Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8
alltså rumpan upp i ca 20 min direkt efter , inte efter 20 min....
alltså rumpan upp i ca 20 min direkt efter , inte efter 20 min....
MTA: Förstår att det är svårt att veta när du ska testa när man inte riktigt vet när ÄL var. Håller tummarna för dig. Idun: Hur mår du? Har värken släppt något? DND: inget tjuvtestande här inte. Mest för att jag inte orkar ta risken att testa minus innan BIM, sen behöva testa igen på BIM och få negativt igen. Räcker gott med ett negativt besked.
Cia: Tack för lektionen!
Idun: Tycker du ska ha en eloge för att du faktiskt har cyklat även om det inte funkat.
Lilo: Lycka till med testandet om en evighet! Håller med till 100%, så segt att räkna ner till BIM.
Iske: Jag blev så svullen och ajaj av proggen att jag gick över till att ta enbart rektalt, vilket har funkat bättre för mig, men jag är lite orolig för att upptaget i tarmen är sämre än vaginalt, verkar vara lite olika bud hur det är med den saken.
GIAG: Jag började med prog ett par dagar efter ÄL enl ordination från doktorn. Han påpekade att det var viktigt att man var säker på att man verkligen haft ÄL. så att man inte sumpar chansen om ÄL är lite sen.
Jag tempar och proggen har nog påverkat lite men inte jättemkt, min temp under denna luteal med prog är en till ett par tiondelar högre än tidigare kurvor utan prog.
GIAG: Mycket fin kurva!! Ser ut som en fullträff tycker jag!
Har du några gravsymtom? När har du tänkt testa? Du måste göra det NU!
Min kurva existerar bara i pappersformat, så den är inte så lättvisad. Har BIM imorrn och tempen har tyvärr inte stuckit iväg uppåt senaste dagarna utan den är ganska konstant runt 36.9 där den legat sen ÄL. Inga symtom i övrigt heller.
Kan nog med gott samvete dricka lite vin ikväll.
Hej tjejer!
Ska iväg och jobba snart, så det blir ett kortkort inlägg.
Jag plussade imorse!
Massor tack för alla grattis!
Babblar och Lycka: Skit med feber och/eller snuva. Vad har du för temp babblar, hur stor skillnad är det mot "normal grav-temp"?
Mikes: Jobba på bra nu.
Laban: Jobbigt det låter just nu, men det kommer vända till slut. Att du gått ner så pass mkt i vikt på så kort tid kan nog spela in så att cykeln blir strulig, visst hade du väl gjort det? Hur var det, har du fått kollat att du inte har några gravrester kvar? Min cykel blev helt knas efter senaste MF och det visade sig att jag hade rgravester kvar, 3! månader efter MF.
Emmiss: Härligt med ett sånt lyckat läkarbesök! Tur att guldkornen till läkare finns.
GIAG: Nej, "som vanligt" inga symtom tyvärr.
Däremot rosa flytning som började igår . Känner mig mycket misstänksam till att det går så extremt lätt att bli gravid. Nu har jag blivit gravid på första försöket fyra gånger och det som 39 och 40-åring. Nåt är det som inte stämmer, mina ägg är väl antagligen perforerade eller nåt så att de inte bara blir dubbelbefruktade, som nämndes tidigare i veckan, utan säkert minst 100 spermier som tar sig in. Utifrån statistiken är jag ett felvärde som kommer så långt från en normalfördelningskuva att jag bara skulle strykas utan minsta blinkning.
Det är inte mkt att fundera över nu. Tänker att nu är det bara att hänga med på resan och se hur länge den varar. Första Fragmin-sprutan tagen och proggen är det väl bäst att ta vaginalt ikväll. AJ!
Missförstå mig inte, jag ÄR jättetacksam att det gått så lätt men shit vad mentalt tilltufsad man är efter tidigare MF. Har sagt det förrut och idag blir det så tydligt igen. Vilken milsvidd skillnad det är mellan oss missfallare och gräddfilare. Orättvist!
Jag kommer visst bli munter som gravid.
Ha det gött alla under lördagskvällen!
Franka: Massor av lycka till i em på VUL. Låt det få gå bra nu!!
babblar: Skönt att du mår bättre. Är ju så individuellt det där med temp, kanske kan vara idé att ta morgontempen en dag du känner dig pigg och frisk och så kan du ha den som riktmärke om du börjar känna dig krasslig.
Skönt att du oxå känner dig bättre Lycka!
a80: Starkt att du klarade resan och hoppas du kan pusta ut lite nu.
Grattis Vida 5 mån!
Ego: Rosa flytningen verkar ha upphört, för tillfället iaf.
En fråga: Ni som tagit både Fragmin och en T. Tar/tog ni sprutan och T vid samma tid eller spred ni ut det, typ spruta på morgonen och T mitt på dan el på kvällen?
Här snöar det oxå idag men inget snökaos, bara flingor som yr runt lite och några centimeter på backen. Mysigt!
Finesssan: Tack för svaret ang F och T.
Hur var det med din Fragmindos, började du med 5000IE och fick höja efter gjorda blödningsprover eller tog du högre dos redan från början, vilken isf om du kommer ihåg?