• Lycka77

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Knappt så att jag tror på det själv, men det gick bra idag, vi fick se ett litet flimmrande hjärta och en liten krabat på 7mm, helt otroligt!!
    Lång väg kvar men det är otroligt skönt att denna dag är över.

a80 - hoppas det går bra för dig i morgon, och att du kan få hjälp angående ditt jobb. Det låter inte bra att du känner att du inte orkar mer, viktigt att du tar hand om dig!
    Hur länge kommer du att ta Heparin?

pear - hej och välkommen!

bp - det låter lovande!

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Lycka77

Tack för era grattis.

Cia - Ja, det är sant! Har fortfarande svårt att tro det.

Ett litet orosmoment är dock att mitt TSH stigit till 3,2 trots ökad Levaxindos, så nu är det dags att öka dosen igen, Dr B vill ha värdet under 1,5. Är det någon som vet hur högt värdet kan vara innan man ska börja oroa sig ordentligt?

• Lycka77

bp - Tack! 
    jag är i 6+3 idag.
    Har du också varit hos Dr B idag? 4mm är inte dåligt, grattis!

Dr B sa till mig också att jag ska ta Fragmin till 12+0. Precis i början av grav var vi och pratade med en läkare på spec mvc och han ansåg att man skulle fortsätta med Fragmin längre än 12+0, men nu kommer jag inte ihåg hur länge han ansåg att det var, och 
    a80  ska ta hela grav. Hur ska man veta??

• Lycka77

Tack Linan!

bp - jag tar mina sprutor med en vinkel som är närmare 90 än 45 grader och tar den så långt in jag kan, hoppas bara att det är rätt.
    Jag började med Fragmin samma dag som jag plussade, hade varit hos Dr B på undersökning dagen innan. så han tyckte att det var ok.

cia - det är mina tankar också, helst skulle jag ju vilja ta dem hela tiden, men vet inte om de går med på det.

• Lycka77

bp: Japp, jag tog de proverna för ca 1 vecka sedan, samtidigt som jag tog TSH mm, jag fick med mig provsvaren idag men man förstår ju inte så mycket av dem, Dr B sa att proverna var bra och då måste jag försöka lita på det.

Cia - jag äter faktiskt T samtidigt som jag tar Fragminet nu, inte på Dr B inrådan dock utan på inrådan av läkaren i Uppsala. Kanske inte så mycket för att motverka mf men han blev lite orolig då vi pratade om mitt bltr som legat högt samt att mamma hade lite havandeskapsförgiftning när hon väntade brorsan, och enl honom så ska T kunna motverka riskerna för det, men det är viktigt att man äter det de första veckorna och hur länge jag ska ta dem vet jag inte. Men jag tackar och tar emot, för mig känns det bra att även äta T.

• Lycka77

Återigen tack för alla grattis. Jag hade hoppas på ett par dagars lugn nu, men icke, jag är lika orolig som tidigare och idag gör inte brösten ont heller vilket ju inte gör saken bättre.

a80 - hoppas att det har gått bra för dig idag!

Poppy - lycka till imorgon, det kommer att gå bra!
    Jag började med den högre dosen redan igår, så jag hoppas att det inte ska vara någon fara.

mwb - gick det bra hos gyn? var cystan borta?

bp - grattis till första sprutan. Jag brukar antingen bli röd, lila eller blå där jag tagit sprutan, allt för att pigga upp dagen lite

MizzT - återigen grattis till hjärtat, härligt!

Tack för tipset om en bra serie, har redan startat nedladdningen, nu när jag vet lite vad som händer blir jag kanske inte lika irriterad.

• Lycka77

bp - nix, inget annat fel på mig än TNF.
    Jag tror inte att du behöver vara orolig för att Fragmin blir för mycket för dig och jag tror inte att man kan jmf fragmin och T, men det kanske vår trådläkare kan svara på
    Vad jag har förstått så är vår dos ganska låg.

mwb - skönt att det gick bra idag och att cystan var borta.

DND - i och med den höjda dosen så tar jag nu 75 microgram.
    Trasslig att ditt TSH ändrat sig så, undrar hur det kommer sig
    Trevlig kväll

• Lycka77

Grattis Spirit!

Jag kan bara instämma i tidigare inlägg. Jag gör ingenting med kroppen just nu och har inte gjort det sedan FET, förutom korta väldigt lugna promenader, vilket leder till att det är lättare att ta sprutorna
    Dr Nie sa till mig "inte lyfta tungt, inte stressa, inte träna - leva som en prinsessa" och det är det jag försöker göra.

Jag är dock lite orolig över alla vul som vi kommer att göra, om det nu går bra, men för mig är det ett ont måste för att kunna fungera.

mwb - bra att du fick över gyn på din sida, skönt att ha planen klar.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8