• Lycka77

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

cia - då hoppas jag att cystan försvinner och INTE kommer tillbaka

bling - jag förstår att det är jobbigt att hålla sig över ytan *kram*

poppy - skönt att höra att du mår bättre.
    Här har vi trassel med tv-kanalerna och har nu endast 1:an och 4:an så jag måste säga att jag är ganska avis på dina 300 kanaler!

mwb - skönt att du piggat på dig och hoppas att du slipper en ny omgång, och se till att klä dig lite värmare i fortsättningen

a80 - skönt att det känns bra med din sjukskrivning och toppen att du ska få komma till en terapeut, jag funderar starkt på att ta kontakt med någon jag med. Kanske kan man få hjälp genom mvc om man kommer så långt?

Krusbär - håller tummarna

spirit - lycka till på tisdag!

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Lycka77

Vilka härliga nyheter man möts av på morgonen!

Finesssan - vad skönt att V gått upp i vikt, hur är det med nattsömnen?

a80 - vad mysigt att känna av bebben, vilken v är du i nu?

stella - grattis till inskrivning och bra bm!

Själv vaknade jag idag med ör- och halsont, inte kul.

emmiss - beklagar dina mf, men välkommen hit!

• Lycka77

Hej Cia!
    Javisst, inget ska få ge sig på min lilla eskimå

Det går bra på jobbet, jag har vågat mig upp ur källaren men inte in i rummet

• Lycka77

Ingen plan just nu, i och med att läkaren på spec mvc eg ville att jag skulle vara sjukskriven på heltid till v.14 pga inte stressa så låter jag nog det gå ett tag till.
    Men nu måste jag iväg och göra min lilla insats, ha en bra dag!

• Lycka77

MTA - Åh vad tråkigt att höra   många kramar till dig
    Hoppas att du kan få bättre hjälp av läkaren du ska träffa i dec. Visst skulle du har Fragminsprutor denna gång, hann du börja med dem?
    Jag äter Levaxin och har denna grav ökat min dos med 50 microgram, tidigare graviditeter så har jag inte ökat dosen, så det är ett värde som absolut ska kollas.

mwb - hoppas det går bra hos vc och att du kan få ordning på din uvi

DND - håller tummarna!
    Jag tycker också att maken luktar illa, så han får hålla sig i den andra änden av soffan när vi kollar på tv, kanske är något konstigt grav symptom som vi kommit på

Cia - allt väl?

Jag mår ganska illa till och från och kräkts ett par kvällar, men som bp är jag såklart livrädd att symptomen skall finnas kvar fast inte bebben gör det. Ska förhoppningsvis på vul denna vecka men inte fått ngn tid ännu, läkaren skulle höra av sig i början på veckan.

• Lycka77

Cia - härligt,  ja tack lite muffins skulle sitta fint
    Jag satt på jobbet och var sugen på morotskaka, men glömde handla ingredienser så det får bli en annan dag, köpte mig en påse ostbågar iaf som jag kan smaska på

• Lycka77

Linan - förstår att du drar dig för att ta sjukdagar om du måste redovisa dem. Hoppas att du hittar lite energi så de 1,5 mån du har kvar går lite lättare. MTA - jag har tagit prover till och från under våra år med insem och ivf:er, det var i början av vår barnlöshet-utredning som jag fick börja äta Levaxin. Och nu när jag blev gravid så fick jag ta nya prover i v.6 och höjde då dosen, och nu är det dags att ta nya prover igen för att se om dosen måste höjas ännu mera. bp - för mig kommer och går illamående så jag känner inget behov av att äta hela tiden. Däremot hjälper det mig att dricka när illamåendet slår till, just nu är favoriten Citron/Lime saft *mums* Nu har jag fått tid för vul, det fanns eg inga tider denna vecka men han klämde in oss på en snabb koll, så imorgon 15.10 är det dags *hjälp*

• Lycka77

Oj, vad konstig texten blev. Var tog alla mellanrum vägen??

• Lycka77

Ja, jag låg lite på gränsen till att behöva det, men läkaren tyckte att det var lika bra att ta en liten tablett. Hur länge sedan var det du tog de proverna?

• Lycka77

Gud så mycket saker som man inte alls vet om. Detta med järnlager och järnvärden har jag aldrig haft koll på. Jag blir dock lite orolig av det Snozie skriver om huvudvärk, senaste veckan har jag haft en grym huvudvärk och har knappt klarat att ta mig upp ur soffan.
    Kanske borde jag prata om detta med läkaren imorgon?
    Vad heter proverna som ni tagit, vad ska jag be om? Är det hb och heter det andra järnlager och järnmättnads%?
    Bör man ta alla de 3 proverna?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8