Hej hej!
GRATTIS Iske! Håller alla tummar för lyckad fortsättning!
Bling: Ang VUL så känner jag mig inte så orolig för att det ska kunna orsaka MF, men visst, vill ju inte att det ska grävas runt för mkt, det skulle kännas stressande. Lite svår balansgång.
Hoppas du har piggat på dig ordentligt nu!
Hur har det gått för alla med inskrivning i veckan?? Tror jag missade önska Idun lycka till med inskrivningen *skäms*. Hur var det Idun, visst var det denna vecka? eller har det blivit flyttat? eller har jag ingen koll??
Babblar: Min ord gyn är villig att ge T och F men F först vid tickande hjärta. Dr B har ju ordinerat från plus. Känner mig ganska beroende av min ord gyn då det är där jag kommer gå för att göra tidiga VUL om jag blir grav. Skulle bli en liiite konstig situation om jag kommer till henne i v 7 med magen full av blåmärken när jag enligt henne ska börja ta F först i v 7 . Så på besöket igår lyckades jag få till att hon oxå ordinerar F från plus. Så det blir liksom hennes behandling. Hon vet inte att jag går hos Dr B, vilket är skitjobbigt men min känsla är att hon skulle bli sur. Om jag inte lyckas bli gravid innan Dr B slutar kommer hon vara den jag kommer fortsätta gå hos känns det som, även om hon inte är klockrent bra. Om Dr B hade fortsatt sin praktik ett eller flera år framöver hade jag gått över helt till honom även om det är en bit att åka men eftersom han stänger snart funkar ju inte det.
Ang 90 grader, men det är väl inte konstigt , sprutan i 90 graders vinkel mot själva magen, alltså sticka typ rakt framifrån. Hur gör du?
Igår efter gynbesöket åt jag lunch med mannen och pratade om sprutvinklar, var man ska sticka osv, då lutar sig en kille fram från bordet intill och säger "pluggar ni också på hälsouniversitetet?" . (jag är 40 och mannen 46, undrar om de börjat med någon konstig ålderkvotering på HU )
DND: Kul att "se" dig igen. Blev det en lyckad kväll igår? Svårt med dina TSH värden . Jag har läst i ngn Levaxintråd här på FL att det ofta kan bli ngt slags bakslag efter en månads behandling, mer än så vet jag inte. Kanske vår L-expert Poppy kan tillföra mera. Hur mår du annars, känner du att medicineringen har börjat verka? För egen del kände jag inte av ngn förbättring med 25 mcg, när jag gick upp till 50 efter att Dr B sagt det kom förändringen snabbt, mer energi och bättre humör. Nu har jag fått gå ner igen till 25 ett tag på eget bevåg, fick lite yrsel, hjärtklappning och svettningar. Nu känns det jättebra, så jag kanske får ta 25 varvat med 50 varannan dag el nåt sånt.
Sorry lååångt inlägg!
Trevlig fredag alla!