta på halsen och det enda jag vet är att det hade med någon körtel att göra....konstigt att höra talas om två olika fall på samma gång.
    Hoppas i alla fall att ni kommer hem snart och att allt blir bra så fort som möjligt!

Här är livet ganska enkelt just nu, Jacob är inne i en underbar period igen, han är alltid glad, pratar en massa, trivs på dagis och är supergo. Han har t o m hållit sig frisk länge!
    (vågar man ens skriva så...?)
    Men min man har tyvärr lite ont...i tungan...
    Någon som har hört talas om Afte eller Aftne förr?

Världens bäste Jacob - 2006-12-21
  • Willhellmina

Hej
    Inne igen en snabbis..... verkar som om Trolla lyckats få en miljömycobakterie i halsen..... En form av TBC alltså. Inte smittsam och inte farlig men den måste bort. Det som känns lite sådär är att jag hade en dust med bvc om att jag ville vaccinera henne och de inte tyckte att hon fanns i en riskgrupp utan ifrågasatta istället varför jag ville göra denna vaccination på henne som faktiskt gör ont...... Det tror jag jätteröret som är fastsytt in i knölen också gör... Gråter

• Siggan

Vi4: Jag tror inte det dröjer så länge innan ni är på förlossningen. Lycka till!

Pyttis: Skönt att A fick i sig lite mat. Hur gick utvecklingssamtalet?

Wilma: Stackars Trolla. Hoppas hon blir bra snart. Vet du om tbc vaccinen hjälper mot den mykobakterien också? *nyfiken*

• Gustie

Wilma
    Var det en vaccination utöver de vanliga alltså?
    Knäppt att de avrådde, även om vaccinationen gör ont så är det ju förebyggande och det är ju det som är vitsen. Man kan ju aldrig veta om man ska bli drabbad...

Hoppas det går över snabbt igen!

Världens bäste Jacob - 2006-12-21
  • kaz

Håller tummen Vi4 och också för Aggis. Oj vad spännande!

Kram till Trolla!

• Minimalla

Vi4 & Agronom: Jag håller tummarna för att ni snart får snusa bebis. Och att ni får varsin sån där drömförlossning som vi alla drömmer om.
    Lycka till!!

• sirre

Wilma; Stackars Trolla. En operation på en liten är ju aldrig kul... Kramar till er

• gbg30plus

Varje gång något har skrivits i tråden störtar jag hit för att kolla om Aggis eller Vi4 skrivit nåt . Säkert fler som gör så, sorry....bara jag som är inne och kolla läget

Kram till lill-Trollan och Wilma. Sjukhusmiljön må vara hur omtänksam och vårdande som helst, men den tär på kropp och själ, man vill bara HEM!! Hoppas Trolla snabbt blir bra och att ni får komma hem så fort som möjligt.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år