• Lina 86

Välling..

Min son blir 6 månader om några dagar och jag ska börja ge välling åt han. Han äter nu ersättning sedan han slutade amma vid 4 månader. Ska man byta ut ersättningen mot välling eller hur gör man? Han äter ersättning ca 2-3 ggr dag, får annars pure och gröt. Hur länge ska man ge ersättning?

• Svar på tråden Välling..
  • Asia1

jag har väl aldrig sagt att man ska mata ett mätt barn?? visa mej det inlägget isåfall. Ni har missförstått.

• ludenben

och för att undvika övervikt, kaskadkräkningar sov så gör man vad man anser är bättre för sitt barn så kan man då byta till välling. Du får ursäkta men jag föredar att diskutera på en mognare nivå... ha en bra kväll!!

Asia1 skrev 2008-11-21 17:32:42 följande:
    ?nej. Om barnet INTE vill ha varannan timme så ska man inte ge den varannan timme. Lyssna på barnet. vill BARNET ha varannan timme så ge! Att säga att man inte ska ge fasst barnet är hungrigt förstår jag inte alls vitsen med.
  • Me o Mike

vem har sagt att du sagt så??

Asia1 skrev 2008-11-21 17:34:01 följande:
    jag har väl aldrig sagt att man ska mata ett mätt barn?? visa mej det inlägget isåfall. Ni har missförstått.
  • Asia1

ni säger ju att jag säger att man ska övergöda? läs om läs rätt.

• Asia1
    ludenben skrev 2008-11-21 17:34:42 följande:
    och för att undvika övervikt, kaskadkräkningar sov så gör man vad man anser är bättre för sitt barn så kan man då byta till välling. Du får ursäkta men jag föredar att diskutera på en mognare nivå... ha en bra kväll!!
    moget va ordet.
  • Me o Mike

ja och just övergödning blir det när man måste mata heeela tiden. barnet känner sig hungrig fast den har fullt i magen redan!!!

Asia1 skrev 2008-11-21 17:36:32 följande:
    ni säger ju att jag säger att man ska övergöda? läs om läs rätt.
  • Asia1

Zack o Bella skrev 2008-11-21 17:39:18 följande:

ja och just övergödning blir det när man måste mata heeela tiden. barnet känner sig hungrig fast den har fullt i magen redan!!!
    har jag sagt att man ska mata hela tiden? du missförstår!
  • ludenben

ja, jag anser det vara omoget när man inte kan inse att alla barn har olika behov och då orkar jag inte ödsla tid på att diskutera med den sortens människor. så är det. Inget omoget i det.

Asia1 skrev 2008-11-21 17:37:42 följande:
    moget va ordet.
  • Asia1

jag inser att alla har olika behov, och det har jag sagt. Sen att du väljer att bortse från det är inte mitt problem.

• Me o Mike

men det var PRECIS det du sa!! Du sa: vill barnet äta varannan timma så ska den få det!! Känns som du virrat bort dig lite..

Asia1 skrev 2008-11-21 17:42:37 följande:
    Zack o Bella skrev 2008-11-21 17:39:18 följande:
    har jag sagt att man ska mata hela tiden? du missförstår!
  • ludenben

orka... bye bye

Asia1 skrev 2008-11-21 17:46:32 följande:
    jag inser att alla har olika behov, och det har jag sagt. Sen att du väljer att bortse från det är inte mitt problem.
  • Asia1

Zack o Bella skrev 2008-11-21 17:46:48 följande:

men det var PRECIS det du sa!! Du sa: vill barnet äta varannan timma så ska den få det!! Känns som du virrat bort dig lite..
    om den vill. Vill den så är den väl hungrig? Eller vill ha en liten slurk för att släcka törst? eller vill ha lite mys?vill den inte ha, säger den väl inte att den vill? Jag förstår inte vad som är så svårt att förstå?
  • Asia1
    ludenben skrev 2008-11-21 17:48:00 följande:
    orka... bye bye
    puss
  • Asia1

Nä, nu får ni sitta å spy galla själva. Hej!

• Me o Mike

det är ju du som inte förstår något ALLS.. Jag gör som ludenben.. Bye bye...

Asia1 skrev 2008-11-21 17:48:52 följande:
    Zack o Bella skrev 2008-11-21 17:46:48 följande:
    om den vill. Vill den så är den väl hungrig? Eller vill ha en liten slurk för att släcka törst? eller vill ha lite mys?vill den inte ha, säger den väl inte att den vill? Jag förstår inte vad som är så svårt att förstå?
  • Me o Mike

nä måste få dig att fatta! Blir så irriterad när någon inte kan ta in i huvudet vad man säger.

Om min unge äter en full flaska ersättning kl 12.. Och skriker efter mer mat kl 13.30. SJÄLVKLART kan hon inte äta mer utan att bli överfull i magen!!! Det säger ju sig självt. För ger jag henne en till flaska, eller bara 30 ml så spyr hon!
    Medans andra barn är helt nöjda med enbart ersättning. Dom blir alltså mätta av den!!

OOOOOLIKA från barn till barn!!!!!!

• TipTop86

Jag hoppas att du har fått ett svar TS! =)

Bo Thomas Melker Sjöberg 080501
  • Lina 86
    Svar på #97
    ja det var ju en massa olika svar :P men tack tack! alltid roligt att läsa hur andra tycker och tänker.
  • Me o Mike

hahaha ja det blev lite ot här kan man säga!

Lina 86 skrev 2008-11-25 12:23:50 följande:

Svar på #97ja det var ju en massa olika svar :P men tack tack! alltid roligt att läsa hur andra tycker och tänker.
  • Linads

Man ska inte ge varannan timme ??? Enligt vem ?! Låt barnet själv bestämma när o hur myclet den vill äta Herregud barnet e ju ba 6 månader om de e äldre och förstår så kan man säga till men inte när de e så små

Svar på tråden Välling..