Inlägg från: gbg30plus |Visa alla inlägg
  • gbg30plus

30+ med första barnet 1-3 år

Vi4: Grattis till nomineringen. Vilken ära! Och lycka till med den stundande förlossningen om den nu bara skulle dra igång så där i förtid .

Aggis: Ooo spännande! Snart kommer lillbäsen. Lycka till på mvc idag.

• gbg30plus

Helenas: Är det inte klassiskt under den här perioden att de svullna tarmarna lägger sig och det som återstår är den lilla gravidmagen som trots allt inte når ens knappt över blygdbenet! Inte konstigt alls om du upplever att magen krympt, men oro ska man alltid ta på allvar så man slipper må dåligt. Vilken stad bor du i? I ditt läge hade jag åkt in till gynakuten på Sahlgrenska (bor i Gbg) imorrn bitti och fått göra ett ultraljud för att lugna mig. Men jag tror som sagt att allt är precis som det ska, bäbisen är så liten än (typ 9-10 cm CRL va?) så den tar ju ingen jätteplats. Såg allt dessutom bra ut vid ditt KUB har du ännu mindre anledning till oro. Lycka till!! Kramar.

• gbg30plus

Vi4: Tack för klapptipsen! Perfekt för adventsbjudningar och annat man flänger på så här års. Snart är de dags för dig!! Känner du dig laddad?

Aggis: Heja heja heja!! Åå vad jag är avundsjuk på dig! Min andra förlossning var en dröm som jag gärna skulle återuppleva, sjukt va?

Längtar efter att vara gravid igen, hur sjukt är inte det...men januari 2010 har vi sagt. Då åker spiralen ut igen.

• gbg30plus

Varje gång något har skrivits i tråden störtar jag hit för att kolla om Aggis eller Vi4 skrivit nåt . Säkert fler som gör så, sorry....bara jag som är inne och kolla läget

Kram till lill-Trollan och Wilma. Sjukhusmiljön må vara hur omtänksam och vårdande som helst, men den tär på kropp och själ, man vill bara HEM!! Hoppas Trolla snabbt blir bra och att ni får komma hem så fort som möjligt.

• gbg30plus

Har nu lagt bägge barnen, maken är på hockey. Bianca var lättlagd, hon somnade utmattad i famnen vid åtta. Elliot däremot somnade först nu. Han höll på att ropa på mig hela tiden så jag fick springa i ett upp till hans rum. Till slut tog jag med en bok och en ficklampa och satt bredvid honom och läste tills han somnade. Han låg så snällt ner och blundade mot att jag skulle sitta där bredvid sängen. Pust. Så nu en stunds egentid innan även jag ska krypa i säng.

• gbg30plus

Massa Massa grattis till Aggis!!

Vem står näs på tur?

Jag är helt sjukt bebissugen. Är väl syrrans fina v.16-mage som gör mig nostalgisk. Suck. Tids nog kanske det blir dags igen, men nu får det faktiskt räcka ett tag. Kan dock inte riktigt sluta tänka på att om motsvarande 1.5 månad blev jag gravid med Bianca, alltså när Elliot var 10.5 månad....men nej, vi skulle ju ha lite längre åldersskillnad. Jag vill ju jobba. Eller? Hm.

• gbg30plus

Å min lilla skrutta går! Hur kunde det gå så fort?! Hon ser ju dessutom ut som en liten flicka nu och är ingen liten spädis längre. Skrämmande. Och spännande! Men jisses vad hon kommer slå sig, hon är helt orädd och bara släpper taget och springer. Varför krypa när man kan gå? Och varför gå när man kan springa? Nu ska jag smyga upp och lägga mig, tids nog vill hon komma över till min säng och innan dess vill jag hinna sova nån timme. Nattinatt!

Vi4: Jättefint namn ni valt! Passar fint ihop med brorsans.

• gbg30plus

sirre: Hon är 9 månader. Hon har gått med stöd av händerna sen hon var sex månader och med stöd av en hand sen en månad tillbaka, men nu vågar hon släppa taget. Än så länge blir det max 7-8 steg mellan möbler och då rusar hon verkligen på. Skulle helst velat att hon kröp, men hon har inte gjort minsta tendens till att vilja krypa, och inte kan hon resa sig heller. Så jag har väl ett par månader framför mig där jag får blåsa på blåmärken och resa henne upp till stående stup i kvarten, pust. Men hon är mycket nöjdare nu i alla fall, när hon kan knata runt längs möbler och väggar och stundtals gena lite i det fria. Just nu tittar hon dock nöjt på Teletubbies

Uff, de går magsjuka på Ellios dagis nu. Om vi klarar oss under helgen utan att något bryter ut så håller jag honom hemma nästa vecka. Vi planerar att resa så mycket i jul, så nån sjukdom vill jag inte släpa med oss.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år