• mammawannabe

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8

Tack för pepp Idun!

Franka: finnjonna nämnde ju ngt om långtidsvärkade laxermedel hon fått tips om av sin läkare i ett inlägg ganska nyss. Du kanske kan skriva en kommentar och fråga vad det är för preparat?

Hur går det med blödningen?

Kram på er alla!

• mammawannabe

DND: Hur går det, nu är det min tur att fråga, är det tjuvtestande på gång ? Heja heja för dina symtom!

Ginkgo: Grattis! Gud vad härligt med en suddig grej på VUL!

Mamarazzi: Kul att se dig i tråden ! Jag har heller inte vågat försöka under utredningstiden, men som jag uppfattade Dr B tyckte han inte det var nödvändigt att invänta alla svar innan man försökte, förrutom undersökningen av livmodern som behövde vara avklarad innan. Usch vad frustrerande med en veckas försenad mens .

Finesssan: Tycker också dina bilder är fina, tack för tipset som objektivet.

Babblar: Hur går det för dig? Är det dags att sluta med prog snart alltså? Hur är det med Fragminet, ska du sluta eller fortsätta? Pratat med Dr B?

Ego: Fast jag jobbat hårt på att "ta en dag i taget" och inte dra igång stora orosnojjandet, lyckades jag trilla dit ordentligt idag. Tog ett gravtest igen  (typ dag 4+5/6 tror jag) med förhoppningen att plusset skulle blivit starkare men där hade jag inte mkt att hämta, plusset är fortfarande ganska svagt och inga symtom så långt ögat når. Men nu har jag lugnat mig lite och hittat tillbaka lite till "en dag i taget".

Kram på er!

• mammawannabe

babblar: Vad bra att du får fortsätta med Fragminet i lägre dos ett tag till om du vill det. Lite läskigt att sluta med prog förstår jag men lite skönt att slippa hålla på med dom oxå kanske? Har du ngt nytt UL inbokat att se fram emot?

DND din lilla tjuvtestare! . Du blir ju bara ledsen, vänta till tisdag nu om du kan.(säger hon som gravtestar titt som tätt och igår var långt ner i svarta hålet)

Alla tummar hålls för dig! Och du vet, det kommer ta sig, antingen nu eller om ett litet tag!

• mammawannabe

Grattis Strumpan till lilla Freja!

Lilleskuttan: Att du har en sån kurragömma-bäbis. Bra att ni får komma tillbaka. Lycka till nästa gång nu. Du får prata allvar med bebben innan nästa gång.

Franka: Hur går det med liggandet? Tänker på dig!

DND: Det låter mycket lovande med alla symtom, kan du inte låna ut några till mig?

Finesssan: Underbar bild på sötaste tjejen!

• mammawannabe

Gokväll!

Idun: Vad spännande och nervöst med rUL imorrn. Tänk att det "redan" är dags för det. Det känns inte alls länge sen ditt plus tycker jag men det är ju en helt annan upplevelse för dig såklart. Massor av lycka till!! Och glöm inte rapportera efteråt .

Franka: Vad skönt att blödningen verkar slutat nu, vilandet har gett resultat. . Bra jobbat med duschen . När började du känna illamåendet, vilken dag ungefär? *vill oxå må illa*.

DND: Tack snälla för ditt pepp! . Låter som en bra mycket taktik att testa när du känner dig redo. Tummarna hålls tills dess.

Babblar: Tänker att det är mindre läskigt att fortsätta må illa än att det skulle sluta tvärt när man slutar med proggen, men förstår att det skulle vara skönt att slippa det också när man haft det länge. Visst mådde väl du illa redan innan du plussade?

Ego: Ringde till gyn idag och fick, efter förklarande av svagt plus och inga symtom, en tid för VUL nu på onsdag för att kolla läget.

• mammawannabe

Lycka till imorrn MTA!

Lycka: Vilken vecka är du i nu igen? *glömsk *. Skitläskigt att symtom kan försvinna så där, förstår verkligen oron.

Krusbär: Nyfiken, varför ska/vill du testa spikmatta? Brukar du gå på massage? Min akupunktör vill inte behandla under graviditet, men många aku verkar ju göra det.

Linan: Jag testade senast på BIM+6 med svagt plus som resultat.

Franka: Tidigare gånger har jag mått mer illa när jag har behövt stressa. Ju mindre måsten desto bättre mående. Den här gången vet jag inte än...

Stackars kräkis-babblar!

• mammawannabe

Krus: Fattar! Nej jag har inte testat själv men är oxå lite nyfiken hur det känns. Ska tydligen vara ganska kraftfull påverkan. Tror jag hörde ngt repotage på radion, i början kunde det göra ganska ont men efter ett tag var det inte så farligt, sen var ett tips att lägga en handduk el dyl på först så att man kan vänja sig succesivt.

Bra att din aku behandlar under grav. Jag tycker det är konstigt att inte min vill göra det, och lite tråkigt.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8