• Lycka77

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

bp - håller alla mina tummar för dig i morgon!

Ska du till Dr B?

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Lycka77

Cia - nej, jag har inte bokat tid ännu. Funderar på att ringa i em, men det känns läskigt, det känns som bebben är kvar i ul-maskinen och inte här hos mig

Hmm, Cia´s 140 var bra och bp´s 140 var för högt......vad göra??

MTA - det låter ju lovande!
    Det blir en nervös och jobbig dag för många imorgon. Tummar till dig med!

• Lycka77

Sorg och glädje går verkligen hand i hand hos oss......

Spirit - fy så jobbigt, lider verkligen med dig och sänder dig många många kramar

Snozie - vad skönt att du fick komma och vad bra att allt var som det skulle, hoppas att du kan slappna av lite nu.

Hoppas allt går bra för Poppy, bp och MTA idag!

Tack för alla svar och länken ang hb och järn!

• Lycka77

Nej, nej, nej Poppy jag kan och vill inte tro att det du skriver är sant det är så otroligt hemskt och jag lider med dig och din man, det finns inga ord som tröstar och gör bättre.
    Vi finns här för dig. Många många kramar

Diorlover - beklagar verkligen ditt mf också, får ni ingen hjälp alls?

MTA - dig håller jag fortfarande tummarna för

• Lycka77

Poppy - lider verkligen med dig. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig ang sövningen.
    Du finns i mina tankar och jag hoppas att allt går så bra det kan för dig. *kram*

MTA - tråkigt att höra att det var mf även denna gång

• Lycka77

Iske - håller tummarna för ditt vul, hur långt har du kommit nu?

mwb - 2 dagar efter äl låter som en bra dag att börja med prog på. Vi som gjort ivf börjar 2 dagar efter äp=äl

Träningen har jag lagt med helt. Dr Nie ville inte att jag skulle träna alls, och läkaren att jag skulle ta det lungt, så den har helt enkelt fått styrkas, och ja - det märks....

*kramar till Poppy*

• Lycka77

Jag har idag fått reda på mina värden på proverna vi tog förra veckan, jag har ännu inte pratat med läkaren om dem och börjar nu oroa mig för att det inte alls är bra. Så, därför ber jag återigen er om hjälp.

Ni som tar blodförtunnande, har ni koll på era blödningsprover?
    Mina trombocyter har stigit och ligger nu på 479 (övre gränsvärde är 355). Jag har inte 100% koll på trombocyterna med borde jag inte ligga lägre när jag tar både Fragmin och Trombyl? Vad ligger ni andra på?

Mitt Hb var nu 130 och Ferretin på 123 (ska vara mellan 10-90) men det borde väl vara ok? Snozie visst var det du som hade runt 170?

Jag ökade ju på min Levaxindos efter senaste besöket hos DrB då TSH låg på 3,2 och nu ligger jag på 0,62 så det har sjunkit rejält, detta har medfört att T3 sjunkit utanför gränsvärderna till 2,2  och T4 stigit till 16,6, hur illa är det?

En sista fråga. Är det ngn som har koll på TPO-ak och hur illa det är att ha förhöjning där?och vad gör man åt det, mera  Levaxin?

Hoppas ni kan hjälpa mig med mina grubblerier!

• Lycka77

Tack för länken DND, mycket att läsa. Vad jag kom fram till så är det bra om TSH ligger mellan 0,4-2,0 om man har förhöjt på TPO-ak. Vad ligger ditt TSH på? Äter du Levaxin?

Snozie - Oj vilken jobbig natt, och vad jobbigt att du har så ont. Skönt att du varit på koll och vet att allt är bra ändå.
    Äter du vitaminer som inte innehåller järn alls nu, eller tar du inte vitaminer alls?

bp - vilka vitaminer äter du, vet du vad ditt järnlager ligger på?
    Jag känner inget som jag kan härleda till bebis ännu, däremot jobbar mina tarmar för högtryck och det är inte en sån trevlig känsla....

• Lycka77

Välkommen hem Idun, har ni haft det bra?

Tack för alla svar och tankar om mina värden, det betyder otroligt mycket att få respons när man sitter hemma och målar upp skräckscenarion

DND - vad säger din läkare (DrB?) om ditt TSH värde, tycker han att det är ok?

bp - ok, så efter v12 så ska du byta till vitaminer med järntillskott då?

Linan - läkaren skulle ringa någon gång nu i veckan, annars så ska vi dit igen nästa vecka och får prata med honom då

mwb - maxvärde på denna skala är 16, men om Dr B har sagt att 15 är bra vid grav så kan ju 16 inte vara så tokigt.

a80 - alla tummar hålls för dig imorgon och jag hoppas innerligt att allt ser bra ut!
    Tack för ditt utförliga svar och dina förklaringar, det är toppen!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8