• mammawannabe

Cia: Jodå, det kan nog vara bra med kortison, är bara lite smårädd för det, tycker det verkar lite otäckt med ev biverkningar. Sen följde jag ju inte ordinationen med 2 T fullt ut förra gången så det skulle kanske ha räckt med det för kommande försök, men det är väl lika bra att köra på med kortison direkt. Japp, vilken otrolig tur mitt i all otur att jag hann komma till Lucina och så himla bra att det finns möjlighet med telefonkontakt en bit in på nästa år för oss också.

Nu ska jag kika in på dina små sötisar....

• mammawannabe

Cia: Jag var själv lite tveksam till 2 T, tyckte det verkade mkt, sen fick jag lite taskig mage av dom så jag hattade lite hit och dit, ibland tog jag två ibland en.

Ja, jag uppfattade det som att om man behöver ställa några frågor kring behandlingen man har el dyl (och receptförnyelse) så kommer det finnas möjlighet för det via tel en bit in på nästa år.

• mammawannabe

Poppy: Hoppas verkligen att allt är okej och att det är den vanliga mensen som smyger igång. Känner så igen den där oron över det fysiska kring MF, nojjor för cysta, infektioner mm mm. Finns det möjlighet så att du kan få göra ett VUL nu när ni ska till RMC? Kan ju vara skönt att få en koll gjord så kanske lite oro kan släppa? Var det imorrn det är läkarbesök? Massor av lycka till med det! Känner du dig förberedd?

Pratade ni ngt om F för din del när du var hos Dr B sist? Om jag var du skulle jag ringa på onsdag och prata med dom. Tänker att det borde väl inte vara några problem att du får ett recept utskrivet redan nu som du kan ha liggande till den dagen du plussar? Som jag fattade det kommer Dr B kunna nås på telefon i begränsad omfattning under första halvåret 2009 för pågående patienter.

Jag ska ta Prednisolon fram till v12+0 om det vill sig.

Lilleskuttan: Aha, du tog 5 mg, vad skönt att det inte var några biverkningar på den dosen. Tog du 1 el 2 Trombyl samtidigt också?

Linan: Åh vad skönt med en tupplur i soffan idag! Nej, vi kommer inte försöka denna cykel. Jag kände att jag behövde ladda lite mentalt inför nästa försök, men om allt funkar som det ska med ÄL och allt blir det försök nästa cykel.

Tack Lycka! Hur är läget med dig och magen?

Babblar: Hur går det med att "hålla sig ifrån" katterna? Kommer på mig själv med att borra der näsan i pälsen på katten ett antal gånger om dagen. Var och tog Toxoplasmosprov i fredags, får se om jag kan fortsätta med kattsnusandet framöver.

Krus: Massor av lycka till på VUL nu imorrn! Du har säkert koll, bara en påminnelse, gör inte samma misstag som jag nu och sluta inte med prog även om det inte syns ngt på VUL. bra att du är inställd på hcg-tjat! *alla tummar för mini-krus*

DND: Tror att du helst bör ta tempen i munnen under tungan. Det är också viktigt att försöka ta tempen vid ung samma tid varje morgon. Lite pyssel tycker jag det är att komma ihåg varje dag men det är oxå mkt info man kan få ut av tempkurvan. här är en länk, där hittar du massa info om tempande.

www.fertilityplus.org/faq/bbt/bbtfaq.html

Håller med om att proggen påverkar hår och hud. Jag tycker jag fick grovt (tagel-varning)och fett hår av proggen och hyn blev helt klart sämre. Det får man ju ta men kul är det ju inte. Nu kommer du ju i alla fall ha superfina naglar i jul, det är inte det sämsta!

Vink vink till a80! Vad HÄRLIGT att du mår bra, kan glädjas och att oron har minskat!

• mammawannabe

GRATTIS till fint VUL Franka! . Vad härligt att allt ser bra ut.

Vilken dos har du på Prednisolonet?

Krus: Jag ska ta 10 mg P och ska ta sluta ta v12+0. Skulle trappa ner på tre dagar jag oxå.

Lilleskuttan: Så till dig sa han 2 T först alltså, till mig sa han 1 T nu när jag ska ta P. Olika bud som vanligt då .

• mammawannabe

Babblar: Apelsinskal . Dina katter verkar verkligen vara gosigt närgångna .

Poppy: Då förstår jag ang Dr B och F. "I västa fall" kan du ju alltid kontakta min ord gyn, hon verkar ju vara beredd att ge F fram till typ v36-37.

Franka: Tack för svar! Då har vi fått samma dos P. Tar du 1 el 2 T?

Ang nedtrappning av P så sa Dr B till mig att man kunde trappa ner på tre dagar men jag läste ett inlägg där en tjej oxå tagit 10 mg på ordination av Dr C i Köpenhamn till v10 och därefter nedtrappning under två hela veckor.

Mikes: Skit med blödning, men som sagt det behöver ju inte vara ngn fara alls, fast klart man blir orolig .

• mammawannabe

Krus! YES! . Det var ju ett jättebra besked! Jag fortsätter hålla alla tummar för mini-krus. Tänk på att mkt är annorlunda denna grav mot tidigare, aku, T och dubbel Prog, många saker som påverkar i positiv riktning.

Läkarens resonemang ang hcg låter ju ganska rimligt men så klart superjobbig väntan i en hel vecka.

Idun: Vilken superfläng läkare . Jag har svårt att råda ang T och F . Som sagt, bra att du ska få komma till spec-mvc.

Lycka: Vad bra att oron blev stillad av hjärtljud och spark!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 8