Inlägg från: Missboss |Visa alla inlägg
  • Missboss

Umeåmammor januari-februari?

Fia: Visst vet du om att du får vara sjukskriven samtidigt som du tar ut semester. Sen har jag funderat på det där du sa med svartsjukan och jag har insett att jag har fått mycket underliga tankar periodvis. Blir alldelens chockerad över mig själv.

srattmoster: Lycka till med städningen. Du får hemskt gärna fortsätta hemma hos mig

Fy sjutton vilket humör jag har haft idag. En fråga till er alla: - Har ni märkt utav på erat humör när ni egentligen skulle ha haft mens? Har känt mig så elak och haft kort stubin idag så jag satte mig ned ochb började räkna efter och jag insåg att egentligen skulle jag ha haft mens i dag *skumt*

Nä, nu ska jag gå och lägga mig på soffan och må illa. Har tryckt i mig massa pringelschips med dipp på creamfraiche och pressad vitlök.

• Missboss

Fia: Jag har varit på bra humör större delen av dagen och så fort jag kom hem så snodde det hela. Fixade inte att en ta en diskussion med sambon om jag sett Southpark eller inte. Ville bara spöa någon *morr*

• Missboss

Gokväll alla glada

Här är det en som humöret inte varit på topp hela helgen. Det där ilskna ilet har hållit i sig hela helgen. Jag har tom bråkat på sambon för att han inte städat som jag vill *jag är galen* Vi har storstädat lgh i dag och inget han gjorde dög, sen så mitt i allt skulle han fara och jobba i Täfteå *frispel* men sen så när han inte ska fara så tycker jag VERKLIGEN att han ska fara *ännu mera galen*

Jag är fan inte riktigt klok... Jag vet så väl att jag kan inte betee mig så här men ändå håller jag på och små muckar hela tiden. Det har helt enkelt slagit slint i hjärnan. Jag har blivit ett egotrippat gravidmonster där alla har fel å endast jag har rätt... Det är inge roligt att vara gravid nu *gnäller*

• Missboss

blåbärspappa: Lycka till!!!! och uppdatera oss sen *nyfiken*

• Missboss

icaS: Tack för uppmuntran men i dag har jag gett mig sjutton på att det är en ny vecka och jag ska inte gå i gång för minsta lilla grej. Ska försöka att vara snäll och söt nu. Far ju till Ullared i morgon så jag kommer väl att vara i 7:e himlen efter allt shoppande resten av månaden *glad* Förresten så hoppas jag att magen har lugnat ned sig *fnissar lite i smyg åt missen* Gör inte om den där nu då *tar stor lärdom så jag inte gör samma miss*

Mjölk: Det normala hade varit att tro att jag skulle ha blivit mer känslig för jag är i normala fall en väldigt känslig person. Nä, här har det gått åt andra hållet, ger mig in i konflikter som jag inte ens skulle ta i tidigare, går i strid i alldelens för mkt. Undrar om det hänger ihop med att jag vill ha förändring innan jag går på ledighet för sen har jag ingen möjlighet att påverka på samma sätt som idag på jobbet? Om du får något ryck någon gång så får du ju nämna mitt namn och säga att var glad att du inte lever med Missboss *skrattar så jag får ont i magen* Vilket hot *flinar* Fast om du frågar min sambo så kanske det är ett hot. Fast nu när jag tänker efter så är jag ju oxå rätt känslig periodvis, tar åt mig utav saker som jag aldrig ens skulle fundera på tidigare att ta åt mig av. Sambon och jag hade låååångt samtal igår och efter det kändes det mkt bättre, satt och bölade och det var ganska synd om mig själv *tycker jag iaf*

Sofia76: Visst är det fascinerande att folk kan ha såååå mkt åsikter bara för att man är gravid. Man är ju inte sjuk utan bara gravid. Vad mysigt det lät med träningpass i magen. Jag har börjat känna av mer men inte de där riktiga sparkarna utan mer fladder och krafsningar.

Nä, nu ska jag gå och äta lunch så jag inte får något utbrott pga lågt blodsocker

Kram på er!!! (om det blev långt)

• Missboss

Sofia76: Vi kör väl på den tiden. Den fungerar för mig

• Missboss

Jummie: Jo, vi har VK. Det är ju en naprapat som jobbar på entré väst. Vid zoocenter, hennes man är han som brukar knäcka till min rygg. Hon är föräldraledig nu men går in och masserar lite ibland. Den där bänken har de haft ett repotage på Babyboom oxå.

• Missboss

Jag har bokat av och givetvis kommer jag. Ska försöka komma ihåg kameran

icaS
    sofia76
    AuroraBorealis
    Missboss

Jag har just börjat komma till det här stadiet att det är inte skönt för fem öre att ligga på mage längre *suckar* Kan tänka mig att där i slutet så gör man ganska mycket för att få ligga på magen en stund *skrattar* Tror man kommer omvärdera alla små enkla saker man tar förgivet idag, som att kunna ligga på mage.

• Missboss

Ohhhh, i morgon far jag till ULLARED!!!!! Ska shoppa järnet om det finns massa fina saker.

• Missboss

Fia: Det fanns ingen svart body. Sen har de dragit in besöken på förlossningen här. Utan man får ta den info som ens barnmorska ger en.

Mjölk: Igår åkte jag och resan gick på 1195 kr. Flyg och buss till Ullared.

Jag kan lova att jag är knäckt idag. Klev upp 04,25 igår och kom hem vid nio. Som ni läst i tidningen så var det en massa tjafs och inte direkt oväntat så var det jag som drog i gång hela den här karusellen som slutade med att vi fick en ny resa. Ids inte berätt så mkt om det. Iaf så brände jag 3200 kr igår på bland annat

Spjälsängsmadrass 129 kr
    bebiskläder 20-40 kr plagget
    Täcke + kudde till sängen
    Tvättlappar'
    Bambion nappflaskor för 17 kr 250 ml, 12 kr för de små
    Mam tuttar för ca 35 kr 2 stycken
    Sängkläder till spjälsängen 50 kr
    Regnskydd till vagnen 60 kr
    Mammabyxor till mig 100 kr
    Jeans till mig 140 kr
    Det fanns amningsbehåar för 100 kr (största strl 95 E) E-kupan var liten.
    Två väskor i mocka
    Skötväska 99 kr
    Tvättlappar 200 st för ca 15 kr ?

Som ni märker så var det snorbilligt mycket utav det. Jag ska skriva ihop en lista med vad jag handlade och ta lite kort Så nu har jag lite pejl på vad som finns tills nästa gång. Måste fixa ett intyg från bm att jag får flyga. Har ju gått 28+2 då.

Hur mår ni andra då?

Svar på tråden Umeåmammor januari-februari?