• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • mamarazzi

babblar på: jo helt rätt. Men det är inte anledningen jag inte litar på läkare.

• babblar på

mamarazzi: nä det menade jag inte Men de kollar alltid det värdet på mf-utredningar. Fast jag vet inte riktigt varför? Kanske kan ett sämre värde ger sämre ägg så man får mf för det???
    Nån anledning borde det ju finnas

• Mikes bride

Tack alla underbara ni för uppmuntrande ord.
    Vilken tur att ni finns!

Imorgon ska sambon på skiktröntgen och jag ska på vul,( håll tummarna för att jag slipper skrapning).
    Känns som att man kan tänka lite klarare idag i alla fall.

Kram alla!

• Finessan

Jag hann inte till Lucina idag. Gråter IL ringde i alla fall och eftersom jag även hade några frågor så fick jag en teletid med Sven i morgon. Gulliga, gulliga IL. Förhörde sig om hur det var med oss och lilla V. Fan vad jag kommer att sakna dem. Jag hoppas verkligen att de förstår hur tacksamma vi alla är.

Lucki, välkommen hit! Jag har fått en underbar tjej efter 4 mf.

Åh, Mikes, jag hoppas att det går bra för er båda i morgon.

Mina problem kan tyckas vara små jämförelsevis, men fy vilken skitdag jag har haft. Allt har blivit fel, fel, fel. Trött som sjutton efter en sömnlös natt och kaos i skallen.

• Idun 78

Finesssan, vad trist att du har haft en riktig skitdag... Hoppas att imorgon blir en bättre dag!

Cia, ja det ska bli spännande att se vad det är för ngt. Med dig som facit kan jag ju inte längre gå helt på magteorin.

DND, ja det är segt med testandet, men den kommer komma! Och sedan får du inte glömma att du kan ha ÄL utan att det visar utslag på stickan! Testen är ju inte 100%iga. Kämpa på!

BP, ibland har jag också ont på ett specifikt ställe i rumpan, känns som att ngn kör in en sax el dyl i skinkan. Inte särskilt skönt alls, går knappt att röra sig. Den smärtan har jag dock tolkat som ischias. Det som jag tror är foglossning är snarare att jag får ont i hela bäckenet, känns som att smärtan kommer från skelettet. Men som jag förstått det kan foglossning yttra sig väldigt olika från person till person, och likadant med ischias. Just nu, eftersom jag ännu inte har jätteont är jag mest glad över lite smärta, känns så skönt med en smärta som går att ta på och inte sitter i själen (vilket missfallen gör). Lite knäppt resonerat kanske, men jag har så mycket hellre ont i kroppen än i själen, och så är det ju ingen farlig smärta i bemärkelsen att den är farlig för bebisen och det är också innerligt skönt.

Franka, strålande jobbat!

Lucki, välkommen hit och grattis till plusset även om jag förstår att det är blandade känslor. Om du vill kan du titta i vår behandlingstråd, där finns lite bakgrundsinfo om oss och vilka behandlingar vi blivit ordinerade. Du kommer förhoppningsvis hitta mycket hopp där!

Mikes bride, stort lycka till imorgon!

• Cia o krabaten

Lucki: Jag har en dotter, 4mf efter henne och sedan en son tack vare T+Prog.
    4e mf'et var ett MA.
    Såg hjärtata slå v7 men sedan dog det ca v9, upptäcktes på vul v12 Då tog jag 1T+Prog, med sonen fick jag 2T/dag och då funkade det ju.

Lycka till denna gång!

*Kramar om er andra*

• babblar på

Mikes: hållar tummar och tår för er båda idag!

Idun: jag har haft ichias nån gång men minns ju inte riktigt hur det är. Men jag tror detta kan vara det. Man vet kanske att man har foglossning när/om man väl får det
    Men det är ju bra att du tänker så...positivt tänkande. Det är alltid bra

Lucki: jag har nog missat att gratta till plusset. Grattis!

Finesssan:hoppas du får en bättre dag idag!

• EMND

Laban, nu efter sista mf i juli, och hystero i aug, har mina mens inte gått av sig själva, 2 sista månader tog jag progesteron under LF. Men annars är de 28 +, - 2 dagar. De gångarna jag har testat för ÄL var stickorna positiva på dag 12 och 13. I morse visare den minus ff.

Mammarazi här är gränsern aför FSH (i lkp i alla fall)
    Folikelfas: 3-11 U/L
    Midcykelfas: 6-21 U/L
    Lutealfas: 1-9 U/L
    Menopaus: 22-150 U/L

Vad gäller TSH övre gränsen är 4. Gränserna kan skilja sig beroende på lab. där proverna analyseras då olika lab kan använda olika metoder. Ett värde under 2 är att förädra under graviditeten.
    Sedan dr B sa att det inte är ett värde som räknas. Det är tydligen kvot mellan TSH och LH som är viktig också. Han tog även östradiol på mig. Alla prover dag 3 (alt. 4). Han sa att det är viktigt att 2 hela dygn har gått innan proverna tas. Dag 19 ? 21 kommer jag att lämna prolaktinprov.

Idun, uf vad tråkigt att ha ont men du vet att det är pga. en god sak. Ja köpte CB dyra stickor- kan även de visa fel? Men hur ska jag göra med progesteron och heparin denna månad?

Lucki, välkommen hit och grattis till plusset.

• mamarazzi

Cia: Åh fan! Det där hade jag inte velat veta. Det låter ju precis som mig:
    MA i vecka 12
    Dotter född jan-06
    MF i vecka 5
    MA i vecka 9
    MF i vecka 7

Vad jag menar är att jag inte skulle velat veta att du fick ett till ma efter man såg hjärtljudet. Jag har inbillat mig att bara jag ser hjärtljudet (det har jag ju bara gjort vid dotterns grav) så är allt okej. Ja ja, jag vet vi är olika men jag hoppas jag slipper följa ditt mönster. Åh andra sidan så VILL jag nog följa ditt mönster nu när jag tänker efter för du fick ju en underbar son sen ju!!!

DND: Tack för info. Men vad betyder
    Folikelfas: Midcykelfas: Lutealfas: Menopaus:
    Är det
    Folikelfas: under mensen?
    Midcykelfas: från mens till äl
    Lutealfas: efter äl till mens
    Menopaus: om man är i klimakteriet eller kommit i klimakteriet i förtid?

• mamarazzi

Förresten, är det någon som legat mellan 4 och 2 i TSH och fått levaxin?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8