• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • Cia o krabaten

Krusbär: Postafen innan illamåendet startade för dagen (Mitt var mest på em) annars morgon och kväll om det är på morgonen.

Gurkstavar funkade tyckte jag.
    Ibland med citrom och havssalt på Berodde på suget.
    Annars typ en bulle från frysen som jag värmde. Snabbt, lite mättande och sött.

Polkagris och saltlakrits är annars lite klassiker mot illamående.

Mamarazzi: Nej jag vet
    Jag hade sett hjärtat slå, hade T+prog och blödde inget...
    Lagom kul surprise...

• EMND

Mwb: aha, men man räknar väl fortfarnade från blödningsdag 1? Idag är jag på dag 13.

• Krusbär

Cia: Tack för tipsen! Just gurka känns lockande, liksom apelsin eller clementin. Godis kan jag också tänka mig, hellre än mat... Problemet är att jag inte har så mycket annat än knäckebröd på jobbet och det är jag INTE sugen på.

DND: Som MWB skrev så kan progg skjuta upp äl. Progg förhindrar ju äl! Jag fick ju äl en vecka senare förmodligen pga det.

• EMND

Krus, jag hade ingen anning att prog kan skjut aupp äl! Har du också regelbundna mens och äl annars? Att progesteron skjuter upp mens visste jag. Fast visst, äggstockarna blir nog latare då kroppen får extra bränsle utifrån och tar tid på sig att vakna till och göra jobbet efter mensen. Jag gillar inte progisarna. Förra cykeln kom min ÄL 1-2 dagar tidigare och jag fick ett stark utslag på stickan i mer än 24 timmar. Då trodde jag att det berode på Apiforce. Jag slutade med prog. iofs lite förre än 19 dagar. Denna månad klarade jag nästan hela perioden. Har just köpt nya stickor men hur länge ska jag hålla på och testa då? Känns som att allting går emot mig...

• BettanB

Tack.

Skall lämna över listan till läkaren och titta allmänt uppmanande på honom/henne.
    Tack för tipset.

mammawannabe skrev 2008-12-19 11:29:47 följande:
    Krus: Usch låter inte kul, har ingen egen erfarenhet eller tips MEN det låter lovande Kram! Bettan: Fin luva! . Ett tips att kolla in finessans blogg med provlista, där finns även angivet vilken dag i cykeln proverna helst ska tas.
    Nosce Te Ipsum
  • Lycka77

DND - trassligt med att du inte får utslag på testerna, när vi körde med äl-tester så varierade det från månad till månad vilken dag jag fick utslag på, oftast mellan dag 13-17, men visst är det segt att testa.
    Jag tror inte att din lilla levaxin ändring kan påverka din äl.

krusbär - inte roligt med illamående, men bra!
    För mig var det saft som gällde, gärna citronsaft

mamarazzi - jag tror mitt TSH låg på 3,7 när jag fick börja med Levaxin, runt 1 är väl optimalt för graviditet vad jag hört.

ego: har äntligen fått svar på min urinodling som jag lämnade när jag hade så ont i magen, och visst visade den att jag har GBS. Jag vet inte så mycket om det än men det känns inte alls bra efter det jag hört om det.
    Lilleskuttan visst är det du som också har GBS, äter du antibiotika hela tiden?
    Är rädd att jag inte kommer att bli av med det nu när jag fått det.

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Krusbär

BettanB skrev 2008-12-19 15:04:07 följande:

Svar på #3051Det är faktiskt riktigt gott. Och det funkar.
    Lovar att prova när jag kommer hem!
  • Krusbär

DND: Eftersom progesteron förhindrar ny äl (i t ex graviditet vill man ju inte få fler ägg) är det inte konstigt om äl kan bli förskjuten. För mig tog det nästan fyra dagar efter prog innan mensen kom, så det kan nog ta ett tag för all progg att gå ur kroppen. Jag tog iofs Crinone som jag tror verkar lite annorlunda än vaggisarna.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8