Umeåmammor januari-februari?
icaS javisst!! han ÄR bra på mat... Ni är så välkomna så - när köket är renoverat och klart =) innan dess blir det nog ingen avacerad kokkonst...
icaS javisst!! han ÄR bra på mat... Ni är så välkomna så - när köket är renoverat och klart =) innan dess blir det nog ingen avacerad kokkonst...
Missboss... som vårt hus då! iofs fullt fungerande men det är en katastrof invändigt. Och vi har 2 månader och inga penagr att fixa det för att allt som var planerat gått åt skogen.
jag skulle jobbat hela sommaren och vi skulle då fått en hel del pengar men så kom huvudvärken (som jag såg att icaS också lider av) och jag blev sjukskriven han bet sönder två tänder varaav den ena måste rotfyllas pengarna försvann och inkomsten också... tjohooo!
Så vad har jag gjort? Jo mailat till programmet Bygglov på TV4 och bönat och bett!!! =)
Jag har massa planer själv för jag gillar att fixa och så men planerna sprack hade tänkt börja under semestern nu i augusti men så... och då var det lika att inte köpa huset förrän 1oktober.
Kommer vara kaos. Men blir det för hemskt flyttar jag in hos mamma ett tag hihi...
Jag har räknat med att jag kommer kunna / hinna fixa bebbens rum innan den kommer iaf =) bara måla om och boa till det. måla går ju på 1 halv dag om man är två friska så 1 vecka för en gravid med sporadisk hjälp =)
Sen har jag egagerat halva släkten i det också och många är bra på sånt har jobbat som snickare och dyl så...
Jag vet att det kommer vara ett helsicke men... jag väljer att vara optimistisk!
Missboss
mmm jag har renoverat klart nästan varenda vrå nu.. =) i skallen. men jag har spenderat en hel del tid åt trädgården också... haha
Var ligger ert hus?
Jo det känns ganska surt när alla planer bara brast. känns lite som mitt fel typ... men men det är imest i mina svaga stunder.
Vet inte om vi kommer låna upp mer på huset antagligen skulle det ebhövas men.. kanske inte får. det är bara jag som ska stå på lånet och så vill vi hålla nere de månatliga kostnaderna på lång sikt, på kort sikt blir det ju en hel del men.. ja jag vet inte alls sånt längre...
missboss
visst är det ett underverk och jag är lycklig för det.
Mhmm om ni bygger nytt var bygger ni då? har ni fått nys om nån tomt?
blåbärspappan
hihi alla är vi ju olika och tur är väl det =)
Ni kanske kan fixa en vagga som hänger i taket om inte annat så lär det vara mysigt att sova där och bebben kanske inte får problem med sjösjuka på äldre dar =)
Eller så sällar ni er till skaran som har stora renoveringsambitioner tror det bli villigare i längden än 2lägenheter...
men som icaS säger så tar dom ju inte såå stor plats när de är små!
Hoppas alla har en riktigt bra dag... själv är det bra men jag är fruktansvärt sugen på att gå och fika vill ha stora bakelser eller nåt....
blåbärspappan
har ni mkt pengar ligger och skräpar så kan ni ju alltid muta honom =) grannen alltså.
Coolt med 1800tals vagn!! riktigt cool dom brukar vara så fina hade en när jag var liten faktiskt men jag vet inte var den hamnat nu...
och man brukar ju kunna klä om dem invändigt så att de passar in i tiden lite... min var 70tals brunorange på insidan, inte så käckt idag kanske....
har förresten också tänkt lite att bebis kanske inte är sååå sugen på eget rum i början så vi hinner fixa barnrummet... eller tänkte ju ta och fixa där först men utan detaljer för barn och använda det som vårt sovrum hehe.. till en början...
*vill fortfarande ha bakelser*
Halloj!!!
Här var man borta en dag och så missade jag typ ALLT!
Mjölk jo visst är jag sugen på att fika på onsdag men jag har liksom lite lång resväg, har ju inte hunnit flytta upp än.... så 65mil enkel väg för en fika, sorry... =(
Men i slutet av Augusti när vi är uppe och thomas provjobbar och jag mäter hus då vill jag, nästan kräver jag en fika =) har noll koll på vad som finns på den fronten i umeå heller så jag måste ju träna =)
UL var vårt vanliga UL och jag gjorde det här hemma på Huddinge sjukhus och jag frågade om hon kunde kika vad det var för nån och hon kollade. Alltså inget speciellt könsUL. Fick höra att dem inte gör det i umeå så det var tur vi hann göra det innan!
Ni som frågade efter vikt. jag är hemskt bra på att binda vätska, exempelvis går jag upp 5kg vid ÄL varenda månad. Vid graviditet visade det sig vara ca10 kg iaf i början. jag blev svullen som en fläbbig flohabba. men så har jag inte gått upp alls mer utan bara ändrat form lite. Är i v20 nu och hoppas att jag inte ska gå upp så mkt mer. Hoppas att en hel del av vätskan ska försvinna när det blir kallt också men det är nog bara naivt att tro...
Mjölk det blir bra! min smabo skrattade lite när jag sa att jag ska träffa en bunt gravida tjejjer när vi åker upp här har jag ju inte en kotte som är gravid, jag försökte få honom att blåsa ut magen på HMs bebis avdelning =)
jag vill jag villl jag vill
Också ha chokladkaka som botar allt.
halsbrännan är hemsk.
att leka aga fabrik är mysigt om man jämför... kanske inte för omgivningen men hihi