• sirre

30+ med första barnet 1-3 år

Välkommen till 30+tråden för oss som fått första barnet!

Här samlas vi vars barn passerat ettårsstrecket,
    några barn har till och med firat sin tvåårsdag.
    Från ÄL-stickor och Clearbluetestande till graviditetsillamående och förlossningsfunderingar. Och här är vi nu - med våra underbara barn som inte är bebisar längre!

VÅRA SYSTERTRÅDAR:

30+ med första barnet under 1 år:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m33502850.html
     30+ som väntar syskon:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m33870106.html
     30+ samlingstråd för alla aktiva "gamlingar":
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m34461275.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-28 23:10
    Ny tråd för de som väntar syskon: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m39590157.html
  • Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år
  • Agronom

God morgon!

BF+6 idag

Längtande Lina: Usch vad otäckt men skönt att han verkar vara ok nu igen!

• Siggan

Nisselina: *vinkar*

sirre: Låter ungefær som A. Skønt att høra att det finns fler barn som blir blyga ibland.

LLina: Skønt att verkar OK nu.

A vaknade 04.45 i morse *snark*. Hon har ju alltid varit morgonpigg men senaste veckan har tiden krupit åt fel håll, från 05.40 till 04.45. Imorse var hon tæppt i næsan så det kan ju ha berott på det. Jag lyckades få henne att ligga kvar i sin sæng till 05.40, men varken hon eller jag lyckades somna om. Suck!

• Frk Kanin

Hej !

Sitter på jobbet och är dödligt trött. Var barnvakt till syrrans 2,5 åring + hade min egen Ärtis (2,5 om en vecka)i lördags-söndags. Vi bakade pepparkakor och hade jätteroligt. Vi lyckades få båda barnen att sova i vanlig tid och hade alltså kunnat vara utsövda på söndagsmorgonen... Men då... har grannen tre våningar ovanför oss fest och spelar så j-a högt att mina blomkrukor skallrade... kl. 00.20 går min man upp och ber dem dämpa sig. De har då så högtljud i lägenheten att han måste nästan skrika till värdinnan för att göra sig hörd. En halvtimme senare får han gå upp igen för de har höjt igen... Då börjar de tjafsa emot och säga att man får ha fest etc.... Halv 4 slutade kalaset. Då är det 3 timmar tills de båda busungarna ska vakna... NU undrar ni hur gammal granntjejen är... 44 år !!!!!!! SÅ här är det varje gång hon har fest... Hur svårt kan det vara att gå ut och dansa istället för att ha diskovolym hemma efter kl. 24...

• Vi 5

LLina, jag tänkte faktiskt på hjärnskakning när jag läste ditt inlägg, men eftersom du inte skrev något om tt han trillat så kändes det lite långsökt att skriva något om det. Skönt att han verkar må bättre iaf.

Drutten, funderade på det där med att du inte får något stöd av bvc ang. läggningarna. Håller  f.ö. med Pyttis om att det verkar märkligt att rekommendera 5 minmetoden nu när han är så stor, inte mycket vits. Jag tycker du ska be om att få komma till bvc.psykolog eller kurator. Eller ring upp själv om du inte vill be sköterskan. De är ofta duktiga på sådant med sömn och att hitta mönster och faktorer som kan ligga bakom och hjälpa till att komma på bra strategier. Jag tänker att ni behöver er sömn allihop i familjen och det har ju varit så här ganska länge nu. Det är väldigt vanligt att gå till bvc-psykolog/kurator så man behöver inte se det som ett "stort steg". Kramar till er!

Frk Kanin, usch så jobbigt med sådan granne. Är det ofta så alltså? Om det är ofta kan man kanske prata med värden om det?

Sirre så härligt ni verkar ha haft det 

Nisselina, kul att se dig! Men trist att ni varit sjuka, och så jobbigt när de inte vill ha medicinen, antar att ni försökt "smyga" ner medicinen i maten utan framgång?

Pyttis, låter som att det är bra att gå till vc med A. Ni har ju varit sjuka så himla länge nu. Skönt iaf att din hosta är bättre. Tycker dessutom det är bra att ni pratar med förskolan om det.

Helenas, hoppas det går bra idag, du kan väl rapportera sedan?

• Agronom

Frk Kanin: Vad jag vet är det inte alls tillåtet att festa och störa hur länge som helst ens på helgerna...I hyreshus är det ju så att man på vardagar ska vara tyst efter kl 22 och på helger efter 02 har jag för mig...Gäller ju även om man bor i BR! Tycker ni kan gå över som ikväll och förklara för henne alt ta kontakt med värd eller styrelsen. Ni är säkert inte de enda som klagat!

Drutten: Håller också på tipset att gå till BVC kurator. Har för mig att dessa besök dessutom inte journalförs så de följer inte barnet resten av livet. Mina kompisar gick dit när deras son hade en jättejobbig trots period, fick jättebra stöd och tips.

• kaz

Aggis: Spännande, spännande

Nisse: Kul att se dig

Pyttis: Krya på er! Jobbigt med mycket sjukdomar!

LLina: Läskigt men skönt att M är sig lik igen!

Drutten: Håller med Vi4. Man kan ju ringa anonymt också om man känner för det. OCH du ska absolut skriva av dig här. Det är det är därför vi finns här!

Helenas: Det är säkert OK! Kramisar!

Här är det mycket trots nu. Skulle baka pepparkakor igår. Hade köpt kavel och grejer till Simon men han valde att sura istället och jag fick baka det mesta på egen hand. Tänkte lite på hur min mamma måste känt sig när hon styrde upp "roliga" aktiviteter för familjen men man själv bara var en sur tonåring... Pust!

• Helenas

Halloj girls! Goda nyheter! Fick komma till min mvc-M (vill inte skriva tant för även om hon är lite äldre är hon inte någon tant ) kl 11 idag. Hon tryckte in mig trots att hon hade telefontid men gav inga garantier på att  hitta hjärtljud. Men efter en evighet (max 30 sekunder ) så hittade hon hjärtljuden. Som ljuvaste musik!!!  Jag är såååååå lättad. Tjohooo!

LLina: Skönt att Milton är bättre idag.

Hej Nisselina. Få i trilskande barn penicillin måste vara en pärs. Man vet ju själv att det är äckligt.

Älskade Agnes, äntligen är du här.
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år