• mammawannabe

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Starkt att sätta sig och jobba så här dags Bling!

Angående NK-celler och biopsi. Är det Prednisolon som används som behandling om det visar sig att man har det problemet?

Senast jag var hos Dr B tog han upp att kortison var ett alternativ som behandling men han nämnde det bara som i förbigående och sen började han prata Fragmin och Trombyl. Jag har själv varit inställd på att se till att få F o T. Efter senaste dagarnas snack/forskningsrön om Prednisolon kanske man ska tänka om?? Fick känslan att jag kan få det om jag hade propsat på det.

Åhh alla dessa olika behandlingar, doser och när och hur länge mediciner ska tas. Bra såklart att det finns behandlingsalternativ men så skitsvårt att veta vad man ska försöka få. Suck!

• mammawannabe

Finesssan: Det är ju just det, att veta vad man vill är ju inte det lättaste.

Jobbigt att det blir så lite sömn för er, måste vara skitjobbigt. Hoppas det vänder i natt!

Tänker på din Vida varje gång jag hör Coldplays nya låt.

• mammawannabe

Idun: Passar på att gratta till bröllopsdagen redan nu, vad härligt!! och också massor av lycka till på VUL på tisdag!

• mammawannabe

Babblar: Fattar det som det inte kommit nåt mer blod, stämmer det? Det bådar ju verkligen gott tillsammans med illamåendet isf (även om det inte är så kul att va kräkis förstås).

Idun: Grattis grattis! Dansen verkar inte ha varit nån fara då.

Lycka till med VUL i veckan Lycka och MizzT.

Poppy: Hoppas verkligen du får en bra BM nu!!

Cia: Skit då att det inte är helt okej med dig . Hoppas det inte är ngt allvarligt. Är Dr R din privata gyn som du ska till?

Ego: Fick utslag på ÄL-stickan igår, så Äl kanske funkar trots höga prolaktinet. Om det inte hade varit för att jag är mitt uppe i pencillinkuren hade vi nog ändå kört på nu (fast jag inte är redo ). Känner mig stressad för att Dr B ska sluta. Vet någon hur det kommer bli, stänger han pang bom eller kommer han följa upp de patienter som han har tagit in?

• mammawannabe

Cia: Skönt att höra att det inte är nån allvarligt! Hoppas det löser sig bra.

Okej, Dr B´s receptblock kommer glöda framåt jul då gissar jag. Bäst att börja skriva sin önskelista redan nu så man inte missar något recept man vill ha av tomten B.

Men allvarligt, det känns verkligen jättetråkigt och oroligt att han ska sluta.

• mammawannabe

Lycka och babblar: Grattis grattis grattis till er båda. Fantastiskt, fortsätter förundras över att så många är gravida i tråden. Vilken lyckotråd det är!

Aha babblar, bra att du nämnde det, man ska alltså ta sånt där toxoplasmos om man har katt.

Hälsar oxå alla nya välkomna!

Idun: Har oxå sett den serien från och till men inte längre och har missat att hon blivit gravid. Ang sugen på att försöka så här i ÄL-tider (ÄL typ idag). Jo faktiskt, tvivlade ett tag på att jag skulle komma till den känslan nånsin igen men nu känns det bra. Stötte dock på patrull , mannen tycker vi ska vänta till nästa månad.

Poppy och a80: Lycka till med era inskrivningar!

Vink och kram till alla!

• mammawannabe

Cia och babblar: Toxo.. är inget jag är orolig för men finns det ett prov att ta kan man ju göra det för att veta om man är immun eller inte. Visste inte att man kunde ta ett sånt prov.

kl 10 ska jag till min ord gyn. Tiden bokad för lääänge sen med syftet att kolla om cystan är borta. Hon är ju allt annat än snabb i svängarna och kör på "låta tiden ha sin gång" typ. Min egen agenda för besöket blir att få veta om jag verkligen haft ÄL som stickan indikerade.

Bra jobbat babblar med sprutstickandet . Lever du fortfarande?

• mammawannabe

Vad härligt med lyckat VUL MizzT! Grattis!

Poppy: Känner verkligen med dig och förstår att det måste kännas skitjobbigt med inskrivningen . Hoppas hoppas nu att det ska gå bra och att det blir ett någorlunda positivt möte med BM. *prövar den nya dansen för dig, lyckadeinskrivningsdansen*

Man kanske skulle ta upp tittandet på serien igen då, kan vara intressant att se hur de gestaltar det gravidtjejen kommer råka ut för....

Lycka: Piss med oron . TSH-värdet bör väl inte vara så farligt om det har varit en kortare tid och nu är du ju redan på gång med högre dos. Kanske oron kan minska lite oxå när du kommer ner i rätt värden på TSH och T4 igen, att man blir lite lättare till sinnet.

Ego: Det gick bra hos gyn . Cystan borta, och jag hade troligen ÄL igår. Ingen äggblåsa syntes till, slemhinnan hade ett streck i mitten vilket tydligen är ett tecken på ÄL-tid enl min gyn och det fanns lite vätska bakom livmodern vilket bör vara den vätska som kommit ut ur äggblåsan när den spruckit.

Jag fick oxå visat för mig hur jag ska ta mina Fragminsprutor vid ev kommande grav. Skjuksköterskan där praktiserade 90-gradersvinkelmetoden.

• mammawannabe

Hej hej!

GRATTIS Iske! Håller alla tummar för lyckad fortsättning!

Bling: Ang VUL så känner jag mig inte så orolig för att det ska kunna orsaka MF, men visst, vill ju inte att det ska grävas runt för mkt, det skulle kännas stressande. Lite svår balansgång.

Hoppas du har piggat på dig ordentligt nu!

Hur har det gått för alla med inskrivning i veckan?? Tror jag missade önska Idun lycka till med inskrivningen *skäms*. Hur var det Idun, visst var det denna vecka? eller har det blivit flyttat? eller har jag ingen koll??

Babblar: Min ord gyn är villig att ge T och F men F först vid tickande hjärta. Dr B har ju ordinerat från plus. Känner mig ganska beroende av min ord gyn då det är där jag kommer gå för att göra tidiga VUL om jag blir grav. Skulle bli en liiite konstig situation om jag kommer till henne i v 7 med magen full av blåmärken när jag enligt henne ska börja ta F först i v 7 . Så på besöket igår lyckades jag få till att hon oxå ordinerar F från plus. Så det blir liksom hennes behandling. Hon vet inte att jag går hos Dr B, vilket är skitjobbigt men min känsla är att hon skulle bli sur. Om jag inte lyckas bli gravid innan Dr B slutar kommer hon vara den jag kommer fortsätta gå hos känns det som, även om hon inte är klockrent bra. Om Dr B hade fortsatt sin praktik ett eller flera år framöver hade jag gått över helt till honom även om det är en bit att åka men eftersom han stänger snart funkar ju inte det.

Ang 90 grader, men det är väl inte konstigt , sprutan i 90 graders vinkel mot själva magen, alltså sticka typ rakt framifrån. Hur gör du?

Igår efter gynbesöket åt jag lunch med mannen och pratade om sprutvinklar, var man ska sticka osv, då lutar sig en kille fram från bordet intill och säger "pluggar ni också på hälsouniversitetet?" . (jag är 40 och mannen 46, undrar om de börjat med någon konstig ålderkvotering på HU )

DND: Kul att "se" dig igen. Blev det en lyckad kväll igår? Svårt med dina TSH värden . Jag har läst i ngn Levaxintråd här på FL att det ofta kan bli ngt slags bakslag efter en månads behandling, mer än så vet jag inte. Kanske vår L-expert Poppy kan tillföra mera. Hur mår du annars, känner du att medicineringen har börjat verka? För egen del kände jag inte av ngn förbättring med 25 mcg, när jag gick upp till 50 efter att Dr B sagt det kom förändringen snabbt, mer energi och bättre humör. Nu har jag fått gå ner igen till 25 ett tag på eget bevåg, fick lite yrsel, hjärtklappning och svettningar. Nu känns det jättebra, så jag kanske får ta 25 varvat med 50 varannan dag el nåt sånt.

Sorry lååångt inlägg!

Trevlig fredag alla!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8