• Lina 86

Välling..

Min son blir 6 månader om några dagar och jag ska börja ge välling åt han. Han äter nu ersättning sedan han slutade amma vid 4 månader. Ska man byta ut ersättningen mot välling eller hur gör man? Han äter ersättning ca 2-3 ggr dag, får annars pure och gröt. Hur länge ska man ge ersättning?

• Svar på tråden Välling..
  • ludenben

de enda som inte läst på är de som tror att alla barn mår bra av samma saker

Asia1 skrev 2008-11-21 16:57:26 följande:
    många läser inte på.
  • ludenben

men det är ju det som du skrev. Det är inte särskilt livsnödvändigt med välling. Jo för vissa är det just det svarar jag då. Vissa blir inte mätta av ersättning, då går man över till välling för vem vill ha ett hungrigt barn? och vid 6 månader så äter inte alla barn mat alla mål. Min son gjorde det inte. Vill man inte ha gluten finns det majsvälling.

Asia1 skrev 2008-11-21 16:59:16 följande:
    tror du att jag tror det?
  • Me o Mike

Precis.. Min dotter åt varannan timma med ersättning. Inte bra alls!! Gick upp extremt mycket i vikt. Barn ska inte äta mer än ca 4-5 ggr/dygn i den åldern.

ludenben skrev 2008-11-21 17:01:39 följande:
    men det är ju det som du skrev. Det är inte särskilt livsnödvändigt med välling. Jo för vissa är det just det svarar jag då. Vissa blir inte mätta av ersättning, då går man över till välling för vem vill ha ett hungrigt barn? och vid 6 månader så äter inte alla barn mat alla mål. Min son gjorde det inte. Vill man inte ha gluten finns det majsvälling.
  • ludenben

så kan man ju inte ha det. en flaska varannan timma... tycker du gjorde rätt som gjorde nåt åt saken.

Zack o Bella skrev 2008-11-21 17:07:41 följande:
    Precis.. Min dotter åt varannan timma med ersättning. Inte bra alls!! Gick upp extremt mycket i vikt. Barn ska inte äta mer än ca 4-5 ggr/dygn i den åldern.
  • Asia1

min dotter åt inte mycket mat då heller. men hon har aldrig ätit gröt eller välling. Barn överlever ju i andra länder, utan välling. Jag menar att ersättning är bättre. Inte att man inte får ge välling.

• Me o Mike

inte i alla lägen.. Som sagt.. Man ska inte ge mat varannan timma till en 6-månaders.. Så då är INTE ersättning det bästa.

Asia1 skrev 2008-11-21 17:17:08 följande:
    min dotter åt inte mycket mat då heller. men hon har aldrig ätit gröt eller välling. Barn överlever ju i andra länder, utan välling. Jag menar att ersättning är bättre. Inte att man inte får ge välling.
Svar på tråden Välling..