Inlägg från: Agronom |Visa alla inlägg
  • Agronom

30+ med första barnet 1-3 år

Tack SIrre!

Kanon initiativ!!

KRAMAR

• Agronom

Nej jag är här BF idag men jag tror inte det händer något innan helgen..Bäsen trycker dock på nedåt och det gör riktigt ont i mumindalen emellanåt när jag går.

Ska ringa idag och be om en koll på torsdag för att få tiden att gå lite men än så länge är det skönt att gå hemma och skrota på dagarna. Försöker vila så mycket som möjligt!

• Agronom

Kram till Millan!! Pestiga föräldrar som skäller av sig på personal i tid och otid borde köl-halas!

Kram till Pyttis! Om man skulle gå igenom FK:s rutiner och regler samt rensa upp bland dem så skulle de få avskeda en massa handläggare för att de då skulle bli så effektiva att de skulle få arbetsbrist...De har så himla trist atittyd och brist på empati så man blir galen!

Kaz och Linda: Ja jag väntar gärna någon vecka till. Mår kanon och har inte bråttom med att få ut lill-n!

• Agronom

God morgon!

Ringde och bokade en kontroll på MVC idag, vill inget särskilt dock bara höra att allt är bra med Bäsen

Drutten: Usch låter inget roligt med de långa nattningarna...Hur funkar det om ni lägger honom tidigare? Hur länge sover han på morgonen? Hur länge sover han på dagis? DU har säkert redan berättat detta så jag ber om ursäkt i förväg att jag inte varit uppmärksam nog..

Jättesöta nissar ni har hemma

• Agronom

Hallåj på er!

Still pregnant BF +2

Var på koll idag på MVC och det blev lite chockartat. Märkte direkt på BM att det var något när hon lyssnade på BÄsens hjärtljud. Hon frågade om jag tyckte det var jobbigt att ligga på rygg vilket jag inte tycker.."Nej men vi provar att du ligger på sidan i alla fall sa BM. Då kunde hon inte lyssna alls på Bäsen då Bäsen gled ner mot madrassen. Då fick jag sätta mig upp en stund och sedan lägga mig igen för en ny lyssning. Tydligen så hade Bäsen en stund bara 112 i puls och då gränsen går vid 120 så ville de sätta en CTG på mig i en halvtimma. Jag blev jätterädd och orolig, fick ringa maken så att han kunde hämta Ella på dagis istället för mig. Togs in på ett förlossningsrum (vilka är jättemysiga på Södra BB) och blev satt på CTG. Efter en halvtimma så kom BM in och då sa hon att hjärtaktiviteten såg jättefin och varierad ut och att Bäsens hjärtljud inte kunde sett bättre ut...PHU!!!! Vill inte att det ska hända lilla/e Bäsen något!!!

Ursäkta ego-inlägget och kram på er!

• Agronom

Urfint kort Björnes!!!

ANg hjärtljuden så är väl dopplern väldigt osäker på det sättet att den mäter ju hjärtljuden momentant medan CTG:n mäter ju under en längre tid. EFter att hjärljuden varit nere på 112 med dopplern så gick de upp till 130 igen men de har som policy på SÖdra BB att de sätter en CTG vid minsta avvikelse. Hoppas jag kan sluta oroa mig och bara vila de dagarna/timmarna som är kvar med Bäsen på insidan.

• Agronom

BF+3 idag men vem räknar ....

Känner mig helt slut idag. Blev väl mer påverkad av det som hände igår än vad jag trodde..Hade jordens magkatarrs känning i morse..UÄCK!

Pyttis: Ja fast jag bad ju inte om någon koll för att jag misstänkte något fel utan mest för att ha något att göra och att det är mysigt att höra bebisen..så jag ångrade nästan efteråt att jag gick och sedan blev uppstressad i onödan...

Juni: Ja jag går på ett MVC som ligger på SÖS (Södersjukhuset) så all teknik, förlossning etc finns ju i samma hus om det skulle behövas. Känns bra!

• Agronom

God morgon!

BF+6 idag

Längtande Lina: Usch vad otäckt men skönt att han verkar vara ok nu igen!

• Agronom

Frk Kanin: Vad jag vet är det inte alls tillåtet att festa och störa hur länge som helst ens på helgerna...I hyreshus är det ju så att man på vardagar ska vara tyst efter kl 22 och på helger efter 02 har jag för mig...Gäller ju även om man bor i BR! Tycker ni kan gå över som ikväll och förklara för henne alt ta kontakt med värd eller styrelsen. Ni är säkert inte de enda som klagat!

Drutten: Håller också på tipset att gå till BVC kurator. Har för mig att dessa besök dessutom inte journalförs så de följer inte barnet resten av livet. Mina kompisar gick dit när deras son hade en jättejobbig trots period, fick jättebra stöd och tips.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år