Inlägg från: FiaÅkotten |Visa alla inlägg
  • FiaÅkotten

Umeåmammor januari-februari?

Hej alla!!
    jag har ingen direkt koll på hur det här forumet funkar än men jag lär mig nog =)

Jag bor just nu i skogås men är norrlänning från början , i Oktober så flyttar vi upp till Tväråbäck , vännäs.
    Vi känner inte många där min mamma några kusiner som är yngre än mig och deras föräldrar så jag vill hemskt gärna lära känna lite folk!!

Gärna nya mammor (och gamla =) ) eftersom vi väntar vår första i mitten av december!

Kram

• FiaÅkotten

första bebben och om jag inte glömmer hela graviditeten så kännsdet just nu som enda..men jag vill ju kanske ha en till sen...

Såg att det står ålder o ort på några jag är 25 kommer att bo i vännäs eller ja i gamla tväråbäck om man ska vara riktigt noga...

såg dessutom ut som om jag är först =) läskigt juh... men kanske någon som redan är mamma får innan mig och jag kanske går över tiden i en halv evighet =)

• FiaÅkotten

Kunde ju fylla i själv juh...
    inte så haj på detta forum än!
    Tackar alla som välkomnat oss!!

December:
    17. FiaÅkotten (25 år och kommer from 1Oktober bo i Vännäs, gamla tväråbäck)
    18. fjunfjunet

Januari:

5. Mie
    7. Auroraborealis (32 år och bor på Öbacka)
    8. lenfre
    11. ana1979
    12. Bergeli
    14. Idapida(27 år, Haga)
    18. Mjölk (30 år, V. Ersboda)
    23. sofia 76 (29 år, Röbäck)
    26. Lisabetta

Februari:

2. Äntligen bebis
    5. Icas (36 år, H-sund)
    11. Missboss (28 år, Teg)
    14. Sussieohl
    19. Jummie
    25. Pussmun
    26. blond lucia

• FiaÅkotten

missboss: jag har varit sjuksriver nu sedan 14 juni för jag har haft huvudvärk/migrän varenda dag sen den 10/6 ungefär har legat inne på huddinge en natt samt varit där akut då jag svimmade och kräktes, kräktes var 10e minut i flera timmar dom försökte ta ryggmärgsprov för att se varför jag har så iont i huvudet men läkaren misslyckades.
    Jag har haft väldigt lågt blodtryck 90/70 och nja jag har mått riktigt skitdåligt.

Bättre nu men inte bra fortfarande huvudvärk varje dag men inte så kraftigt äter citodon när det är som värst ibland 3-4 om dagen ibland 1 eller ingen om jag inte ska göra nåt så försöker jag låta bli. Skall göra datortomografi nu 1/8 sen får vi se.

Som tur är mår bebis bra och är väldigt livlig har kollat till henne/honom på ett VUL i 7+2 samt ett UL i 16+2 och jag känner precis som jag såg att det är liv i luckan =) ska på mitt riktiga UL nu på onsdag så kanska lägger ut nån bild då för innan fick vi inga dom hade ingen skrivare...

Ni andra mår ni bra?? Hoppas det!!!

• FiaÅkotten

fyller väl i jag med

December:
    17. FiaÅkotten (25 år from 1 Oktober bo i Vännäs, ga tväråbäck första bebben!!)
    18. fjunfjunet

Januari:

5. Mie (28 år, Tomtebo, förstagångsmamma)
    8. lenfre
    11. ana1979
    12. Bergeli
    14. Idapida(27 år, Haga)
    23. sofia 76 (29 år, Röbäck, 1:a barnet)
    26. Lisabetta

Februari:

2. Äntligen bebis
    5. Icas (36 år, H-sund, 2:a barnet)
    11. Missboss (28 år, Teg)
    14. Sussieohl
    19. Jummie
    25. Pussmun
    26. blond lucia
    28 Mor Lina (H-sund)

• FiaÅkotten

missboss nej det har inte alls varit kul men det är lite bättre nu. förutom huvudvärken man får av att bråka med försäkringskassan... huga...
    Men skönt att du har fått må så bra!!

hmm så det är ingen som bor typ i vännäs eller åt det hållet??

ska förresten på UL imorgon och jag längtar som bara den, funderar på att sova bort hela dagen så att det går fortare hihi =)

Alla mår bra idag??

• FiaÅkotten

Missboss... jag vet inte vad dom hade tänkt, inte alls antagligen för det drabbar inte dem... nej jag vet inte... hoppas att det löser sig ska dit imorgon och höra igen.

Mjölk jag vill gå runt och kolla!!! kommer upp i slutet av augusti sista veckan tror jag kan du? kan nån fler??

Om ni vill så får ni så gärna kika på min sida där jag lagt upp dagsfärska UL bilder på våran tjej (mest troligt man vet ju aldrig säkert men dom sa det var en tjej)

Har köpte bebis grejjer för länge sen och skulle gärna köpa ännu mer!!! men måste hejda mig lite, ska ha råd att beställa vagnen också =) ska ändra mitt BF också

December:
    15. FiaÅkotten (25 år from 1 Oktober bo i Vännäs, ga tväråbäck första bebben!!)
    18. fjunfjunet

Januari:

5. Mie (28 år, Tomtebo, förstagångsmamma)
    8. lenfre
    11. ana1979 (26 år, Teg, 1:a barnet)
    12. Bergeli
    14. Idapida(27 år, Haga)
    23. sofia 76 (29 år, Röbäck, 1:a barnet)
    26. Lisabettan (24 år, 1:a barnet)

Februari:

2. Äntligen bebis
    5. Icas (36 år, H-sund, 2:a barnet)
    11. Missboss (28 år, Teg; 1:a barnet)
    14. Sussieohl
    19. Jummie (30 år, Teg, 2:a barnet)
    25. Pussmun
    26. blond lucia
    28 Mor Lina (H-sund)

• FiaÅkotten

jummie missade först hela ditt inlägg... men jo FK är allt bra krångliga... hoppas dom är bättre där uppe för här är de väldigt nonchalanta... Charmskola behöver dom. =)

• FiaÅkotten

Välkomnar blåbärspappan jag med!!

Mjölk ja kring 30/8 vore bra då är man lite nyrik och vi har inte hunnit åka ner/hem/till stockholm igen =)

icaS ja vi funderar på Luna tycker jag är jätte fint och så kommer hon att födas mellan två nymånar ungefär när det är fullmåne om hon nu inte tar väldigt mkt id på sig =)
    Eller Elma påminner om sambons farfars namn + om min farmors namn men är ändå ett eget och inte så vanligt...

Missboss och ni andra som kom med tips om FK.
    ska gå dit nu. och jag hoppas att dom fixar det för annars kommer jag med mina hormoner ställa till med en scen det är jag övertygad om... tyvärr... annars får jag helt enkelt ringa en del och fråga om de kan få sina pengar senare....

det var emr jag skulle skriva men minnet är så kort...
    Hoppas alla har en bra dag och mår bra iaf!

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?