• Lycka77

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Mikes bride - WOW!! Grattis!!

bp - jag har samma skräck för att sluta med sprutorna som du har. Jag hade ju också ordinationen till v12 av DrB men efter lite tjat från min sida, till vår nya läkare, ska jag nu ta dem till v.22. Vid vårt senaste besök i tisdags försökte jag få läkaren gå med på att jag skulle ta dem till v.36 men det gick han inte med på bara så där. I v22 kommer de att gå igen mina och bebbens kärl och sedan ta beslutet om jag ska fortsätta med dem eller inte. Men han sa även att om det inte finns några indikationer för Fragmin så brukar han ordinera dem till ca v14.

Bling - mina tankar finns hos er. Jag var väldigt mycket hos min pappa när han fick cytostatikabehandling och minns hur jobbigt han hade det. Känner verkligen för både dig och din man. Hur länge ska han behandlas?

Poppy - vi har inte gått på RMC, när vi gjorde IVF gick vi på Linné och nu går vi på spec.mvc.
    Skönt att du hittat en utväg om det inte går att prata förnuft med läkarna på RMC, även om det kostar lite.

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Lycka77

bp - ja jag fick 5000ie av den nya läkaren också, men som sagt så tyckte han inte att det var konstigt att jag blivit ordinerade dem "endast" till v.12, så jag tror inte att det blir tok för att du tar svagare dos nu än tidigare.
    Ja, jag tror man kan se kärlen på rUL, de tittade på mina i tisdags men det var svårt att se bebbens nu. När det kollade mina så var han ute i ljumskarna med "ul-mojjen"
    Jag tar ju både F och 75 mg T nu och kommer fortsätta med T när jag slutar med F, och sluta med den i v.36.

• Lycka77

DND - jag målar mina naglar med färglöst lack 1ggr/vecka ung. men varje gång far en tanke genom huvudet om det verkligen är så bra, särskilt när man tar bort det gamla. Har dock inte hittat något som säger att det inte är bra.
    Hårtoning har jag inte vågat mig på än, brukar tona var 6:e -8:e vecka annars, så jag ser ganska risig ut i håret just nu, men det är det värt.

Linan - skönt att få vara hemma ta det lugnt, ladda ordentligt nu!

mwb - vad bra att besöket hos Lucina gick bra, det låter väl toppen att få prova Prednisolon, nu hoppas vi på att det är det som gör att det kommer att gå vägen!

Poppy - jobbigt att kroppen trasslar med dig, man önskar att något iaf kunde gå lätt...

Krusbär - om du har vul imorgon så håller jag tummarna!

• Lycka77

Franka - grattis, vad skönt!

• Lycka77

Franka - läste faktiskt en tråd om det idag, ska se om jag hittar på den igen. Slutsatsen var iaf att det inte var farligare än vanligt ul

Mikes Bride - fy, för blödningen, hoppas att allt ser bra ut på fredag!

• Lycka77

Krusbär - det låter jättebra, vad skönt!
    Vi var också iväg på så tidigt vul och då syntes inte helller mer än det gjorde för dig idag, det bådar gott!
    Men visst önskar man att blödningarna kunde hålla sig borta.....

Själv hade jag en dålig dag igår, så på kvällen tog vi fram vår AS och det tog inte mer än några sekunder att hitta den lille, hörde även en liten spark rakt in i AS, härligt!
    Tror även att jag börjat känna av bebben lite, men är inte säker.

• Lycka77

Ja, vi är ju alla olika mizzT, och tur är väl det, jag är iaf väldigt glad för min.
    Hoppas allt ser bra ut på rUL

• Lycka77

Idun - vad tråkigt att det var en sån dålig läkare, bra dock att han skulle skicka en remiss till spec.mvc.
    Min läkare anser att jag ska äta T till v.36 och så får vi se hur länge jag ska ta F, nu är det ju sagt til v.22. Att fortsätta med T på eget bevåg tror jag inte är tokigt det har ju flera av "oss" gjort, hoppas dock att spec mvc kan hjälpa dig med besluten, det är ju alltid skönare att han en läkares beslut i ryggen.

• Lycka77

Åhh nej mikes bride, fy fan att det ska vara så svårt...... många kramar

• Lycka77

mb - frågan är just hur man ska orka, men som de andra skrivit så finns ju möjligheten till annan medicinering och då redan från +. För mig fungerade det inte heller med 1T tyvärr. Skönt att du har tiden på fredag så du får komma in och kolla hur det ligger till, och prata med läkaren. Hoppas du kan sova inatt.

Poppy - det är tragiskt, kan inte säga mycket annat, tragiskt.
    Ja, de proverna tas vid ivf. Hur var det, var du i kontakt med spec mvc förra grav? Jag är mycket nöjda med dem och den hjälp vi fått från dem. De kanske inte kan hjälpa nu vid utredning men vid en komma grav kan de kanske vara till hjälp. Som Cia skiver åker han till London nu i Jan men jag tror att han kommer åter om 3 månader, men jag är inte säker, och han skulle visst ersättas av en kvinnlig läkare som har bra rykte, det visar sig hur bra hon är. Initialerna på min läkare är P.L

• Lycka77

DND - trassligt med dina besvär. Jag hade ett TSH runt 2,7 och tog 25 men gick på eget bevåg ner till 50 då vi startade vår ivf behandling, och när jag kom till DrB så tyckte han att det var bra att jag gjort det, men jag hade heller inget besvär av den ökade dosen.
    Om du känner att du behöver bli sjukskriven så ta kontakt med din husläkare om KK inte vill hjälpa dig. Jag tog kontakt med min husläkare när jag mådde som sämst i våras och hon har varit toppen, och jag har fortfarande kontakt med henne ung en gång i månaden. Kan iaf vara värt ett försök.

• Lycka77

Men Nej Mikes Bride, vad är detta!!?? Finns det ingen hejd på orättvisorna?
    Beklagar verkligen, även om det är av den snälla sorten, vilket jag verkligen hoppas att det är, så är beskedet verkligen tungt. Har han kännt något själv, eller hur upptäcktes det?
    Vilken tuff dag ni får på fredag, ni finns i mina tankar.

Franka - bra initiativ, jag har inboxat dig!

• Lycka77

Jag tänkte maila Lucina idag och be om mina journaler, kan ju vara bra att ha, men nu finns inte deras hemsida kvar och jag har inte sparat mailadressen, är det någon som har den?

• Lycka77

Franka - här kör vi också med avhållsamhet, iaf hittills, vi får se om vi vågar oss på det lite senare i graviditeten men inte än på ett tag.

Det låter som en fin bukett!

• Lycka77

DND - trassligt med att du inte får utslag på testerna, när vi körde med äl-tester så varierade det från månad till månad vilken dag jag fick utslag på, oftast mellan dag 13-17, men visst är det segt att testa.
    Jag tror inte att din lilla levaxin ändring kan påverka din äl.

krusbär - inte roligt med illamående, men bra!
    För mig var det saft som gällde, gärna citronsaft

mamarazzi - jag tror mitt TSH låg på 3,7 när jag fick börja med Levaxin, runt 1 är väl optimalt för graviditet vad jag hört.

ego: har äntligen fått svar på min urinodling som jag lämnade när jag hade så ont i magen, och visst visade den att jag har GBS. Jag vet inte så mycket om det än men det känns inte alls bra efter det jag hört om det.
    Lilleskuttan visst är det du som också har GBS, äter du antibiotika hela tiden?
    Är rädd att jag inte kommer att bli av med det nu när jag fått det.

• Lycka77

ja, typ urinvägsinfektion som inte känns. Det vanligaste är att det orsakar för tidig vattenavgång, eller vanligast är väl att det inte händer ngt alls hoppas jag.

Sen är väl den största risken vid förlossningen, men fostret kan även smittas redan i livmodern och leda till att barnet är döfött. 

Inkopierat från niomånader:

många barn drabbas varje år? Hur många överlever?
    Om du är drabbad av GBS är risken ungefär 1 på 200 att ditt barn utvecklar en infektion. Barnet behandlas då med antibiotika och de flesta tillfrisknar. Men bakterien kan leda till livshotande tillstånd för barnet som blodförgiftning, lugninflammation och hjärnhinneinflammation. Risker finns för cp-skada, syn- och hörselskador och utvecklingsstörning. Tyvärr överlever inte alla GBS-smittade barn trots behandling, utan ca 5-10% avlider. Vissa barn kan, även om det är ganska ovanligt, utveckla infektion redan i livmodern och kan orsaka att barnet blir dödfött. De flesta av de GBS-infekterade barnen är sjuka redan vid födelsen eller insjuknar under den första levnadsveckan, men insjuknandet kan även ske senare. Ju äldre barnet är då det insjuknar desto större är chanserna för att det överlever.

• Lycka77

nej, jag tror inte att det har med tidigare mf att göra.
    Jag tror att behandlad GBS inte alls är farlig, men jag vet inte riktigt. Det är iaf viktigt att man får kontrollera det ofta så det inte kommer tillbaka.

bp - hur ofta lämnar du odling?

• Lycka77

ja, det känns som den dagliga oron är nog, när det blir något extra som nu så blir det lite för mycket för mig.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8