• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
  • EMND

Det blir en fin bukett Franka!

Jag börjar avsky det här med testandet. Är på dag 12 idag och ingen utslag på Äl sticka (CB digitalt) än. Som jag är så går jag och oroar mig att det inte blir någon ÄL för mig denna månad fast jag har haft den under hela hösten. Jag vet att det kan komma i morgon (dag 13) och även på dag 14 men den känslan som sätter sig i och gör mig på dålig humör är så plågande.

HA en fin dag tjejer!

• Cia o krabaten

iDude: Så var det med E's mage också och ALLA sa att det var en kille, tom kunder i butiken! och hon var tjej och A's magen var "typisk tjejmage"

• babblar på

Dnd: hoppas äl dyker upp imorgon så du slipper testa mer

hej iDude

foglossning...hur känns det? Jag har ont i skinkan till och från. Ibland kan jag knappt gå. Fast det kan kanske vara ichias

• mamarazzi

Mikes Bride: Åh nej! Finns det inte slut på enländet!? Skickar "hoppas att allt kommer att gå bra" tankar.

Vinkar till alla er andra inkl. vår nya coola iDude!! (jag vill också ha ett nytt tufft namn!!)

KRAM

• Laban82

Får ni mycket gaser av progesteronet??? Jag fiser som bara den. Lite jobbigt då jag ska på jobb och måste fisa, får ont i magen annars.
    DND: hur långa cyklar brukar du ha? Dag

Kram på er alla!

• Franka

De ringde från Blombutiken. De kommer inte fram på telefon till Lucinakliniken (surprise!) och vill veta hur länge de är där idag, för budet åker tidigast kl 15.00. Nån som vet om de är där till 16.00? Var det inte nån som fick en telefontid kl 15.30, då borde de väl vara där?

• Franka

Nu ringde blomaffären igen, de åker dit kl 14.30 och det borde ju räcka.

Det är mycket med det jordiska...

• lucki

Hej på er alla i tråden.
    Jag skulle vilja ansluta mig till er nu.

Jag plussade i morse på BIM-3 . Har ätit Pergo den här månaden.
    Har fyra missfall bakom mig och visst är jag jätteglad att jag plussat, men just nu kan jag inte se att jag skulle lyckas gå en hel graviditet.
    Började med Trombyl imorse, som jag fick utskrivet till förra graviditeten.

Finns det några här som vet någon som lyckats gå hela vägen efter fyra missfall?

• mamarazzi

lucki: Välkommen till tråden från helvetet! Nä det är en underbar tråd men ett helvete att vara här...eller?! Ja du fattar. Hoppas det går vägen för dig nu.
    Har du varit på utredning? Vad ledde den till? Blev du ordinerad pergo + trombyl?

Är det någon här som har koll på FSH värdet och vad som händer med det beroende på dag i cykeln? Jag har fått reda på att jag ska ta om mitt för det togs på dag 1 i cykeln. Hon skriver att jag ska ta det igen "efter nästa menstruation eller menstruationen därpå." Hon rekommenderar vidare "att du tar blodprovet cykeldag två, tre eller fyra."

Men vad menar hon med det? Först skriver hon ju efter nästa menstruation och sen cykeldag två, tre eller fyra. Jag antar att hon menar att det är BÄST att ta den på cykeldag två, tre eller fyra. Men om jag inte vill vänta tills dess då utan vill ta det NU (är på cykeldag 8) hur kan det då bli missvisande?

• lucki

mamarazzi skrev 2008-12-18 13:56:56 följande:

lucki: Välkommen till tråden från helvetet! Nä det är en underbar tråd men ett helvete att vara här...eller?! Ja du fattar. Hoppas det går vägen för dig nu.Har du varit på utredning? Vad ledde den till? Blev du ordinerad pergo + trombyl?Är det någon här som har koll på FSH värdet och vad som händer med det beroende på dag i cykeln? Jag har fått reda på att jag ska ta om mitt för det togs på dag 1 i cykeln. Hon skriver att jag ska ta det igen "efter nästa menstruation eller menstruationen därpå." Hon rekommenderar vidare "att du tar blodprovet cykeldag två, tre eller fyra."Men vad menar hon med det? Först skriver hon ju efter nästa menstruation och sen cykeldag två, tre eller fyra. Jag antar att hon menar att det är BÄST att ta den på cykeldag två, tre eller fyra. Men om jag inte vill vänta tills dess då utan vill ta det NU (är på cykeldag 8) hur kan det då bli missvisande?
    Pergo är jag ordinerat pga. PCO.
    Har ingen egen ÄL, eller väldigt sällan.
    Trombyl blev jag ordinerat efter tredje missfallet.
    Man gjorde då en missfallsutredning, men kunde inte hitta något fel vare sig på mig eller maken.
    Hon tyckte jag skulle ta Trombyl ändå. Kunde vara det fast man inte kunnat hitta.
    Det hjälpte mig ju inte förra graviditeten, men är ändå ordinerad att äte det till grav v. 12 i första hand.
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8